kenny28 Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Samboer skal ha seg en stasjonær pc i forbindelse med å begynne i et studiet. Hun bruker pc til typisk word, Excel osv. Hun driver og litt med video og bilde redigering. Jeg har fra før en stasjonær som jeg bruker til litt spilling og bilde/video redigering. Det jeg lurer på om jeg skal gi min pc til samboer og kjøpe ny selv, eller om den jeg har er bedre enn pc-er som nå selges i sjiktet cirka 8-9000 kroner som vi tenker å bruke på hennes pc (for.eks sånn gamer pc fra komplett). Legger ved en screenshot av specs for min pc. Har dessverre NULL peiling på pc og specs. Noen som har gode råd ? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 (endret) Jeg antar dere "må" ha ferdigbygd? Skal det også være mus, tastatur, og skjerm til den eventuelt nye PC'en? Uansett er mulighetene litt begrenset. Her er sånn ca. hva dere kan forvente å få for ~9K. Men det vil jo da nesten lønne seg å heller gå for denne. Og så kjøpe skjermen og mus/tastatur utenom. Første pakken er omtrent i ytelse som den du har nå. Mens andre alternativ gir en ganske mye kraftigere CPU med 6 kjerner. GTX1050Ti er omtrent som et GTX960 i ytelse, men det hjelper dette 1050Ti litt ekstra at det har 4GB VRAM til nyere titler. Ganske kjipt at begge alternativene fra Komplett nå kommer med SSHD i stedet for en dedikert SSD og HDD. Men det går jo an å oppgradere senere, eventuelt bygge selv eller gå litt opp i pris.. Vi ligger uansett i dette landskapet om dere skal handle nytt fra Komplett uten å bygge selv osv.. Edit: Ellers har man jo også laptopper eller bruktmarkedet... Endret 12. juli 2018 av Gabri3L Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 12. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2018 Takk for svar, kan muligens strekke meg til pakken uten skjerm og tastatur og kjøpe dette utenom, hvis du/dere tenker at denne er "mye kraftigere" en den pc-en jeg allerede har ? Pc-en trenger ikke å kjøpes hos komplett.no! Jeg er og åpen for å kjøpe bærbar, men regner med at vi får MYE mer for penga om vi går for en stasjonær ? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 (endret) https://www.komplett.no/product/1012165/gaming/gaming-pc/stasjonaer/acer-nitro-n50-600 GTX 1060 3GB i5 8400 8GB RAM PCIe NVME SSD Denne er bedre, men ferdigbygde av denne typen er ikke like lette å oppgradere pga begrenset plass i kabinettet. PS! I morgen har Komplett 13% avslag på alle varer i 13 minutter. Nedtelling på salget er på siden. Endret 12. juli 2018 av RRhoads Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå