Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

adsl ruter med 4g boost - failover

Anbefalte innlegg

Driver og ser etter en ny ruter, med mulighet for å "booste" nettverket om dsl linja blir brukt opp.

Flyttet fra 100/100 linje til 20/2 og savner hastigheten jeg hadde tidligere litt. 

Noen som kjenner til en ruter som har muligheten til å koble opp 4g tilkoblingen om bredbåndslinja begynner å makset? 

D-link har vel et par produkter, f.eks dwr-953, men lurer på om disse kun har muligheten for failover, om "bred"båndslinja faller ut... 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må se etter routere som har støtte for 2 WAN-tilkoblinger. 

Jeg tror Ubiquiti sin Unifi Security Gateway har støtte for det. Jeg vet dog ikke hvordan du har planer om å koble sammen 4G-ruteren. 

Det er fullt mulig at PfSense også har støtte for 2 WAN-tilkoblinger også. 

Lenke til kommentar

Du må se etter routere som har støtte for 2 WAN-tilkoblinger. 

Jeg tror Ubiquiti sin Unifi Security Gateway har støtte for det. Jeg vet dog ikke hvordan du har planer om å koble sammen 4G-ruteren. 

Det er fullt mulig at PfSense også har støtte for 2 WAN-tilkoblinger også. 

4g ruteren kan vel settes opp som et modem, og den har jo ethernet ut... 

Lurer på om jeg kan få telenor zyxelen til å logge hvor mye trafikk jeg egenltig har.... Jeg vet jo at bare bilder fra timelapse kameraet på byggeplassen er 30gb...  men ut over det så aner jeg ikke ;) 

Lenke til kommentar

Speedify kunne funket, om den gjør som lovet, men som regel mister man jo fart ved å gå over til vpn... Og usikker på om jeg greier å få til at f.eks pc, og nettbrett\mobil ikke bruker opp hele bredbåndslinja, slik at google home høyttalerne ikke får nok båndbredde til å spille spotify...  1st world problems :p

Men helt klart, finner jeg ikke noen annen god løsning, så er 10 euro for å teste en måned ikke en utgift. 

USG ser ikke ut til å løse det, men kanskje USG pro 4 løser det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...