Gå til innhold

Vegdirektoratet om Teslas mobile verksteder: – De har ikke søkt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På en måte liker jeg ideen om mobile verksteder (burde/kunne vært en forrettningsmodell/tilbud til alle bileiere, uavhengig av merke)

 

På den annen side så ser jeg ikke hvorfor Tesla-eiere ikke kan bli fraktet av Falken/Viking til nærmeste BilXtra/Mekonomen etc.verksted, slik praksis er for alle andre. Man kan jo hevde det er konkurranse-hemmende at en produsent legger beslag på reparasjoner.

 

Men, siden Tesla regnes som "spesiell" bør de kanskje få starte denne servicen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

På en måte liker jeg ideen om mobile verksteder (burde/kunne vært en forrettningsmodell/tilbud til alle bileiere, uavhengig av merke)

 

På den annen side så ser jeg ikke hvorfor Tesla-eiere ikke kan bli fraktet av Falken/Viking til nærmeste BilXtra/Mekonomen etc.verksted, slik praksis er for alle andre. Man kan jo hevde det er konkurranse-hemmende at en produsent legger beslag på reparasjoner.

 

Men, siden Tesla regnes som "spesiell" bør de kanskje få starte denne servicen.

 

Hvorfor må en lastebil kjøre Xxx km, møte eier. Laste opp bilen. Kjøre xxxx antall km til verkstedet? Laste av på en parkeringsplass. Etc etc.

Lettere for et mobilt verksted å kjøre til bilen, bytte delen og reise til neste bil. hadde du ikke satt pris at din AC ble fylt opp, mens du var på jobb? Eller hjemme?

Lenke til kommentar

 

På en måte liker jeg ideen om mobile verksteder (burde/kunne vært en forrettningsmodell/tilbud til alle bileiere, uavhengig av merke)

 

På den annen side så ser jeg ikke hvorfor Tesla-eiere ikke kan bli fraktet av Falken/Viking til nærmeste BilXtra/Mekonomen etc.verksted, slik praksis er for alle andre. Man kan jo hevde det er konkurranse-hemmende at en produsent legger beslag på reparasjoner.

 

Men, siden Tesla regnes som "spesiell" bør de kanskje få starte denne servicen.

 

Hvorfor må en lastebil kjøre Xxx km, møte eier. Laste opp bilen. Kjøre xxxx antall km til verkstedet? Laste av på en parkeringsplass. Etc etc.

Lettere for et mobilt verksted å kjøre til bilen, bytte delen og reise til neste bil. hadde du ikke satt pris at din AC ble fylt opp, mens du var på jobb? Eller hjemme?

Hjelper dalite me mobile verksted hvis de ikke har deler. Er jo det som er hovedproblemet til Tesla. Hva er da poenget att servicebiler kjørerrundt hvis de ikke får reparert bilen? Tesla får starte i riktig rekkefølge om ikke annet......

  • Liker 8
Lenke til kommentar

de kan ikke stå å mekke på en bil midt i veibanen... lool

 

Da må de sperre trafikken først hvis de har tenkt å arbeide der.

 

ha. ha. ha. Biler som stopper midt i veien må selvsagt flyttes... Mange bil problemener som man oppfager i garasjen, på parkeringsplassen o.l. og der er det ofte helt greit å bare fikse på stedet eller ved anledning. Liten vits i at de tar opp plass på verksted en hel dag for småting.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Teslabjørn la ut noen bilder av en tilsynelatende ny flåte med servicebiler på Karihaugen i Oslo, så ting er tydelegvis i gang med å skje.

 

Men vil de ha nok reservedeler?

 

Synes det så ut som utlånsbiler. Alle er "gamle", så det må være noe Tesla har hatt i eie en god stund.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

På en måte liker jeg ideen om mobile verksteder (burde/kunne vært en forrettningsmodell/tilbud til alle bileiere, uavhengig av merke)

 

På den annen side så ser jeg ikke hvorfor Tesla-eiere ikke kan bli fraktet av Falken/Viking til nærmeste BilXtra/Mekonomen etc.verksted, slik praksis er for alle andre. Man kan jo hevde det er konkurranse-hemmende at en produsent legger beslag på reparasjoner.

 

Men, siden Tesla regnes som "spesiell" bør de kanskje få starte denne servicen.

 

Hvorfor må en lastebil kjøre Xxx km, møte eier. Laste opp bilen. Kjøre xxxx antall km til verkstedet? Laste av på en parkeringsplass. Etc etc.

Lettere for et mobilt verksted å kjøre til bilen, bytte delen og reise til neste bil. hadde du ikke satt pris at din AC ble fylt opp, mens du var på jobb? Eller hjemme?

Hjelper dalite me mobile verksted hvis de ikke har deler. Er jo det som er hovedproblemet til Tesla. Hva er da poenget att servicebiler kjørerrundt hvis de ikke får reparert bilen? Tesla får starte i riktig rekkefølge om ikke annet......

Hvilke deler er det de ikke har?

Skal ikke folk få fylt AC gass, fordi tesla ikke har sensorer til dørene?

Du høres ut som en skikkelig problemløser :)

Lenke til kommentar

Denne ordningen er vel ment å håndtere krisetilfeller der eieren ikke kommer av flekken, og ikke "trivielle" reparasjoner man kan kjøre for egen maskin til Tesla-verksted?

 

I så fall er det vel et begrenset antall mulige feil det kan dreie seg om og trengs ikke veldig stort antall forskjellige deler.  :hmm:

 

(for legge til at jeg ikke aner noe om innmaten på Tesla) 

Lenke til kommentar

 Det tar feks. ofte lenger tid å få en del sendt til Norge enn det tar å få levert en bil på veien med norske skilt, fra bestillingsdato. 

 

Ja, det er ironisk at Tesla oppgir 2 måneder leveringstid på en helt ny egentilpasset Model S.

Samtidig venter kunder i over et halvt år på bildeler og service...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...