dragepappa Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Driver og ser etter en ny ruter, med mulighet for å "booste" nettverket om dsl linja blir brukt opp.Flyttet fra 100/100 linje til 20/2 og savner hastigheten jeg hadde tidligere litt. Noen som kjenner til en ruter som har muligheten til å koble opp 4g tilkoblingen om bredbåndslinja begynner å makset? D-link har vel et par produkter, f.eks dwr-953, men lurer på om disse kun har muligheten for failover, om "bred"båndslinja faller ut... Lenke til kommentar
Faller Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Du må se etter routere som har støtte for 2 WAN-tilkoblinger. Jeg tror Ubiquiti sin Unifi Security Gateway har støtte for det. Jeg vet dog ikke hvordan du har planer om å koble sammen 4G-ruteren. Det er fullt mulig at PfSense også har støtte for 2 WAN-tilkoblinger også. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Mikrotik har iaf støtte; https://blog.ligos.net/2018-03-01/Mikrotik-And-LTE-via-USB-and-Failover.html Lenke til kommentar
dragepappa Skrevet 16. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2018 Mikrotik har iaf støtte; https://blog.ligos.net/2018-03-01/Mikrotik-And-LTE-via-USB-and-Failover.html Mulig jeg leste denne bloggen litt kjapt, men dette var mer som en failover, jeg ønsker jo at 4g modemet skal trå til og øke båndbredden, om adslen blir maksa. Lenke til kommentar
dragepappa Skrevet 16. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2018 Du må se etter routere som har støtte for 2 WAN-tilkoblinger. Jeg tror Ubiquiti sin Unifi Security Gateway har støtte for det. Jeg vet dog ikke hvordan du har planer om å koble sammen 4G-ruteren. Det er fullt mulig at PfSense også har støtte for 2 WAN-tilkoblinger også. 4g ruteren kan vel settes opp som et modem, og den har jo ethernet ut... Lurer på om jeg kan få telenor zyxelen til å logge hvor mye trafikk jeg egenltig har.... Jeg vet jo at bare bilder fra timelapse kameraet på byggeplassen er 30gb... men ut over det så aner jeg ikke Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Prøv speedify på devicen du ønsker høyere fart på? Lenke til kommentar
dragepappa Skrevet 17. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2018 Speedify kunne funket, om den gjør som lovet, men som regel mister man jo fart ved å gå over til vpn... Og usikker på om jeg greier å få til at f.eks pc, og nettbrett\mobil ikke bruker opp hele bredbåndslinja, slik at google home høyttalerne ikke får nok båndbredde til å spille spotify... 1st world problems Men helt klart, finner jeg ikke noen annen god løsning, så er 10 euro for å teste en måned ikke en utgift. USG ser ikke ut til å løse det, men kanskje USG pro 4 løser det. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Mulig PfSense også kan løse problemet, men ikke så kjent med det. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Teoretisk mulig med hvilken som helst RouterOS enhet, men hvor bra det fungerer i praksis aner jeg ikke; Lenke til kommentar
Faller Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Jeg ser i dokumentasjonen til PfSense at det har støtte for multi-wan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå