Gå til innhold

Font-størrelse i multiplayerspill-chat

Anbefalte innlegg

Pga lcd-skjerm kjører jeg så tett opp til 1280x1024 i spill, og det gjør vel de fleste andre for tiden og, man vil da ha et pent bilde.

Nuvel, det som er plagsomt med denne oppløsningen er at størrelsen på meldingene oppe i hjørnet blir mindre jo høyere oppløsning man har. Ved "gammeldagse oppløsninger" funker tekststørrelsen helt bra, men ved 1280 blir det vanskelig å se hva som står noen ganger. Hvertfall på en skjerm så liten som min (17"). Det er jo ikke meningen at man skal sitte å myse opp i venstrehjørnet mens kulene flyr rundt deg heller.

I Battlefield har dette plaget meg litt, men jeg har spilt det så mye at jeg har blitt vant til det. Teksten går tross an alt å lese. Men nå har jeg fått meg America's Army, og fontstørrelsen der er jo helt hinsides liten! I tillegg kommer mye av meldingene i en blå skrift som gjør de umulig å lese med mindre man bøyer hodet helt inntil skjermen. Det er et skikkelig handikap å ikke kunne ha full oversikt over hva som skjer der oppe i hjørnet underveis.

Har ikke hørt noen andre klage på dette, er det bare jeg som har problemet? For CS fant jeg liten hack som blåste opp fontstørrelsen, hadde det vært så vanskelig å gjøre noe lignende i andre spill også? Hvorfor lar ikke produsentene brukeren selv bestemme slike ting. Hva er logikken med at teksten blir mindre uansett, alle objektene i selve spillet beholder jo sitt størrelsesforhold uansett oppløsning.

Endret av NuB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...