Gå til innhold

Tesla fremskynder leveringen på Model 3 nok en gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs hvilke land vi er i nå, men i Norge er nok den aller billigste varianten lite ettertraktet. Å kjøpe ny bil i dag, så må du kaste på ekstrautstyr, enkelt og greit. Tesla er nok inget unntak. I USA kan det muligens være annerledes, men er nok flere som velger litt ekstrautstyr her også.

Lenke til kommentar

At det er null kø for fartsutgavne for de som betaler cash? 420 000 i kø men du kan få bilen på en måned? Når de sliter med å produsere 5000 i uken?

Hvilke biler får en på måneden? Gjeene vis til de som bestiller 3 i dag og har estimert levering midt aug.

 

Og det er ikke null kø all den tid de produserer 20 000 biler på den tiden.

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Spørs hvilke land vi er i nå, men i Norge er nok den aller billigste varianten lite ettertraktet. Å kjøpe ny bil i dag, så må du kaste på ekstrautstyr, enkelt og greit. Tesla er nok inget unntak. I USA kan det muligens være annerledes, men er nok flere som velger litt ekstrautstyr her også.

For meg kan absolutt den billigste versjonen gi mening.  Det er ikke noe poeng å alltid kjøpe det absolutt dyreste man har råd til.Men jeg misliker sterkt at den ikke får hengerfeste.

Jeg kan gjerne ha både 2 og 3 biler istedet for en svært dyr, passer bedre for meg, litt ulike bruksområder på hver av de.

Lenke til kommentar

For meg kan absolutt den billigste versjonen gi mening. Det er ikke noe poeng å alltid kjøpe det absolutt dyreste man har råd til.Men jeg misliker sterkt at den ikke får hengerfeste.

Jeg kan gjerne ha både 2 og 3 biler istedet for en svært dyr, passer bedre for meg, litt ulike bruksområder på hver av de.

Du, tesla?? Hva i alle dager....
Lenke til kommentar

Det er ganske åpenbart. Disse kjøperne går også glipp av skatterabatten på opptil 7.500 USD.

Så åpenbart at en kan vise til noe? Såvidt meg bekjent produserer de alt de klarer å få unna, det har de gjort siden produkskonsstart. Du må gjerne vise til noe annet, siden det er så "åpenbart".. bør være lett.

Lenke til kommentar

Så åpenbart at en kan vise til noe? Såvidt meg bekjent produserer de alt de klarer å få unna, det har de gjort siden produkskonsstart. Du må gjerne vise til noe annet, siden det er så "åpenbart".. bør være lett.

Det sier vel det meste når det er mulig for hvem som helst i USA å bestille (kjøpe, ikke reservere) en ny Model 3 i dag og få den levert innen 1-3 mnd. Ingen forhåndsreservasjon på 1.000 USD er nødvendig. Dette til tross for at rimelig mange amerikanere fortsatt står i kø.

 

Testet selv (via VPN), og kom raskt fram til ordrebildet for den rimeligste utgaven (til nå) på 49k USD.

 

Antall produsert til nå: 50.544

Antatt mnd. produksjon: snaut 20.000

 

Kilde: Bloomberg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det sier vel det meste når det er mulig for hvem som helst i USA å bestille (kjøpe, ikke reservere) en ny Model 3 i dag og få den levert innen 1-3 mnd. Ingen forhåndsreservasjon på 1.000 USD er nødvendig. Dette til tross for at rimelig mange amerikanere fortsatt står i kø.

 

Testet selv (via VPN), og kom raskt fram til ordrebildet for den rimeligste utgaven (til nå) på 49k USD.

 

Antall produsert til nå: 50.544

Antatt mnd. produksjon: snaut 20.000

 

Kilde: Bloomberg

Og kilden på rimelig mange amerikanere står det kø? Og 1-3 måneder? Det er ett langt spenn..

 

Jeg sier ikke det er feil, jeg sier det mangler kilder. Folk påstår en sliter med salg, på antagelser. Det holder ikke. Men folk er jo short, og desperate..

Lenke til kommentar

Og kilden på rimelig mange amerikanere står det kø? Og 1-3 måneder? Det er ett langt spenn..

 

Jeg sier ikke det er feil, jeg sier det mangler kilder. Folk påstår en sliter med salg, på antagelser. Det holder ikke. Men folk er jo short, og desperate..

Antatt nettoreservasjoner per 30.6 var 420k. Hittil i juli har de produsert ca. 12.000 biler. Det er estimert at over halvparten av alle reservasjoner er gjort i USA og Canada (ikke så rart, egentlig). Likevel er det altså mulig å kjøpe en ny Model 3 i dag å få den levert ganske så kjapt, selv uten forhåndsreservasjon. Hvorfor prioriteres ikke de som allerede har reservert for en stund siden? Kan det være fordi mange venter på den rimeligste varianten? For meg, og mange analytikere, virker dette altså ganske så åpenbart. Kundene sitter heller på gjerdet i påvente av utgaven de ønsker.

 

Den er ingen hemmelig at Tesla sliter skikkelig med økonomien, men Tesla-fansen lever jo i sin egen alternative boble. Mange gidder ikke engang å lese kvartalsrapportene, eller så forstår de rett og slett ikke tallene som blir presentert. Det er ikke uten grunn at TSLA er den aksjen med høyest shortposisjon. Spekulanter ser alltid muligheter der de finnes.

 

Har for øvrig aldri sett deg komme med noen gode kilder, men unntak av ufullstendige lenker :p.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Antatt nettoreservasjoner per 30.6 var 420k. Hittil i juli har de produsert ca. 12.000 biler. Det er estimert at over halvparten av alle reservasjoner er gjort i USA og Canada (ikke så rart, egentlig). Likevel er det altså mulig å kjøpe en ny Model 3 i dag å få den levert ganske så kjapt, selv uten forhåndsreservasjon. Hvorfor prioriteres ikke de som allerede har reservert for en stund siden? Kan det være fordi mange venter på den rimeligste varianten? For meg, og mange analytikere, virker dette altså ganske så åpenbart. Kundene sitter heller på gjerdet i påvente av utgaven de ønsker.

 

Den er ingen hemmelig at Tesla sliter skikkelig med økonomien, men Tesla-fansen lever jo i sin egen alternative boble. Mange gidder ikke engang å lese kvartalsrapportene, eller så forstår de rett og slett ikke tallene som blir presentert. Det er ikke uten grunn at TSLA er den aksjen med høyest shortposisjon. Spekulanter ser alltid muligheter der de finnes.

 

Har for øvrig aldri sett deg komme med noen gode kilder, men unntak av ufullstendige lenker :p.

Så, du er en analytiker?

 

 

Hvilken kilde vill du ha av meg? Jeg har ingen påstander, i motsetning av deg. Jeg ser mange påstander, men ingen henvisninger til kilder utover dine egne meninger.

 

Sier ikke at det er feil, men det er bare påstander. Relativt bias også.

Lenke til kommentar

Han kalte rednings men for pedo? Jeg følger han på twitter og ingen har vist meg denne tweeten enda og jeg aldri har sett den eller finner den når jeg søker. Jeg vet at media er i krieg med ellon så jeg tar ikke så kalte pedo tweeten for fakta før noen vise meg den . Helst på archive.is eller noe liknende sted

Han kalte ikke en redningsmann for pedo. Personen som ble kalt pedo er glad i å utforske grotter, og hadde en viss kjennskap til stedet. Derfor kunne han peke dykkerne i omtrentlig retning. I tillegg var det han som foreslo hvem myndighetene kunne ringe for å få hjelp, for han selv er ikke dykker.

 

Han bidro altså med en viss kjennskap på stedet, og folk man kunne ta kontakt med.

 

Men så måtte han absolutt være drittsekk også. En særdeles lite sympatisk fyr. Og det var etter grove angrep på Musk at Musk selv gikk over streken.

Lenke til kommentar

At det er null kø for fartsutgavne for de som betaler cash? 420 000 i kø men du kan få bilen på en måned? Når de sliter med å produsere 5000 i uken?

De ønsker å selge de dyreste utgavene i så mange eksemplarer som mulig slik at de kan gå med overskudd i neste kvartal. Det er stor etterspørsel etter de dyrere modellene.

 

Sliter med å produsere? Tesla har økt produksjonen noe voldsomt på rekordtid.

 

Hvorfor prioriteres ikke de som allerede har reservert for en stund siden?

Se over. De ønsker å gå med overskudd, og den billigste utgaven er ikke engang under produksjon enda (det skjer vel først når de går med overskudd og produksjonskapasiteten er god nok).

 

Den er ingen hemmelig at Tesla sliter skikkelig med økonomien, men Tesla-fansen lever jo i sin egen alternative boble. Mange gidder ikke engang å lese kvartalsrapportene, eller så forstår de rett og slett ikke tallene som blir presentert. Det er ikke uten grunn at TSLA er den aksjen med høyest shortposisjon. Spekulanter ser alltid muligheter der de finnes.

Hvor mange ganger har jeg og andre forklart konseptet med "investeringer" for deg nå?

 

Netflix har vel også alltid gått med overskudd, og har gjort det klart at de vil fortsette med det i overskuelig fremtid. Dette fordi de ønsker å investere nå som muligheten er der.

 

Det samme gjelder Tesla. De har vært i en investeringsfase. Derav underskudd. Å gå med planlagt underskudd er ikke å slite med økonomien.

 

Hvorfor det er så mange som shorter Tesla kan man bare spekulere i, men når man ser på shorternes argumenter så er det jævlig mye søppel. Som for eksempel det du presterer å komme med her om at de "sliter med økonomien". Jesus.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Han kalte ikke en redningsmann for pedo. Personen som ble kalt pedo er glad i å utforske grotter, og hadde en viss kjennskap til stedet. Derfor kunne han peke dykkerne i omtrentlig retning. I tillegg var det han som foreslo hvem myndighetene kunne ringe for å få hjelp, for han selv er ikke dykker.Han bidro altså med en viss kjennskap på stedet, og folk man kunne ta kontakt med.Men så måtte han absolutt være drittsekk også. En særdeles lite sympatisk fyr. Og det var etter grove angrep på Musk at Musk selv gikk over streken.

Dette er bare påstander og dine oppfatninger.

Kom frem med noen nøytrale kilder ?

Mannen var også intervjuet og ble vist på Norsk TV igår og fremstod ikke som noen usympatisk person , hva nå det har med saken å gjøre.

 

Grove angrep som det denne huleutforskeren kom med er ikke "kritikk". Det skjønner vel du også?

Kilder ? Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så, du er en analytiker?

 

Hvilken kilde vill du ha av meg? Jeg har ingen påstander, i motsetning av deg. Jeg ser mange påstander, men ingen henvisninger til kilder utover dine egne meninger.

 

Sier ikke at det er feil, men det er bare påstander. Relativt bias også.

Nei, derfor skrev jeg også "For meg, og mange analytikere, virker" og ikke "For meg, og mange andre analytikere, virker".

 

Kilder:

Antall reservasjoner per land. Dette er selvfølgelig bare et anslag fra 2016, men er også tatt fra et forum på Teslas hjemmeside.

Antall reservasjoner per 30.6

Bloombergs Tesla Model 3 tracker

Teslas økonomi

 

Mangel på kildehenvisninger fra deg var utelukkende basert på tidligere innlegg, bl.a. ett i denne tråden hvor du slang ut et tall om antall reservasjoner.

 

Vi er alle offer for bias. Det ligger i menneskets natur, men jeg har nok likevel mindre grad kognitiv bias enn de fleste Tesla-fans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...