Geekeern Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Etter snart 5 mnd engasjement har bedriften nå tilbydd meg jobb, men så har jeg også søkt studie til høsten. Jeg var ærlig sa at jeg har i utgangspunktet søkt skole og lagt planene klare, men at jeg gjerne vil vurdere jobbtilbudet, fordi jeg trives så godt med oppgavene og kollegaene. I første møtet var ikke lønn noe tema vi diskuterte, men jeg sa at jeg vil gjerne ha et mer konkret lønnstilbud som jeg kan tenke vurdere opp mot en evt. utdanning. At lønn vil være en motiavsjonsfaktor og være avgjørende for valget. Og det skjønte han så klart. Nå har jeg fått et lønnstilbud, men jeg må si at jeg ikke er så fornøyd med lønnstilbudet, sånn kontra hva man kan få om man er ferdig utdannet. Har sett på flere forumer der folk som er utdannet har bedre lønnsinntekt enn de som eksempel kun har fagbrev. Spørsmålet mitt er hvordan man kan på en hyggelig og fin måte takke nei til jobbtilbudet uten å ødelegge forholdet? hvem vet om jeg eller de er interessert i et samarbeid etter endt studie? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Kan vel si noe i disse baner. Du prioriterer utdannelse i denne omgang, men understreker at du har hatt et hyggelig og lærerikt engasjement hos bedriften. Siden opplevelsen har vært så positiv vil du gjerne holde kontakten og evt se nærmere på videre samarbeid etter endt studie. Hvis det ikke er så veldig lang utdannelse så kan det være at de kan sette den jobben litt på pause så du kan tiltre etter utdannelsen. 1 Lenke til kommentar
Geekeern Skrevet 12. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2018 Kan vel si noe i disse baner. Du prioriterer utdannelse i denne omgang, men understreker at du har hatt et hyggelig og lærerikt engasjement hos bedriften. Siden opplevelsen har vært så positiv vil du gjerne holde kontakten og evt se nærmere på videre samarbeid etter endt studie. Hvis det ikke er så veldig lang utdannelse så kan det være at de kan sette den jobben litt på pause så du kan tiltre etter utdannelsen. takk for svaret ditt kan være bra måte å svare det på Han er på ferie, men han er jo tilgjengelig på telefon. Bør jeg sende han mail eller ringe han? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Jeg ville ringt han. Rett og slett fordi det blir mer personlig og telefon er ofte mer innholdsrikt med tanke på kommunikasjonsrikhet. Etter endt samtale ville jeg sendt en mail med oppsummering av samtalen. 4 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Eg trur du overproblematiserer dette. Eit høflig avslag eller til og med ein manglande aksept av tilbodet burde være heilt greit. Du har jo i alt signalisert at du skal studere til hausten, så det er nok tvilsomt at arbeidsgiver har store forventningar til at du skal takke ja til jobbtilbudet. Etter arbeidsmiljøloven har du til og med rett til å kreve opp til tre års (ulønna) permisjon for å ta yrkesretta utdanning dersom du har vært i jobb i minst 3 år. Så hadde du hatt eit lenger engasjemang før du går til skulebenken så kunne du faktisk med lova i hånd ha krevd å få permisjon slik at du kan ta utdanninga og deretter være garantert at du får gå tilbake til stillinga som du hadde etter at du er ferdig med utdanninga. Eg tviler derfor på at du brenner noen bruer ved å takke nei til jobbtilbudet til fordel for meir utdanning. Så lenge du ikkje fantegår eller på anna måte er ufin mot sjefen så burde dette gå heilt fint. Hadde sjefen din vært veldig seriøs på at han/ho vil behalde deg i stillinga så hadde du også fått eit betre tilbod. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå