Gå til innhold

Samsung K960 + Q9FN + Netflix

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en K960/950 og Q9FN.

Har koblet en vanlig HDMI fra ARC i oneconnect-boksen til ARC i lydplanken. Når jeg hører på musikk fra Spotify-appen på tv-en, er det veldig god lyd fra de to bakre høyttalerne, men når jeg har på Netflix(med en tittel som støtter 5.1) så er det ekstremt lav lyd på de små høyttalerne. Er det en eller annen innstilling jeg må fikse på TV’en? Har ikke endret noen ting bortsett fra å sette den til Surround.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke noe kalibrering på lydplanken?

Høres ut volumet er stilt veldig lavt på bakhøyttalerne.

Er rett som Samco sier at det ikke nødvendigvis kommer så mye ut bak, men kommer det en bil/fly/etc bakfra så skal det høres godt.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Har prøvd å skru opp lyden på begge høyttalerne bak, men det skurrer når jeg såklart har på det høyeste.

Mulig det ikke skal være så høy lyd, men har dere eksempler på hva jeg bør prøve å høre på for å sjekke om det faktisk ikke er noe feil med dem?

Lenke til kommentar

Prøv å se om du finner noen demovideoer fra f.eks. Dolby.

Har ett tradisjonelt 5.1 anlegg, og der spiller fort bakhøyttalerne like høyt som fronten når det kreves.

Konsertvideoer er også fine å teste med, da vil du tydelig høre enten musikk eller publikum alt etter hvilken vei det filmes.

Det forutsetter da ett minimum 5.1 lydspor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...