AnonymDiskusjon Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Jeg bor i 5. etasje i en blokk med mange folk. I alle etasjene er det folk jeg ikke bryr meg om, men i min etasje bor det verdens mest fantastiske jente. Jeg vet ikke hva hun heter eller hvor gammel hun er. Tror hun har litt sosial angst eller lignende fordi hun ser som regel ned i bakken når hun møter folk....og det er helt ok. Jeg har sosial angst selv og ser ofte ned i bakken når jeg møter folk...men denne flotte jenta ser mer ned i bakken enn det jeg gjør. Så...hvordan kan kan man bryte isen, er det noen med spesiell kompetanse som kan hjelpe? Anonymous poster hash: b1129...696 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 (endret) "Hei!", et kompliment og et smil pleier å være en god start. Lykke til! Endret 14. juli 2018 av RRhoads 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2018 "Hei!" Sier som regel hei hver gang vi møtes, men hun mumler såvidt hei tilbake. Anonymous poster hash: b1129...696 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Sier som regel hei hver gang vi møtes, men hun mumler såvidt hei tilbake. Anonymous poster hash: b1129...696 Sikkert sjenert. Presenter deg seg selv. Still spørsmål du lurer på. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Invitér inn på en kopp te eller kaffe! Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Sier som regel hei hver gang vi møtes, men hun mumler såvidt hei tilbake. Anonymous poster hash: b1129...696 Da er det antagelig tid for å steppe up litt. Her er en tråd med noen tips. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1818541&do=findComment&comment=24514442 1 Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 (endret) Skriv et kjærlighetsbrev, der du beskriver hva du liker med henne og inviterer henne på kaffe(eller lignende) - og legg det i postkassen hennes? Høres kanskje barnslig ut, men hvis hun er vanskelig å få i tale fordi hun er veldig sjenert, så får du hvertfall formidlet hva du føler. Endret 16. juli 2018 av Sithric 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Skriv et kjærlighetsbrev, der du beskriver hva du liker med henne og inviterer henne på kaffe(eller lignende) - og legg det i postkassen hennes? Høres kanskje barnslig ut, men hvis hun er vanskelig å få i tale fordi hun er veldig sjenert, så får du hvertfall formidlet hva du føler. Du kom ikke på noe enda mer creepy ? TS: du må lære deg det grunnleggende prinsipp at dersom hun virkelig liker deg kan du stort sett si og gjøre hva du vil. Ordene i seg selv er helt irrelevante. Men ikke gi damer komplimenter for utseende, det er bare stakkarslig og teit. Pene jenter vet at de er pene, de trenger ikke enda en fyr som forteller dem det. Vær heller litt sarkastisk og ertete, aka flørting. 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 (endret) Du høres nesten ut som følgende sang, trådstarter. Bortsett fra at det der dreier seg om en person i etasjen over og håpet allerede er ute. Jeg kan nok ikke påberope meg spesiell kompetanse i å bryte isen. Men jeg ville begynt med å hilse når du ser henne i gangen eller i nærområdet. Neste gang kan du prøve å veksle et par setninger og så invitere på te eller kaffe når dere kjenner hverandre litt. Helikopteret, som foreslås litt lenger opp, kan du avvente med. Endret 16. juli 2018 av €uropa 1 Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Du kom ikke på noe enda mer creepy ? TS: du må lære deg det grunnleggende prinsipp at dersom hun virkelig liker deg kan du stort sett si og gjøre hva du vil. Ordene i seg selv er helt irrelevante. Men ikke gi damer komplimenter for utseende, det er bare stakkarslig og teit. Pene jenter vet at de er pene, de trenger ikke enda en fyr som forteller dem det. Vær heller litt sarkastisk og ertete, aka flørting. Hva er creepy med det? Jeg mener ikke at han skal legge ut om diverse fantasier og andre stalkeraktige ting. Bare en enkel beskrivelse og at han har lyst til å bli bedre kjent med henne. Selv er jeg elendig på å kommunisere følelser verbalt og har funnet ut at å skrive det ned funker mye bedre enn å stotre frem noen kleine gloser, som ikke korrekt uttrykker det jeg føler. Og siden TS nevner at han har litt sosial angst, så tenkte jeg dette kunne være en idé for han også. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2018 Du høres nesten ut som følgende sang, trådstarter. Bortsett fra at det der dreier seg om en person i etasjen over og håpet allerede er ute. Høres ut som følgende sang, som er på et språk ingen her forstår, og som ikke handler om samme etasje. Jo takk for bra tips Anonymous poster hash: b1129...696 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Det er nok opptil flere her på forumet som snakker tysk. Hvis du virkelig må forstå teksten, finner du nok en oversettelse på google, men da kan jeg først opplyse om at teksten i hovedsak stadfester at det er fordelaktig å bryte isen hvis ikke du vil angre, men ikke nødvendigvis hvordan du bør gjøre det. Og du fikk da vitterlig et tips lenger ned i samme innlegg, som ikke er så verst hvis jeg kan si det selv. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Viss ho verkeleg er den penaste jenta i blokka, so kan du vere sikker på at det er ein drøss med andre mannfolk som og vil prøve seg på ho, og fleire av dei har gjerne ikkje har sosial angst... 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 (endret) Hva er creepy med det? Jeg mener ikke at han skal legge ut om diverse fantasier og andre stalkeraktige ting. Bare en enkel beskrivelse og at han har lyst til å bli bedre kjent med henne. Selv er jeg elendig på å kommunisere følelser verbalt og har funnet ut at å skrive det ned funker mye bedre enn å stotre frem noen kleine gloser, som ikke korrekt uttrykker det jeg føler. Og siden TS nevner at han har litt sosial angst, så tenkte jeg dette kunne være en idé for han også. Alt hvor du forsøker å oppnå noe uten å være direkte er creepy. For eksempel at man "tilfeldig" møtes, at du går via en tredjeperson for å påvirke henne, eller at du skriver til henne uten å ha snakket sammen først. Tror du ikke de fleste andre også har sosial angst og kan føle på hjertebank, svimmelhet, kvalme osv når det gjelder dating? TS har allerede gjort det å snakke til henne til en stor greie, noe det ikke er. Hvorfor i alle dager skal du "uttrykke det du føler"? Det eneste du skal uttrykke er interesse, og det gjør du ved å snakke normalt samt arrangere en date. Hold følelser helt utenfor. Dagens norske menn må være noe av det mest stakkarslige og patetiske som er født. Jenter vil ha en upåvirkelig mentalt sterk og emosjonelt trygg hånd å holde i. En som ikke spør men tar akkurat det han vil ha. Tilnærmet 100% av alle jenter ville aldri vært interessert i en fyr som ikke engang turte å snakke til henne. Det er bare å manne seg opp, de neste gangene går det lettere. Endret 17. juli 2018 av coffeee 1 Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 (endret) Alt hvor du forsøker å oppnå noe uten å være direkte er creepy. For eksempel at man "tilfeldig" møtes, at du går via en tredjeperson for å påvirke henne, eller at du skriver til henne uten å ha snakket sammen først. Tror du ikke de fleste andre også har sosial angst og kan føle på hjertebank, svimmelhet, kvalme osv når det gjelder dating? TS har allerede gjort det å snakke til henne til en stor greie, noe det ikke er. Hvorfor i alle dager skal du "uttrykke det du føler"? Det eneste du skal uttrykke er interesse, og det gjør du ved å snakke normalt samt arrangere en date. Hold følelser helt utenfor. Dagens norske menn må være noe av det mest stakkarslige og patetiske som er født. Jenter vil ha en upåvirkelig mentalt sterk og emosjonelt trygg hånd å holde i. En som ikke spør men tar akkurat det han vil ha. Tilnærmet 100% av alle jenter ville aldri vært interessert i en fyr som ikke engang turte å snakke til henne. Det er bare å manne seg opp, de neste gangene går det lettere. Han har jo turt å snakke med henne. Det er hun som tydeligvis ikke tør å snakke noe særlig tilbake. Og du vet ikke hvordan alle jenter tenker. Jeg er enig i at et slikt brev kan være creepy, men det behøver ikke å være det. Det kommer helt an på hvordan man ordlegger seg. Jeg sier ikke at han skal overøse henne med komplimenter og bedyre sin altoppslukende kjærlighet. "Kjærlighetsbrev" og "uttrykke hva han føler" blir kanskje litt feil ordbruk i forhold til hva jeg egentlig mente. Men å bare konkret skrive ned at han liker henne og vil bli kjent med henne, syns jeg ikke behøver å være creepy Endret 17. juli 2018 av Sithric Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 (endret) Mye sant i det over det over. Kvinner tiltrekkes selvtillit. Om den er falsk eller ikke. Dessverre er kvinner like ødelagt som menn og sier de vil ha noe helt annet enn de velger så det er jo ikke så rart at unge menn blir forvirret Som alltid. Aldri en regel uten unntak Endret 17. juli 2018 av Invader Zim Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Han har jo turt å snakke med henne. Det er hun som tydeligvis ikke tør å snakke noe særlig tilbake. Og du vet ikke hvordan alle jenter tenker. Jeg er enig i at et slikt brev kan være creepy, men det behøver ikke å være det. Det kommer helt an på hvordan man ordlegger seg. Jeg sier ikke at han skal overøse henne med komplimenter og bedyre sin altoppslukende kjærlighet. "Kjærlighetsbrev" og "uttrykke hva han føler" blir kanskje litt feil ordbruk i forhold til hva jeg egentlig mente. Men å bare konkret skrive ned at han liker henne og vil bli kjent med henne, syns jeg ikke behøver å være creepy Han kommer ikke til å være noe mindre nervøs når han eventuelt skal møte henne dersom hun sier ja på grunnlag av dette brev, snarere tvert imot vil jeg tro. Det TS bør gjøre er å glemme at hun er pen og at han liker henne, og bare snakke til henne som om hun er et normalt menneske uten å ha et bestemt mål med samtalen. Dersom samtalen går bra og hun gir positive signaler, så bør han be om nr hennes eller ideelt sett spørre henne ut der og da. Dessuten, folk tiltrekkes av folk de er usikre på følelsene hos. Det er mye bedre for hennes interesse for deg at hun er usikker på om du liker henne, enn at hun vet at du liker henne. Aldri fortell noen at du liker dem. 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 (endret) Mye sant i det over det over. Kvinner tiltrekkes selvtillit. Om den er falsk eller ikke. Dessverre er kvinner like ødelagt som menn og sier de vil ha noe helt annet enn de velger så det er jo ikke så rart at unge menn blir forvirret Som alltid. Aldri en regel uten unntak Det er ikke så classy å være kvinne å si at man tiltrekkes av egoistiske og gjerne emosjonelt utilgjengelige "bad boys", men det er nå en gang det de fleste gjør. At man tiltrekkes av gifte menn er en klassiker. Det handler blant annet om at det er tiltrekkende at noen ikke trenger deg, og strengt tatt gir litt blaffen i deg. Så fort du bryr deg for mye er det over. Og ja, kvinner vil svært sjeldent innrømme disse tingene. Prioriteringslisten i livet til enhver mann bør se slik ut: 1) Tjene penger 2) Trening og øvrig rekreasjon 3) Familie 4) Venner 5) Eventuelle husdyr 6) Kjæreste Endret 17. juli 2018 av coffeee 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Jepp. Som ung var jeg en rebell og kan nok beskrives som at jeg var en "bad boy". Alle de peneste jentene flokket rundt oss og kjæresten min var en av de mest "ordentlige". Jeg hadde "snille" kamerater som aldri fikk seg dame (snille som i at de var for pysete til å ta initiativ så deres teknikk for å sjarmere ei dame var å creepy stirre over rommet og håpe at hun skulle komme over) mens vi i gjengen som var litt mer røffe hadde flust i damer. Jeg sier ikke at det er bra å være slem, men jeg vil påstå at i all hovedsak så er det slik coffee beskriver. Som min nåværende samboer og mor til mine barn - hun er en veldig "politisk korrekt" type med utdannelse og omgås folk som jeg beskriver som "jålete". Hipstere og folk som drar på seg dress for å dra på byen. Men når hun valgte type så valgte hun en bredskuldra ape som uten utdannelse eller dannelse, men som vet hva han vil og drar henne med De fleste jenter, i min erfaring, vil at en mann skal være en mann - men de vil ha venner som får dem til å fremstå "sofistikerte". 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2018 jeg har lignende problem, bare at jeg ikke bor i blokka hennes men jobber på andre siden av gata. jeg blir seriøst helt gal i hodet av å tenke på henne og hjertet hopper over et par hakk når jeg ser eller møter på henne. desperat som jeg er har jeg funnet ut hva hun heter(fant postkassa hennes..) men hun har selvfølgelig ikke tlfnr sitt registrert på opplysninga Anonymous poster hash: f1dec...600 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå