NTB - digi Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Samtidig øker den daglige bruken av Instagram.Færre bruker Facebook og Snapchat Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 (endret) Det gir mening. Både FB og Snapchat har ødelagt tjenestene sine i søk om å tjene penger. De har mistet det som gjorde at folk ble med i utgangspunktet. Det eneste er jo FB Messenger og arrangementer på FB som er veldig kjekt å bruke. Selve "feeden" er bare tull. Endret 13. juli 2018 av Comma Chameleon 7 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 (endret) Det er ikke bare brukeropplevelsen som er forverret. Personvernskandalene har stått i kø i mange år og folk får det med seg i mediene gang på gang. Stadig flere blir irritert gang på gang på gang. Noen (også økende) slutter å bruke tjenesten daglig. Noen (også økende) får nok sletter profilen sin.Om 5-10 år blir det vel en hard kjerne igjen som lar seg pisse på og lar det skure og gå fordi de fortsatt er avhengig. Endret 13. juli 2018 av Simen1 2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Hadde jeg hatt et alternativ til FB Messenger som funket like bra så hadde jeg nok slettet min konto. Arrangementer er også litt kjipt å gå glipp av, men tror jeg overlever. 4 Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Hadde jeg hatt et alternativ til FB Messenger som funket like bra så hadde jeg nok slettet min konto. Arrangementer er også litt kjipt å gå glipp av, men tror jeg overlever. Men man kan vel ha messenger uten å ha Facebook-konto? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Men man kan vel ha messenger uten å ha Facebook-konto? Du kan koble opp mobilnummeret, men sist gang jeg undersøkte dette så er det fortsatt en del ting som man mister hvis man bruker messenger uten FB. Husker ikke nøyaktig hva, men det var nok til at jeg droppet å slette kontoen helt. Løsningen min var å slette alt foruten om de absolutt nærmeste (Har rundt 80 venner på FB nå bare, mesteparten familie og nære venner). I tillegg så har jeg ikke lagt ut en eneste status eller bilde på lenge, og flere år siden jeg gjorde det aktivt. Det eneste jeg bruker FB til er messenger, enkelte grupper (relatert til skole og hobbyer) og arrangementer. Resten er nesten ikke-eksisterende for meg. Har slettet appen fra telefonen, samt alle snarveier på PC og mobil. Så jeg logger bare inn på FB når jeg skal i et ærend der, ikke for å scrolle. Fungerer ypperlig slik som det er, selv om jeg gjerne skulle flyttet helt ut fra FB. Chatteklienten deres er dog overlegen alt annet jeg har prøvd. Lenke til kommentar
phel21 Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Mobilappene til FB er heller ikke stort å skrive hjem om for tiden. Det er mange dårlige mobilapper, men i det siste har FB være blant de aller verste. Bare det at appen crasher når den aktiveres fra meldings-panelet i OSet er jo helt elendig. Man får altså en melding (notification) om at noe skjer eller at noen har skrevet noe, men appen crasher når man åpner den fra meldings-feltet samtidig som den merker hendelsen som "lest/sett". Når man så åpner FB på nytt er det helt andre ting som dukker opp øverst i feeden. Selvfølgelig kan slike feil oppstå, men på min telefon har det vert slik i flere måneder. Hadde det ikke vært for at enkelte av mine bekjente nekter å bruke mer egnede former for kommunikasjon så hadde jeg sletta min konto for lenge siden. Programvare og tjenesteleverandører som ikke prioriterer pålitelighet og brukervennlighet høyt har jeg lite til overs for. 2 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 De eneste jeg vet om som bruker fjøsboken er muttern som har bikket 70 og fotballaget til nevøen min. Jeg har 5 nieser mellom 10-20 år og ingen av de bruker det aktivt, så facebook har nokk ikke mange årene igjen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå