Nåla-i-veggen Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 (endret) Har et eldre kombinert kabelmodem/trådløsruter liggende (fra Get, merket Arris) etter at jeg fikk tilsendt nytt modem/ruter fra Get. Dattera skal flytte inn i leilighet hvor det er lagt inn kabelmodem, men for å få trådløst internett må hun koble opp trådløs ruter. Vil Arris-modemet/ruteren kunne fungere som en slik ruter, selv om det egentlig er et kabel-modem? Endret 13. juli 2018 av Nåla-i-veggen Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Vanskelig å vite uten å vite modellen, men jeg ville investert de småpengene det koster å få noe som fungerer ordentlig altså. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 13. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2018 Vanskelig å vite uten å vite modellen, men jeg ville investert de småpengene det koster å få noe som fungerer ordentlig altså. Den ble brukt som trådløs ruter i sin tid, og fungerte helt greit. Og hybelleiligheten det er snakk om er ikke på mer enn 20 m2 så dekning skal ikke være noe problem. Det er en Arris TG862. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Den har såvidt jeg ser ingen "WAN" port, så da blir nok svaret nei. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 13. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2018 Ok, da skrinlegger jeg forsøket. Takk for svar! Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 (endret) Det er ikke verre enn på prøve. Det går sikkert an å sette den gamle som aksesspunkt, og da bruker du modemet som allerede er der som router, mens den andre gir deg trådløst nett og switchfunksjon. Det du må finne ut er om kabelmodemet som er der har routerfunksjon. Endret 13. juli 2018 av RRhoads Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 13. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2018 Det er ikke verre enn på prøve. Det går sikkert an å sette den gamle som aksesspunkt, og da bruker du modemet som allerede er der som router, mens den andre gir deg trådløst nett og switchfunksjon. Det du må finne ut er om kabelmodemet som er der har routerfunksjon. Nei, det modemet som er i leiligheten har ikke routerfunksjon: "Alle våre boliger har internettilkobling via modem fra Canal Digital. For trådløst nett må du selv koble opp en ruter." 1 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 om du får skrudd av DHCP på trådlaust modemet, også kobla det til ein av lan portene vil det fungere. Kan være ein fordel å sette fast ip på modemet så du når tak i det fra nettet om du skal rekonfigurere det seinere. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 om du får skrudd av DHCP på trådlaust modemet, også kobla det til ein av lan portene vil det fungere. Kan være ein fordel å sette fast ip på modemet så du når tak i det fra nettet om du skal rekonfigurere det seinere. Les det som står over det du postet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå