Gå til innhold

USA reiser tiltale mot russiske agenter

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding

Ingen grunn til å repetere seg selv til "evigheten", og jeg kommer ikke til å tillate det mer. De siste innleggene er også fjernet.

(Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden, reaksjoner på moderering kan sendes til meg via PM:)

Endret av Slettet-NIoHlfL
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fælt som du maser om det, -forenklet kortversjon er vel at de sa Hillary Clinton er ei heks, stem på Trump, eller noe i den duren. 

Hadde 13 undercover agenter derimot sagt Donald Trump er en tosk, stem på Hillary, så ville det aldri blitt noe etterspill. "case closed"

Det teateret som utspiller seg, med bl.a. krav om at Trump i Helsinki må be Putin om å utlevere disse russiske borgerne, er ikke annet enn etablissementets/deep state sitt forsøk på omkamp etter presidentvalget.

Hvis du tror på konspirasjoner rundt "deep state", er du et bortkasta menneske.

Faktum er at Trump-kampanjen konspirerte med russerne om å påvirke valget ved å manipulere velgere og undergrave demokratiske institusjoner. Ikke vær en amøbe.

• Liker 3
Lenke til kommentar

med i konspirasjonen var visst også wikileaks

https://www.digi.no/artikler/clinton-langer-ut-mot-assange/409617

DCLeaks, Guccifer 2.0 og Wikileaks er alle angitt som leveringskanaler for GRU, hvor de iht. siktelsen distribuerte stjålet/bearbeidet informasjon. De to førstnevnte skal iht. siktelsen være opprettet og drevet av GRU.

Wikileaks er angitt som "Organisation 1" i siktelsen.

DCLeaks og Guccifer 2.0 er omtalt av Rosenstein i kunngjøringen. [video, gå til 2:30]

Forøvrig er også Trumps eksterne rådgiver Roger Stone sine meldinger med Guccifer 2.0 omtalt i siktelsen, men hans navn er ikke nevnt. Han har selv sagt at dette er hans meldinger, og dermed omtale av hans kommunikasjon med Guccifer 2.0.

Stone er ikke siktet denne gangen. Ifølge Rosenstein kommer det mer senere.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

vet du har klokketro på dette, men hele Mueller-etterforskningen er skammelig på mange måter. Ved hjelp av trusler om lange fengselstraffer for forhold ikke relatert til anklagen, så greier de å kryste tåpelige innrømmelser i bytte mot å frafalle tiltale for de før ikkerelaterte forholdene. Hadde tilsvarende skjedd i annet land, ville vi ikke vært nådige med å stemple det som maktmisbruk osv.

Lenke til kommentar

med i konspirasjonen var visst også wikileaks

https://www.digi.no/artikler/clinton-langer-ut-mot-assange/409617

DCLeaks, Guccifer 2.0 og Wikileaks er alle angitt som leveringskanaler for GRU, hvor de iht. siktelsen distribuerte stjålet/bearbeidet informasjon. De to førstnevnte skal iht. siktelsen være opprettet og drevet av GRU.

Wikileaks er angitt som "Organisation 1" i siktelsen.

DCLeaks og Guccifer 2.0 er omtalt av Rosenstein i kunngjøringen. [video, gå til 2:30]

Forøvrig er også Trumps eksterne rådgiver Roger Stone sine meldinger med Guccifer 2.0 omtalt i siktelsen, men hans navn er ikke nevnt. Han har selv sagt at dette er hans meldinger, og dermed omtale av hans kommunikasjon med Guccifer 2.0.

Stone er ikke siktet denne gangen. Ifølge Rosenstein kommer det mer senere.

De viser at Guccifer 2.0 sin VPN-konto ble betalt med bitcoin minet av GRU sin egen mining farm. Samme bitcoin-kilde ble brukt til å registrere dcleaks.com. Samme VPN-konto ble brukt for diverse saker (muligens hackingen, husker ikke). Det er uansett ganske "damning evidence" for at vi her snakker om EN aktør som står bak alt.

Når så bitcoin-miningen kan spores til GRU i Russland så er Russerne ganske stuck.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har ikke Putin gjort noe galt ifølge Trump nå rett etter møtet, så når konflikskye Trump får i gang de små grå etter møtet med den russiske bjørnen vil den amerikanske presidenten Twitre nye meninger på Twitter.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Nå har ikke Putin gjort noe galt ifølge Trump nå rett etter møtet, så når konflikskye Trump får i gang de små grå etter møtet med den russiske bjørnen vil den amerikanske presidenten Twitre nye meninger på Twitter.

Og der kom kontrabeskjeden, nå er Trump ening med sine byråer om at Russland blandet seg inn i valget.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Og der kom kontrabeskjeden, nå er Trump ening med sine byråer om at Russland blandet seg inn i valget.

Bare i første del av kommentaren (video)

Først poengterer han at han aksepterer byråenes konklusjon, så ser han opp fra manus og kommer med noe fra eget hode som demonstrerer at han ikke aksepterer den, hvor han går tilbake til essensiellt det samme han har sagt siden 2016. 

Endret av xRun
Lenke til kommentar

De viser at Guccifer 2.0 sin VPN-konto ble betalt med bitcoin minet av GRU sin egen mining farm. Samme bitcoin-kilde ble brukt til å registrere dcleaks.com. Samme VPN-konto ble brukt for diverse saker (muligens hackingen, husker ikke). Det er uansett ganske "damning evidence" for at vi her snakker om EN aktør som står bak alt.

Når så bitcoin-miningen kan spores til GRU i Russland så er Russerne ganske stuck.

Det jeg synes er interessant og som ikke er beskrevet, er hvordan de har kommet frem til navnet på disse 12 agentene og hvordan de kan linkes til saken. Jeg leste gjennom alle de 29 sidene i dokumentet, men kunne ikke finne noe informasjon om dette.

Lenke til kommentar

Bare i første del av kommentaren (video)

Først poengterer han at han aksepterer byråenes konklusjon, så ser han opp fra manus og kommer med noe fra eget hode som demonstrerer at han ikke aksepterer den, hvor han går tilbake til essensiellt det samme han har sagt siden 2016. 

Det tror jeg bare er en forsvars-refleks siden han aldri tar feil :p

Lenke til kommentar

Det jeg synes er interessant og som ikke er beskrevet, er hvordan de har kommet frem til navnet på disse 12 agentene og hvordan de kan linkes til saken. Jeg leste gjennom alle de 29 sidene i dokumentet, men kunne ikke finne noe informasjon om dette.

Klarer de og finne IP-adresser/lokasjon så er jeg rimelig sikker på at USA's spioner vet hvilken KGB-spioner som er/har vært i næreheten av de IP-adressene til enhver tid DVS. de følger nok med/etter hverandre kontinuerlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange journalister, lærere og akademikere i Norge og andre vestlige land som ble påvirket av Sovjetunionen under den kalde krigen, og som derfor nå bruker enhver anledning til å sverte USA og Trump? Ikke så få, tenker jeg.

Tror egentlig veldig mange av dem gikk med bleier under den kalde krigen, for det er tross alt over et kvart århundre siden den var over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...