Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Drift av Audi

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en ung jente som ønsker å kjøpe meg en Audi a1 2013 modell. Har sett at prisen ikke er så hysterisk høy og vet at det vil koste meg 12 000 å forsikre den. Det jeg lurer på er hvor «slitesterk» bilen er. Er det mye som ryker slik at man må reparere de ofte? Og er det virkelig så sinnsykt mye dyrere å reparere en Audi enn andre merker slik som Toyota?

Jeg bor at 16 km unna skolen min så det hadde vært greit og kunne kjørt siden det ville spart meg for mye reise tid (fra 1 time med bus redusert ned til 20 min med bil). DT den skal brukes til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! Når du sier at det er dyrere, er det snakk om mange mange tusen? Til hvilken grad dyrere? Så mye at det egentlig ikke er verdt det? Jeg kan ikke så mye om biler, det eneste jeg vet er at Audi a1 ser fin ut både uten på og inn i den? synes jeg!

Lenke til kommentar

Siden det er din første bil, og du ikke har mye peiling på bil, ville jeg heller kjøpt en eldre billig bil. Det er dyrt å fikse ting når det først ryker. Har du penger til bilen? Forsikring, bensin, bompenger, fikse ting? Har du råd til verditapet på en så ny bil?

Lenke til kommentar

Hvis du bare skal bruke den til såpass korte distanser kan du jo vurdere elbil? Billigere vedlikehold og sikkert snillere forsikring.

Du har jo for eksempel Fiat 500 Electric, Nissan Leaf, kanskje til og med Volkswagen E-Golf som kan passe til budsjettet ditt.

Lenke til kommentar

Problemet med tysk premium er ikke at de ikke er slitesterke, men snarere at de har en drøss av småting for ytelse og komfort som pleier å gi opp etter en håndfull av år. Hvis du har et snev av vilje til å fikse litt selv så kan du garantert ta 70% av problemene selv, og siste 30% triller du inn på verkstedet med sammen med de andre japanske urene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

En Audi A1 er stort sett en VW Polo. Det er ingen dårlig bil, men du får mer for pengene ved å velge noe annet.

Men dersom bil betyr mye for deg, og du har lyst på en A1, så kjøper du en A1. Det er bedre enn å kjøpe en Polo eller Yaris, og fortsatt ønske seg en A1. Få med deg en som virkelig har peiling på bil (ikke bare tror h*n har), og finn en som er i god stand. Forbered deg også hva slags bil du vil ha. Hvilken motor: Bensin eller diesel, liten eller kraftig motor? Manuelt gear eller automatkasse? Hvilken farge, både utenpå og inni? Er det noe utstyr du er spesielt opptatt av? Stor stereo, 2-sone klima eller noe annet?

Lenke til kommentar

En Audi A1 er stort sett en VW Polo. Det er ingen dårlig bil, men du får mer for pengene ved å velge noe annet.

Men dersom bil betyr mye for deg, og du har lyst på en A1, så kjøper du en A1. Det er bedre enn å kjøpe en Polo eller Yaris, og fortsatt ønske seg en A1. Få med deg en som virkelig har peiling på bil (ikke bare tror h*n har), og finn en som er i god stand. Forbered deg også hva slags bil du vil ha. Hvilken motor: Bensin eller diesel, liten eller kraftig motor? Manuelt gear eller automatkasse? Hvilken farge, både utenpå og inni? Er det noe utstyr du er spesielt opptatt av? Stor stereo, 2-sone klima eller noe annet?

QFT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...