Ralle Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Hei, vi er en familie som bor på bygda på vestlandet. vi trives bedre og bedre i oslo for hver gang vi er der og vurderer nå å flytte dit. Noen som kan anbefale områder i og rundt oslo som er bra for barnefamilier? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Det kommer mest an på hva dere vil ha. Det er ingen områder i Oslo der man ikke kan bo med barn; jeg bor noen få minutters gange fra sentrum og det er barnefamilier som bor her. Hvis poenget er å ikke bo i nabolag med mange innvandrere så er det bare å unngå indre øst, Groruddalen og Søndre Nordstrand (jeg bare sier dette fordi jeg vet det er et tema for mange, uten at det nødvendigvis er det for deg/dere). Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Sidan dere flytter frå vestlandet og til Oslo så reknar eg med at dere ser etter noe litt anna enn frittståande villa med frukthage? Det er vell underforstått at dere ikkje ser behovet for at barnet skal kunne leike ute utan oppsyn og at dere heller ser for dere å flytte inn i sentrumsnær leiligheit og vil ha barnehage, parkar og leikeplassar innanfor gåavstand? Når det gjeld gode områder i Oslo så er det også litt avhengig av økonomi. I dyrare nabolag er det gjerne større leiligheiter med færre persjonar som gjer at det ikkje er fult like mykje liv og røre, samt at det i dyrare områder er mindre sosial elendigheit. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Er så mange skoler og barnehager i Oslo nå at det er å bare take your pick egentlig. Jeg vokste opp i kanten (ikke langt unna furuset) og var i gåavstand til flere barnehager og skoler, min egen barne og ungdomsskolen tok det meg hele 2 minutter å gå til, 30 sekunder løping. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 (endret) Det er flere av oss etnisk norske som frykter innvandrerbefolkningen i Oslo. Dersom du er en av dem bør du unngå følgende bydeler: - Alna (Her bodde flere av medlemmene i den tidligere kriminelle B-gjengen) - Bjerke - Gamle Oslo (Mobber den eneste etniske norske eleven på Tøyen skole, Brennpunkt: Norske tilstander) - Grorud - Stovner (Gjengmiljø på Vestli og mer) - Søndre Nordstrand (Den mye omtalte kriminelle gjengen Young Bloods holder til på Holmilia). Generelt kan man si at oss etniske norske unngår eller fraflytter områder der det bor innvandrere, spesielt fra muslimske land (Midtøsten og Afrika). Når dette er sagt, så bør du også unngå enkelte strøk på Oslo-vest (Ungdommer på Oslo-Vest har mer alkoholproblemmer i forhold til Østkant-ungdom). Det var ikke uvanlig at det var stoffbruk blant 13-14 åringer som festet alene hjemme med barnevakten, mens foreldrene var bortreist i en helg. Økt narkobruk i Oslo-vest. Dette gjelder disse bydelene: - Frogner - Nordre Aker - Vestre Aker Etter min mening er det bydel Nordstrand og bydel Østensjø som er godt egnet for barnefamilier. Endret 20. juli 2018 av Permanent jobb 2 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Når dette er sagt, så bør du også unngå enkelte strøk på Oslo-vest (Ungdommer på Oslo-Vest har mer alkoholproblemmer i forhold til Østkant-ungdom). Det var ikke uvanlig at det var stoffbruk blant 13-14 åringer som festet alene hjemme med barnevakten, mens foreldrene var bortreist i en helg. Økt narkobruk i Oslo-vest. Dette gjelder disse bydelene: - Frogner - Nordre Aker - Vestre Aker - Østensjø Etter min mening er det bydel Nordstrand som er godt egnet for barnefamilier. Når ble Østensjø bydel Oslo vest? Er også enig i at bydel Nordstrand er bra, men vil også anbefale områdene rundt Østensjøvannet; Godlia - Bøler langs T-banen linje 3, Abildsø og Manglerud. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Når ble Østensjø bydel Oslo vest? Er også enig i at bydel Nordstrand er bra, men vil også anbefale områdene rundt Østensjøvannet; Godlia - Bøler langs T-banen linje 3, Abildsø og Manglerud. Østensjø er ikke Oslo Vest. Beklager en liten feil fra min side. Har rettet dette opp nå. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. juli 2018 Del Skrevet 23. juli 2018 Det er flere av oss etnisk norske som frykter innvandrerbefolkningen i Oslo. Dersom du er en av dem bør du unngå følgende bydeler: - Alna (Her bodde flere av medlemmene i den tidligere kriminelle B-gjengen) - Bjerke - Gamle Oslo (Mobber den eneste etniske norske eleven på Tøyen skole, Brennpunkt: Norske tilstander) - Grorud - Stovner (Gjengmiljø på Vestli og mer) - Søndre Nordstrand (Den mye omtalte kriminelle gjengen Young Bloods holder til på Holmilia). Generelt kan man si at oss etniske norske unngår eller fraflytter områder der det bor innvandrere, spesielt fra muslimske land (Midtøsten og Afrika). Når dette er sagt, så bør du også unngå enkelte strøk på Oslo-vest (Ungdommer på Oslo-Vest har mer alkoholproblemmer i forhold til Østkant-ungdom). Det var ikke uvanlig at det var stoffbruk blant 13-14 åringer som festet alene hjemme med barnevakten, mens foreldrene var bortreist i en helg. Økt narkobruk i Oslo-vest. Dette gjelder disse bydelene: - Frogner - Nordre Aker - Vestre Aker Etter min mening er det bydel Nordstrand og bydel Østensjø som er godt egnet for barnefamilier. Det er kanskje ikke avgjørende for trådstarter, men det VG-artikkelen du refererer til sier, er at ungdommer på Oslo Vest konsumerer mer alkohol, ikke at de har mer aøkoholproblemer. Rusforskere skrev i 2016 blant annet at "Det drikkes mye mer blant ungdom på vestkanten enn på østkanten. Men vestkantungdommen takler bruken av alkohol bedre." https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/9z4w/Oslo-ungdommens-rusdelte-by--Willy-Pedersen-og-Anders-Bakken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå