norwilmik Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 (endret) Hei, sitter seriøst å tenker på å ta Ambulansefag VG2 via NKI, altså bare programfagene. Dette siden jeg har bestått VG1, og VG2 Yrkesfaglig retning. Har gått Helse og oppvekst, hvor jeg hadde praksis på en ambulansestasjon. Var veldig lærerikt, godt material å reflektere på. Å bli ambulansearbeider har vært en drøm siden jeg var i 9.klasse. Har søkt 2 ganger på rad til Ambulansefag, kom ikke inn i fjor, eller i år. Dermed sitter jeg å tenker å ta det som privatist. Har full forståelse for at det eksisterer en utdanning kalt "Pre hospital Paramedic" som er 3-årig på Høgskole, og Universitet. Men tviler ekstremt på at jeg har karakterene til å komme inn. Har lest at det er 400-500 søkere til 50-60 studieplasser. Noe som gjør at jeg tviler ekstremt på å bli tatt opp. Jeg er generelt en type person som er positiv, og ikke gir opp uansett. Men, er litt lei av å ikke gjøre det jeg har lyst til i livet. Får den følelsen av å ikke komme noen vei med ting. Jeg ser ikke bort i fra, at å ta en utdanning som ligger på et så høyt faglig nivå som "Ambulansefag" er kjempelett by any means. Spesielt når man tenker å ta dette som et nettstudie via NKI. Tror det blir utfordrende. Men er veldig engasjert i stoffet, så blir nok veldig spennende. Blir sikkert litt utfordrende å lese til seg alt. Men, skal høre om jeg ikke kan få praksis på en ambulanse stasjon, så jeg får den praktiske innsikten, og ikke bare den teoretisk delen. Men uansett lurte bare på hvordan dine erfaringer er, eller har vært når det kommer til nettstudier som NKI. Vil gjerne høre fra noen som har tatt Ambulansefag, eller annet Helsefag via NKI, eller rett og slett en annen faglig retning Endret 16. juli 2018 av MrRockyM8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå