bo1e Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Lyden var plutselig borte på min sønn sin pc i dag. Ting ser ut til å være riktig. Lydkortet er der og rapporterer å fungere. Riktig sound output er valgt. Men ingen lyd kommer. Hvis jeg prøver å spille en lydfil i groove eller hva musikkspilleren i windows heter så gir det en feilmelding. Hvis jeg prøver å åpne den saken som heter customize app sound settings i lydinnstillingene i windows så bare lukker den igjen med en gang. Har prøvd å avinstallere og slette alle drivere men det gjør ingen forskjell. Har prøvd å restarte srevicer tilknyttet lyden, men det gjør ingen forskjell. Jeg har prøvd med eksternt usb-lydkort men det gjør ingen forskjell. Alt ser riktig ut i innstillingene, men når jeg følger med på lydmikseren i windows så er det ingen aktivitet selv om det er lyd gående. Noen idéer før windows reinstalleres? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Normalt legger Windows til en standard driver til USB-lydkort hvis de følger den definerte USB-standarden, og så settes denne som default device slik at lyden skal virke med en gang. Har du prøvd å bruke f.eks VLC til å spille av slik at du eliminerer feil i Groove eller andre ting. Regner med det neppe er headphones som er aktivert siden du fikk samme symptom med USB. Samme med mute. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Her hadde det hjulpet å visst spesifikasjoner på PC, og også hva slags lydkort det er. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 21. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2018 Etter å ha prøvd alle tenkelige ting så ble det gjort en refresh av windows og så var det i orden igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå