Redaksjonen. Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Glupe lesere som kan svare på ti ikke helt enkle spørsmål er med i konkurransen om en varmepumpe.Kaldt? Varmt? Vinn en varmepumpe som holder deg på idealtemperatur Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 (endret) Glupe lesere som kan svare på ti ikke helt enkle spørsmål er med i konkurransen om en varmepumpe. Glupe lesere ser at konkurransen er ferdig og fasiten publisert, før konkurransen startet. Edit: Fasit og fasit fru Blom.. det ser ikke helt ferdig ut. Endret 13. juli 2018 av Simen1 Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Glupe lesere som kan svare på ti ikke helt enkle spørsmål er med i konkurransen om en varmepumpe.Glupe lesere ser at konkurransen er ferdig og fasiten publisert, før konkurransen startet. Glupe lesere som ser at minst to av svarene er feil... og at ingen av alternativene er korrekt på disse to.... Hvilke batterier kan koples rett på 3 fas vekselsstrøm uten at det sier poff? Hvilke elbiler har IKKE et reduksjonsgir? 2 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Konkurransen ble avsluttet fr. 29. juni 00:00. Publisert 13. JULI 2018 - 18:00 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Mandag morgen kommer sikkert noen av de på jobb og sier "å faen.." 3 Lenke til kommentar
Nordlyst Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Snakk om å dumme seg ut... konkurransen er over selv om den ikke har begynt. Og alle alternativer er feil på første spørsmål. Man har ekstremt liten teknisk innsikt i batterier om man ikke umiddelbart skjønner hvorfor de ikke kan lades med vekselstrøm! Å ha tre alternativer som alle innebærer at det lades med vekselstrøm blir en smule for dumt. Jeg skjønner jo at dere som skriver her ikke klarte å få dere ordentlige ingeniørjobber. Men dere kan vel klare å Google enkle ting?!? Må man være inkompetent for å få skrive for denne blekka? Det er FOR DÅRLIG. Skjerp dere!! 1 Lenke til kommentar
Elektroavdelingen Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Alle svaralternativer på spørsmål 6 er feil. Effektfaktoren (cos phi) angir forholdet mellom aktiv og tilsynelatende effekt (P og S), målt i henholdsvis W og VA. På nest siste spørsmål kan svaret ikke finnes siden effektfaktoren ikke er oppgitt. Av alternativene virker 1000 W aktiv effekt mest sannsynlig ut fra oppgitt tilsynelatende effekt på 1128 VA, siden cos phi på 0,89 virker rimelig. Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Jeg synes dere er flinke jeg! Prøver så godt dere kan som alle andre! Ikke deres feil at det er så mye mikkmakk med disse publiseringsløsningene. (send varmepumpen til meg pga positiv kommentar) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå