snurredassen Skrevet 12. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2019 En liten oppdatering er etterhvert på sin plass. Utover høsten 2018 ble ting vesentlig værre mtp. arbeidsforhold på denne arbeidsplassen. Etter sommerferien ble alt omtrent snudd på hodet. Så mye at vår hovedutvikler/arkitekt sa opp, som igjen førte til mer press på oss gjenværende utviklere. Og høsten har vært veldig preget av at "de høyere oppe" har solgt ikke-eksisterende løsninger som løsninger vi kan levere på et par uker. Kort sagt, høsten har vært preget av stress og overtid, alt for korte tidsfrister og uholdbar prosjektledelse. Jeg har selvfølgelig stått på og jobbet så godt jeg kan med tanke på mine planlagte lønnsforhandliger, men mistrivselen har økt eksponensielt siden jeg startet denne tråden, og tanken på å bytte jobb har gått fra å være skremmende til å bli en drømmetanke. Så i midten/slutten av januar sa jeg opp jobben. Noen har kanskje fått med seg dette. I romjulen forklarte jeg situasjonen til en tidligere kollega som i dag er teamleder i en ledende IT-bedrift. De trengte flere utviklere, og i løpet av et par uker hadde jeg fått et jobbtilbud som regelrett knuser den jobben jeg har i dag. Vi snakker om en lønnsøkning på ca. 200 000 kroner, bedre pensjonsordninger, mye større kompetansemiljø, sosiale aktiviteter. osv. Så jeg kom aldri så langt at jeg fikk forhandlet om lønnen hos min nåværende arbeidsgiver. Men de prøvde seg selvfølgelig med et tilbud for å beholde meg etter oppsigelsen var levert. Og selv om det tilbudet utrolig nok matchet mitt nye jobbtilbud på lønn, la det tydelig opp til at de forventet at jeg arbeider mer på kvelder og helger, og det inneholdt heller ingen forbedringer i forhold til arbeidsforholdene. Dessuten er jeg helt sikker på at eneste grunnen til at de ville "gi" meg en så stor lønnsøkning er fordi jeg faktisk sa opp, og bedriften er kraftig underbemannet for tiden. Jeg synes de fremstod ganske desperate. Dette er en bedrift som normalt sett vegrer seg fra å gi lønnsøkninger høyere enn 5000-10000 kr. Så kort oppsummert begynner jeg i ny jobb om noen måneder, denne gangen med en god lønn i en seriøs bedrift. Og min nåværende, snart forenværende arbeidsgiver får heller angre litt på at de ikke gjorde noe med arbeidsforhold og lønn mens de ennå hadde muligheten. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå