girfaen Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 yo kjøpte en rød kjølevæske.. Er det bare å helle oppi eller skal man blande den først? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Det skal vel stå på flasken. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 (endret) Først. Rød kjøleveske, du veit du skal ha denne? Hvis svaret er JA - så kjør på, bland 50/50 sånn ca, det er det som er normalt vanligvisEDIT: Og som Gavekort sier, les også på flasken. Det skal stå temperaturer osv for de forskjellige blandingsforholdene der, om ikke jeg husker helt feil Endret 13. juli 2018 av bshagen Lenke til kommentar
girfaen Skrevet 13. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2018 kan man ikke bare helle oppi uten å blande? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Hvis den er ferdigblandet. Det skal stå på flaska eller kanna. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 (endret) Frostvæsken (glykol) har et lavere frysepunkt når man ikke blander i vann. Dyrere er det også. Hvor kan du ikke bare gjøre det som står på flaksen/manualen din eller evnt. kjøre 50/50? Hva er poenget med å bare kaste penger? Men opp til deg. Les manualen din uansett, for dette kan potensielt være litt dritt om du gjør feil. Røde frostvæske må ikke nødvendigvis være den samme som en annen rød en, ettersom jeg veit så er det ikke egentlig noen standard for dette. Den kan også være ferdigblandet. LES FLASKENEDIT: sedsberg kom rett før meg der ja Endret 13. juli 2018 av bshagen Lenke til kommentar
girfaen Skrevet 13. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2018 nei er ikke ferdigblandet.. men jeg spør et jævla enkelt spm.. kn man helli uten å blande den eller hva faen? Lenke til kommentar
MKap Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 (endret) kan man ikke bare helle oppi uten å blande?Som sagt: les på flaska. Ferdigblanda = barre hell oppi (om det er raud væske du har fra før), konsentrert: må blandast 50/50 med vatn. Edit (nye postar): Mange bilprodusentar anbefaler maks og minimum blandingsforhold, t.d. Minst 40% og maks 60%, så ville haldt meg nærme 50%. Veldig høge konsentrasjonar gir dessutan lågare kuldebestandighet. Endret 13. juli 2018 av MKap Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 nei er ikke ferdigblandet.. men jeg spør et jævla enkelt spm.. kn man helli uten å blande den eller hva faen? Så les svaret mitt da? Frostvæske har et dårligere frysepunkt enn frostvæske blandet med vann. Er dette vanskelig for deg å forstå? Svaret er NEI - du blander i vann, ferdig med det Typisk for glykol: Lenke til kommentar
A.Hogas Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Kan vel heller ikke blande foreksempel rød å blå væske, eller?? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Nope. Det er derfor instruksjonsboken her er dritviktig. Og "Rød" trenger ikke å være riktig selvom den kom med en annen "rød" fra fabrikk. Det enkleste er å lese boka. Skal man ha "G12" f.eks, så fyller man med det, ikke bare gå etter fargen. 2 Lenke til kommentar
girfaen Skrevet 13. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2018 Nope. Det er derfor instruksjonsboken her er dritviktig. Og "Rød" trenger ikke å være riktig selvom den kom med en annen "rød" fra fabrikk. Det enkleste er å lese boka. Skal man ha "G12" f.eks, så fyller man med det, ikke bare gå etter fargen. ja kjlpte den røde g12 hva betyr g12 på flaska? Lenke til kommentar
A.Hogas Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Står det G12 i boka, så er det ikke noe problem å fylle. Med mindre du må blande med vann. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 ja kjlpte den røde g12 hva betyr g12 på flaska? G12 er bare en type frostvæske. Hvilken som er spesifisert av bilfabrikanten kan være en annen en. Enklere om du bare sier hva slags bil du har tror jeg Og ja, G12 skal også blandes 50/50 med vann Lenke til kommentar
oOF Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Yo, du skal ikke mikse to forskjellige farger med kjølevæske, Yo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå