steinjarle Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Men bekrefter at det har vært dialog.Vegdirektoratet om Teslas mobile verksteder: – De har ikke søkt Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 (endret) Teslabjørn la ut noen bilder av en tilsynelatende ny flåte med servicebiler på Karihaugen i Oslo, så ting er tydeligvis i gang med å skje. Men vil de ha nok reservedeler? Endret 14. juli 2018 av hekomo 5 Lenke til kommentar
Ammonia Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Norske regler og forskrifter gjør det tydeligvis veldig komplisert å igangsette mobile verksteder. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 På en måte liker jeg ideen om mobile verksteder (burde/kunne vært en forrettningsmodell/tilbud til alle bileiere, uavhengig av merke) På den annen side så ser jeg ikke hvorfor Tesla-eiere ikke kan bli fraktet av Falken/Viking til nærmeste BilXtra/Mekonomen etc.verksted, slik praksis er for alle andre. Man kan jo hevde det er konkurranse-hemmende at en produsent legger beslag på reparasjoner. Men, siden Tesla regnes som "spesiell" bør de kanskje få starte denne servicen. 4 Lenke til kommentar
Mathtrix Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 de kan ikke stå å mekke på en bil midt i veibanen... lool Da må de sperre trafikken først hvis de har tenkt å arbeide der. 2 Lenke til kommentar
KristofferHelle Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 På en måte liker jeg ideen om mobile verksteder (burde/kunne vært en forrettningsmodell/tilbud til alle bileiere, uavhengig av merke) På den annen side så ser jeg ikke hvorfor Tesla-eiere ikke kan bli fraktet av Falken/Viking til nærmeste BilXtra/Mekonomen etc.verksted, slik praksis er for alle andre. Man kan jo hevde det er konkurranse-hemmende at en produsent legger beslag på reparasjoner. Men, siden Tesla regnes som "spesiell" bør de kanskje få starte denne servicen. Hvorfor må en lastebil kjøre Xxx km, møte eier. Laste opp bilen. Kjøre xxxx antall km til verkstedet? Laste av på en parkeringsplass. Etc etc. Lettere for et mobilt verksted å kjøre til bilen, bytte delen og reise til neste bil. hadde du ikke satt pris at din AC ble fylt opp, mens du var på jobb? Eller hjemme? Lenke til kommentar
Fossilkjører :) Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 På en måte liker jeg ideen om mobile verksteder (burde/kunne vært en forrettningsmodell/tilbud til alle bileiere, uavhengig av merke) På den annen side så ser jeg ikke hvorfor Tesla-eiere ikke kan bli fraktet av Falken/Viking til nærmeste BilXtra/Mekonomen etc.verksted, slik praksis er for alle andre. Man kan jo hevde det er konkurranse-hemmende at en produsent legger beslag på reparasjoner. Men, siden Tesla regnes som "spesiell" bør de kanskje få starte denne servicen. Hvorfor må en lastebil kjøre Xxx km, møte eier. Laste opp bilen. Kjøre xxxx antall km til verkstedet? Laste av på en parkeringsplass. Etc etc.Lettere for et mobilt verksted å kjøre til bilen, bytte delen og reise til neste bil. hadde du ikke satt pris at din AC ble fylt opp, mens du var på jobb? Eller hjemme? Hjelper dalite me mobile verksted hvis de ikke har deler. Er jo det som er hovedproblemet til Tesla. Hva er da poenget att servicebiler kjørerrundt hvis de ikke får reparert bilen? Tesla får starte i riktig rekkefølge om ikke annet...... 8 Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 (endret) de kan ikke stå å mekke på en bil midt i veibanen... lool Da må de sperre trafikken først hvis de har tenkt å arbeide der. ha. ha. ha. Biler som stopper midt i veien må selvsagt flyttes... Mange bil problemener som man oppfager i garasjen, på parkeringsplassen o.l. og der er det ofte helt greit å bare fikse på stedet eller ved anledning. Liten vits i at de tar opp plass på verksted en hel dag for småting. Endret 13. juli 2018 av Flippo Lenke til kommentar
Populært innlegg JSBS Skrevet 13. juli 2018 Populært innlegg Del Skrevet 13. juli 2018 Teslabjørn la ut noen bilder av en tilsynelatende ny flåte med servicebiler på Karihaugen i Oslo, så ting er tydelegvis i gang med å skje. Men vil de ha nok reservedeler? Nok reservedeler? De har ikke delelager. Det er riktignok noen som påstår at Tesla har delelager i Moss, men ingen har sett dette delelageret, man kan heller ikke ringe dit og bestille deler. Tesla har ofte heller ikke deler i USA. Det tar feks. ofte lenger tid å få en del sendt til Norge enn det tar å få levert en bil på veien med norske skilt, fra bestillingsdato. Det betyr selvsagt at de ikke har delen, og at de heller prioriteter salg fremfor deleproduksjon og lager. Dette er pr definisjon en svindel. Lovene er klare - om det ikke finnes deler eller delelager skal kunden bli informert om dette på forhånd. Det er veldig mange nordmenn som kan begjære kjøpet hevet hos Forbrukerrådet. Og før det nå (igjen) kommer flere her som sier "du er et troll, Tesla har deler, jeg har kjørt problemfritt i fem år", så gjelder altså problemet de som faktisk har problemer med deler, og det er mange. Du som ikke har problemer med bilen din, som ikke er påkjørt av en annen bil eller som ikke har krasjet, problemet gjelder ikke deg, skjønner du. 11 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Du som ikke har problemer med bilen din, som ikke er påkjørt av en annen bil eller som ikke har krasjet, problemet gjelder ikke deg, skjønner du.Tror ikke vedkommende har Tesla, ei heller noe annen bil. 1 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Teslabjørn la ut noen bilder av en tilsynelatende ny flåte med servicebiler på Karihaugen i Oslo, så ting er tydelegvis i gang med å skje. Men vil de ha nok reservedeler? Synes det så ut som utlånsbiler. Alle er "gamle", så det må være noe Tesla har hatt i eie en god stund. 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Men vil de ha nok reservedeler? Regner med de har samme dele-tilgang som de har på de vanlige verkstedene. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Tror ikke vedkommende har Tesla, ei heller noe annen bil. Vet jeg ikke noe om, men han har vel lov å ha meninger for det? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Vet jeg ikke noe om, men han har vel lov å ha meninger for det?Jo, så lenge det du skriver er positivt 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Servicebiler i UK: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/tesla-model-s-transformed-mobile-servicing-vehicle Lenke til kommentar
KristofferHelle Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 På en måte liker jeg ideen om mobile verksteder (burde/kunne vært en forrettningsmodell/tilbud til alle bileiere, uavhengig av merke) På den annen side så ser jeg ikke hvorfor Tesla-eiere ikke kan bli fraktet av Falken/Viking til nærmeste BilXtra/Mekonomen etc.verksted, slik praksis er for alle andre. Man kan jo hevde det er konkurranse-hemmende at en produsent legger beslag på reparasjoner. Men, siden Tesla regnes som "spesiell" bør de kanskje få starte denne servicen. Hvorfor må en lastebil kjøre Xxx km, møte eier. Laste opp bilen. Kjøre xxxx antall km til verkstedet? Laste av på en parkeringsplass. Etc etc.Lettere for et mobilt verksted å kjøre til bilen, bytte delen og reise til neste bil. hadde du ikke satt pris at din AC ble fylt opp, mens du var på jobb? Eller hjemme? Hjelper dalite me mobile verksted hvis de ikke har deler. Er jo det som er hovedproblemet til Tesla. Hva er da poenget att servicebiler kjørerrundt hvis de ikke får reparert bilen? Tesla får starte i riktig rekkefølge om ikke annet...... Hvilke deler er det de ikke har? Skal ikke folk få fylt AC gass, fordi tesla ikke har sensorer til dørene? Du høres ut som en skikkelig problemløser Lenke til kommentar
Populært innlegg JSBS Skrevet 13. juli 2018 Populært innlegg Del Skrevet 13. juli 2018 Norske regler og forskrifter gjør det tydeligvis veldig komplisert å igangsette mobile verksteder. NAF, Viking og Falken har hatt slike mobile verksteder på veiene i hundre år. Tesla kan starte med utrykkings-tjeneste før de kommer med et helt mobilt verksted. Mange av problemene på Tesla er enkle, bytte dørhåndtak, feks. Man trenger ikke fullt verksted-godkjenning for å gjøre veldig mange av Teslaproblemene. Men som sagt, det hjelper ikke med mobilt verksted når man ikke har deler. Dessuten. Man må søke om å få selge bomulls-skjerf på fortauet også. Eller selge wienerpølser fra en bod. Eller vafler. Slik er det i mange land, sannsynligvis de fleste, og Norge er ikke et vanskelig land å søke i. 10 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Teslabjørn la ut noen bilder av en tilsynelatende ny flåte med servicebiler på Karihaugen i Oslo, så ting er tydelegvis i gang med å skje. Men vil de ha nok reservedeler? Det er vel sannsynlig at de på et tidspunkt får tilstrekkelig med deler Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Denne ordningen er vel ment å håndtere krisetilfeller der eieren ikke kommer av flekken, og ikke "trivielle" reparasjoner man kan kjøre for egen maskin til Tesla-verksted? I så fall er det vel et begrenset antall mulige feil det kan dreie seg om og trengs ikke veldig stort antall forskjellige deler. (for legge til at jeg ikke aner noe om innmaten på Tesla) Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Det tar feks. ofte lenger tid å få en del sendt til Norge enn det tar å få levert en bil på veien med norske skilt, fra bestillingsdato. Ja, det er ironisk at Tesla oppgir 2 måneder leveringstid på en helt ny egentilpasset Model S. Samtidig venter kunder i over et halvt år på bildeler og service... 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå