Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 (endret) På speedtest kan jeg få alt fra 10 ned til 220 ned. Sider laster raskt, men plutselig kan alt gå tregt. Har nyeste FW i Asus og er resettet med penn og gjort oppsett flere ganger i AP Er kabling OK? Test med en PC i punktet der du kobler til AP. En såpass gammel router kan være dårlig på mange måter. Edit: Regner med du har testet med PC koblet direkte i 8702, og fått stabil fart og ytelse der. Endret 13. juli 2018 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 13. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2018 (endret) Dette har jeg testet, kabel fungerer utmerket på Asus ruteren når den er satt opp som AP Endret 13. juli 2018 av winmedi Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Da er det enten tuning av ASUS (kan ikke bidra her, har ikke ASUS selv lenger), eller ny router som løser problemet. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 13. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2018 (endret) Tusen takk for hjelpen, setter pris på dette. Får prøve med en ny ruter Endret 13. juli 2018 av winmedi Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 13. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2018 (endret) Kan få tak i en lik ruter fra telenor på finn, ved å ta i bruk av AP med denne, så skal det trådløse nettet være stabilt og raskt ved bruk av AP i teorien? Endret 13. juli 2018 av winmedi Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 I teorien, ja. Oppgrader til nyeste FW dersom du kjøper en brukt, og resett både før og etter oppgradering. FW finner du på stup.teleno.net Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 13. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2018 Er dette en god ruter? https://www.komplett.no/product/911081/datautstyr/nettverk/routere/svive-cirrus-router-ac2600?offerId=KOMPLETT-310-911081# Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Personlig ville jeg lagt mer penger i noe som kan fungere bedre og lengre, billige ting blir fort dyrt i lengden om man må bruke masse tid på det Lenke til kommentar
Faller Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Jeg antar at du ikke har behov for å følge med på statistikk eller sette opp et gjestenettverk? I såfall ville jeg heller kjøpt et rent Ubiquiti aksesspunkt. For eksempel Ubiquiti Unifi AP AC Lite som koster under 900 kr. Ruter har du allerede, så det er ikke noe poeng å kjøpe en ruter til. Se denne videoen hvor Lawrence Systems / IT Pickup forklarer hvordan man kan starte med kun et aksesspunkt fra Ubiquiti. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Er dette en god ruter? https://www.komplett.no/product/911081/datautstyr/nettverk/routere/svive-cirrus-router-ac2600?offerId=KOMPLETT-310-911081# For å svare på det du spør om: Ut fra specs ser det ut til å være en meget god router for pengene. Jeg må legge til at jeg har ingen erfaring med merket til Komplett. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 16. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2018 Vurderer å kjøpe denne switchen som har DHCP. Plasserer denne i teknisk skap og kan plassere ruter i første etasje/stuen. https://www.komplett.no/product/820903/datautstyr/nettverk/switch/linksys-switch-lgs308?fromSearchOverlay=1&q=linksys+switch# Hvor lett er det å konfigurere disse switchene slik at de sender ut på DHCP, eller gjør den det automatisk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Anbefaler å beholde router der den står i dag, og sette opp et aksesspunkt (router i AP-modus) der du får best WiFi-dekning. Ev en mesh-løsning. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Jeg ville helt klart anbefalt det samme som zanta og la router være første punkt for internett i boligen. Da er du sikker på at det er minst mulig krøll. Se på aksesspunktet jeg anbefaler i post 29. Det koster 50 kr. mer enn switchen du ser på. Ubiquiti er et merke som brukes av mange bedrifter og Lawrence systems (youtube-kanalen jeg linket til) har plassert ut mange hundre (om ikke mer) av disse aksesspunktene og aldri hatt noen problemer med teknisk svikt. Man leser også om flere på forumet her som har gode erfaringer med Ubiquiti. Derfor ville jeg vært mer trygg på det merke enn produkter som tilsynelatende er beregnet på forbrukermarkedet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Derfor ville jeg vært mer trygg på det merke enn produkter som tilsynelatende er beregnet på forbrukermarkedet. Fordelen med produkter for forbrukermarkedet er at de er laget for at "vanlige" forbrukere skal kunne sette dem opp selv. Jeg ville aldri anbefalt en avansert Cisco-router til en som ikke hadde inngående CLI-kunnskap. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 UniFi er så enkelt å sette opp at de fleste som klarer å spørre om noe på forumet her burde få det til, eventuelt kan man gå over på AmpliFi som settes opp med en app, og UBNT har en video av en 5åring elns som har satt den opp... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Jeg kjenner ikke UniFi, men poenget var generelt å anbefale produkter som er tilpasset brukergruppen. Mulig UniFi er helt greit for vanlige forbrukere. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Fordelen med Unifi er at det er lettvekts bedriftløsninger med grafisk brukergrensesnitt, som i likhet med forbrukerrettet utstyr, som er lett å sette opp. Derfor den spesifikke anbefalingen. Men også fordi det er kosteffektivt. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 16. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2018 Ordnet seg, trakk selv en ny kabel opp til stuen slik at jeg kan nå ha ruter i stuen. Takker for all hjelp jeg har fått her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå