Gå til innhold

[Løst] Lyden er fullstendig konket i windows 10

Anbefalte innlegg

Lyden var plutselig borte på min sønn sin pc i dag. Ting ser ut til å være riktig. Lydkortet er der og rapporterer å fungere. Riktig sound output er valgt. Men ingen lyd kommer. Hvis jeg prøver å spille en lydfil i groove eller hva musikkspilleren i windows heter så gir det en feilmelding. Hvis jeg prøver å åpne den saken som heter customize app sound settings i lydinnstillingene i windows så bare lukker den igjen med en gang. Har prøvd å avinstallere og slette alle drivere men det gjør ingen forskjell. Har prøvd å restarte srevicer tilknyttet lyden, men det gjør ingen forskjell. Jeg har prøvd med eksternt usb-lydkort men det gjør ingen forskjell. Alt ser riktig ut i innstillingene, men når jeg følger med på lydmikseren i windows så er det ingen aktivitet selv om det er lyd gående.

Noen idéer før windows reinstalleres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Normalt legger Windows til en standard driver til USB-lydkort hvis de følger den definerte USB-standarden, og så settes denne som default device slik at lyden skal virke med en gang. Har du prøvd å bruke f.eks VLC til å spille av slik at du eliminerer feil i Groove eller andre ting. Regner med det neppe er headphones som er aktivert siden du fikk samme symptom med USB. Samme med mute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...