TMB Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Hei, Jeg har en vegghengt slangetrommel som tas inn om vinteren. Men fra utekranen og frem til denne har jeg en 25m hageslange som i dag ligger slengt over blomsterbed/tvers gjennom hekk. Kunne tenke meg å legge denne litt per permanent, f. eks. å grave den litt ned. Dersom den kobles fra i begge ender, gjør det noe om den blir liggende ute om vinteren med rester av vann i? Vannet vil jo fryse, men tåler slangen det? Det er en sånn grønn/sort helt vanlig slange fra Biltema. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Det går nok fint så lenge du fjerner trykk fra slangen og sensitivt endeutstyr. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Blås den tom så går det nok bra. Du kan også med fordel forsegle endene med en liten pose og strikk slik at det ikke er noe som bosetter seg der. 2 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Lat? Hvorfor la den ligge ute? 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 15. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2018 Lat? Hvorfor la den ligge ute? Som du hadde skjønt om du faktisk hadde lest hva jeg skrev så ønsker jeg å legge den permanent ute. 3 Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Skal du legge den permanent, ville jeg ha lagt den i et plastrør (f.eks vannrør) så den ikke blir flatklemt i løpet av vinteren. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Det går helt fint, men skal du grave den ned ville jeg lagt den i et trekkerør eller noe lignende. Da er den beskyttet for trykk og det vil være relativt enkelt å bytte den ut om det skulle skje noe etter noen år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå