robertaas Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Har Google sin shopping 80% markedsandel? Nei, men du må skjønne hvilken domminerende plattform vi snakker om her. -"Google søk" er en domminerende plattform hvor det er kokurransevridende å bare gjøre "Google netthandel" synlig -"Grimnir netthandel" er en tenkt domminerende aktør med over 80% markedsandel hvor det er konkurransevridende om kun "Grimir potetgull" er synlig Da har man følgende valg: 1. Kjøpe en telefon som støtter de behovene du har, men aksepter at de kanskje ikke gjør alt du vil. 2. Kjøpe en 3310, men aksepterer at den kanskje ikke gjør alt du vil. 3. ikke bruke mobil i det hele tatt. Av disse er det kun 1) som er et reelt alternativ om man skal fungerer i dagens samfunn. Derfor får man konkurransevridning på en rekke områder hvor brukerne er bundlet og låst av OS på mobilene og derfor må det reguleringer til. 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 -ingen butikker eller verksteder vil ta i mobilen med ildtang om man får problemerKan jeg få legge til at jeg har hatt problemer med å få repartert min LG telefon. Det er ikke greit bare fordi det er Android. Har du noe annet enn Samsung og iPhone er det langt mellom reservedelene. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Hvorfor setter ikke Google opp prisen på sin søkemotor for å utnytte sitt monopol slik at de kan "utnytte" sine kunder på den måten som stadig beskrives at kapitalister i ett fritt marked vil gjøre? Tross alt de kan vel tjene masse på å sette prisen opp fra dagens kr0? Bør ikke staten gripe inn for å forhindre at dette monopolet utnytter kundene slik som idag? Kundene er andre bedrifter og ikke brukerne av tjenesten. Brukerne er produktet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå