rvenes Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 https://www.apple.com/no/shop/buy-mac/macbook-pro?product=MR9Q2H/A&step=config# https://www.apple.com/no/shop/buy-mac/macbook-pro?product=MR9R2H/A&step=config# Er det noke forskjell på disse maskinene enn antall GB på ssd disken? Kvifor har den eine lengre leveringstid enn den andre skal tru. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Jeg sammenlignet HP'en med inngangsmodellen til macbook pro til 19990,- , ikke 15 tommeren til 26990,-. Inngangsmodellen har i5 4 kjerner prosessor, ikke 6 kjerner. Den HP'en jeg linka har 11,75 timers batteri, ikke 6 timer som du sa. Inngangsmodellen har heller ikke Radeon Pro 555, det er det kun den til 27k som har, men Iris Plus 655 delt grafikk med 128MB edram. Misforstå meg rett, sier ikke at HP'en er bedre enn Macbooken. Den er litt dårligere. Sier at forskjellen langt fra er verdt 12000 kroner. Og at HP'en er et MYE bedre kjøp for pengene. Skal man derimot legge inn 20K i en laptop så kan man få en datamaskin som er MYE bedre enn den Macbooken. På nettsida til Elkjøp står det 6timer og 19 minutter på video playback. Video playback er ikke akkurat veldig krevende, så antok at det var synonymt med batterilevetid. Ok, så da sammenlignet du to helt forskjellige modeller. Epler og pærer. Selv om du ikke fatter hvorfor noen vil kjøpe en Mac til 20k, så betyr det jo ikke de som faktisk er ute etter en slik modell vil være bedre tjent med den HPen du la fram. Jeg ville aldri vært i nærheten av den HPen. Du hadde ikke kunnet betale meg for å bruke den engang. Jobbet på en databutikk fra 2007 til 2011 hvor jeg hadde hovedansvaret for å drive med servicen av HP laptops (hovedsaklig Pavilion-serien), og makan til ræl har jeg aldri vært borti. Hva med å heller sammenligne Macen(e) med en tilsvarende EliteBook fra HP? Hvor lander prisen da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå