DrAlban3000 Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Tja, eg har retten til å meine at Ubi er ute på bærtur med denne løysinga. Lettvinte løysinger som skaper problem for di som ikkje har gjort noko galt er ikkje riktig vei å gå overfor forbrukere som har brukt penger på eit spill bare for å bli utestengt utan forvarsel eller nærmare forklaring. For eksempel er det du skrive her grunnlag for at du nå er blitt utestengt fra spillet. Grunnen kan være ein eller fleire av desse: Støtende språkbruk, trakasserande språkbruk, upassende språkbruk, rasistiske uttrykk, kjønnsdiskriminerende uttrykk, dårlig oppførsel og eller upassende oppførsel. Du får dog ikkje vite kva som gjere at du blir utestengt og det hjelper ikkje å klage på at eg trigga deg til å bruke ord du elles ikkje bruker. Det burde ikkje være så veldig vanskelig for Ubi å ta tak i problema på ein betre måte. Slik det er nå ville eg krevd pengane tilbake for spillet om eg vart utestengt på feilaktig grunnlag. Så i de fiktive situasjonen hvor du både eier dette spillet OG blir feilaktig bannet (dvs de ubanner ikke) vil du ha igjen pengene. Vel, da vil jeg ha igjen pengene for maten jeg akkurat bestilte OM den er vond. Frem til det er jeg stille ? Lenke til kommentar
Alpred93 Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Så ytringsfriheten må vike fordi nokon føler at det er dårlig oppførsel å spore? Nå er ikke traksering beskyttet under ytringsfriheten så det blir for dumt å ra inn den. Som andre også har påpekt har du heller ikke forstått hva ytringsfrihet går ut på. Et privat selskap kan innføre egne regler for hvilke verdier de støtter og hva de vil stå bak. Så selv om ytringsfriheten gjør at du ikke kan bli fenglset for utalelser du gjør kan du miste jobben dersom du kommer med ytringer som arbeidsgiver mener setter selskapet i et dårlig lys. Løsningen på dette er jo ganske enkelt å bruke Discord eller liknende tjenester. Du kan si hva du vil uten at noen blir blokkert, ingen føler seg trakassert og spillet kan nytes av alle Eg nemner dårlig oppførsel og du vrir det om til trakassering? Korleis henger det på greip? Når det kommer til ytringsfrihet sikter eg til at mange blir utestengt utan å ha gjort noko galt. Lettvinte løsninger er i så måte med på å sensurere ytringsfriheten utan at det er grunnlag for å gjere det. For min egen del nytter eg ytringsfriheten til å la være å svare di som går langt over streken eller eg spiller med folk eg kjenner der intern humor forblir intern. Dette aktuelle spillet nådde aldri opp på mi kjøpsliste, men det Ubi gjere her er forbrukerfiendtlig og di som blir urettmessig utestengt burde heve kjøpet av spillet. Ytringsfrihet har fortsatt ingen ting å si i et privat område, bare i det offentlige. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 (endret) Et alternativ, hvis utvikler hadde tatt dette skikkelig seriøst, kunne være å ansette flere til å gå gjennom rapporterte og automatisk rapporterte regelbrudd, og straffet de som faktisk hetset og var kjipe betraktelig hardere. Da tror jeg mye av kritikken hadde uteblitt. I stede virker det som utvikler kjører et veldig enkelt script som automatisk banner på bakgrunn av noen utvalgte ord. Dessverre tror jeg utviklerne vet at slike kritiske vinklinger i liten grad vil bli belyst i spillpressen, og at et enkelt script således er mer enn tilstrekkelig for å få positiv omtale, og at kritikk stort sett vil bli avfeid slik som gamer her gjør. Interessant nok virker det som Ubisoft velger å gjøre mer eller mindre akkurat dette nå: Men nå snur altså Ubisoft, og fjerner den kontroversielle sensur-implementeringen. Det vil riktignok fortsatt være et filter mot stygge ord, men nå blir ikke spillerne auto-bannet. Istedet blir ordet filtrert ut og spilleren flagget for en manuell etterforskning av spillets moderatorer. http://www.pressfire.no/nyheter/PC/13744/ubisoft-fjerner-kontroversiell-bannskaps-sperre-i-rainbow-six-siege Endret 13. desember 2018 av herzeleid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå