Gå til innhold

ONE X på service? (erfaringer)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Takker for svar....etter mye om og men så fikk jeg innstallert alle system filer på nytt og maskina fungerer 100% nå.
Men regner med at feilmeldingene kommer tilbake så da leveres den inn når det skjer.....etter error kode søk så var det harddisk failure av noe slag så veldig overrasket over at maskina har fungert i over 1 uke

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har også hatt black screen, men da som følge av noen andre feil i tillegg. Min Xbox One X bestemte seg plutselig for å ikke laste ned oppdateringer lenger, og før det så ga den meg 0x80831002 feilkoden om save game feil. Og den koden fortsatte å komme selv om jeg først prøvde å slette lokale save filer og resynce cloud save, og deretter et par ganger med factory reset. Den feilkoden ga seg til slutt etter 5 eller 6 factory resets, 3 av hvor jeg ikke beholdt noe som helst data. Men "morsomhetene" fortsatte da den som sagt sluttet å laste ned oppdateringer til spill eller apper. Gikk ikke an å gjenoppta nedlastingen i det hele tatt, prøvde å reboote konsollen.

Og det var da jeg fikk den første black screenen, da jeg endelig fikk noe bilde så hadde Xboxen gått inn i feilsøkingsmenyen (som du også kan få tilgang til hvis du holder inne bind- og eject-knappene mens du starter opp konsollen). Der fikk jeg først opp feilkoden E105, prøvde å nullstille alt igjen men da fikk jeg bare E102 istedet. Prøvde å nullstille 3 ganger til i første runden, men fikk bare de to feilkodene. I andre runde med dette tullet så hadde jeg på lastet ned offline updateren og lagt den over på en minnepenn, forhåndsregel fra første runde kan man si. Men da jeg skulle prøve å kjøre den fra samme menyen i runde to så fikk jeg beskjed om at noe gikk galt samtidig som E101 feilkoden dukket opp.

Var i kontakt med MS support igår, hvor jeg forklarte saken, hvilke feilkoder jeg hadde fått og hvor mange ganger jeg hadde forsøkt å nullstille konsollen. Fikk beskjed om å enten ta kontakt med forhandleren jeg hadde kjøpt produktet hos, eller registerer service på nettsiden til MS. Tok først kontakt med forhandler, GameStop forøvrig, og de ga meg beskjed om å levere inn Xboxen til MS.

Registererte service i går kveld, men ble litt forvirret av fraktalternativet. I eposten jeg mottok står det at jeg kan levere den til nærmeste UPS Access Point, men siden et slikt sted er over 130km unna mitt hjem er ikke det aktuelt. Mens på nettsiden til MS så står det i servicebestillingen at Schenker vil kontakte meg innen 2 virkedager for å avtale henting av pakken. Litt usikker hva de mente med det, men jeg antar at det bare dreier seg om frakt fra meg til UPS-terminalen i Oslo eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Akkurat samme tullet jeg fikk på mail.

Det som skjer er at dagen etter du har registrert en service hos MS så kommer Bring på døren og henter Xboxen.

Hvis ikke du er hjemme så legger de igjen en returlapp som du kan bruke.

Det tar 4-5 uker før du har xboxen tilbake.

Lenke til kommentar

Akkurat samme tullet jeg fikk på mail.

Det som skjer er at dagen etter du har registrert en service hos MS så kommer Bring på døren og henter Xboxen.

Hvis ikke du er hjemme så legger de igjen en returlapp som du kan bruke.

Det tar 4-5 uker før du har xboxen tilbake.

Da får jeg følge litt bedre med i morgen, siden jeg registrerte servicen i helgen er jo ikke Bring/Posten aktive igjen før enn i dag. Og jeg kunne se noen returlapp i postkassen idag da jeg kom hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis jeg får feil på Xbox så leverer jeg den på Elkjøp,gidder ikke det surret med MS.....ikke har jeg printer som fungerer heller.

Elkjøp er vel forpliktet til å ta imot hvis kunde insisterer?

Ja, Elkjøp må ta i mot. 

Det var også derfor jeg leverte min direkte til Komplett når den måtte sendes inn for tredje gang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min X må inn på service og lurer på om jeg skal slette min gamertag/log in info på maskina eller har det ingen betydning?

Hvis du fortsatt har liv i konsollen så bare ta en factory reset.

Min tok helt kveld (disken) så jeg fikk ikke gjort noenting på den før jeg sendte inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...