Cthulhu Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 På jakt etter nestegenerasjons VR-opplevelser? HTV Vive Pro tar deg et stykke på veien.TEST: HTC Vive Pro Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 (endret) Jeg synes VR er spennende, men jeg liker ikke at maskinvareprodusentene kjører et opplegg med tilknyttet økosystem og spill som kun er tilgjengelig for det ene eller andre VR-settet.VR bør være like universelt som skjermer. Forskjell på spesifikasjoner, men ingen begrensinger ut over dette.Derfor avventer jeg litt og ser på settene som er "nøytrale" i forhold til "økosystem". Endret 12. juli 2018 av Serpentbane 1 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Siden HTC Vive Pro har nesten dobbelt så høy oppløsning som standard HTC Vive, hvorfor trenger den ikke kraftigere maskinvare? Hvordan er "field of view" på HTC Vive Pro sammenlignet med HTC Vive? Er den blitt høyere? Lenke til kommentar
CafSneak Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Hvordan er "field of view" på HTC Vive Pro sammenlignet med HTC Vive? Er den blitt høyere? Står i artikkelen. 1 Lenke til kommentar
Eldrach Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Vive pro krever langt kraftigere hardware for å kjøre optimalt, sier seg selv. Største "issuet" jeg har med min Vive pro er Fresnel linsene, måtte bytte disse til Gear VR linser for å få opplevelsen jeg ønsket. Fresnel gir godrays og liten sweetspot i forhold til Gear VR Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Vi har jo hatt 1440p siden 2015 da GearVR med Samsung S6 kom. 1600p i dag er rett og slett ikke noe å skryte av. Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Vi har jo hatt 1440p siden 2015 da GearVR med Samsung S6 kom. 1600p i dag er rett og slett ikke noe å skryte av. Men det er jo litt forskjell mellom 2×1200x1080(2,6M)@90Hz og 2×1440×1600(4,5M)@90Hz mot GearVR 2560×1440(3,7M)@60Hz. Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Vive pro krever langt kraftigere hardware for å kjøre optimalt, sier seg selv. Største "issuet" jeg har med min Vive pro er Fresnel linsene, måtte bytte disse til Gear VR linser for å få opplevelsen jeg ønsket. Fresnel gir godrays og liten sweetspot i forhold til Gear VR Ville tro det jeg også, men artikkelen sier "Den trenger riktignok ikke mer prosessor- eller grafikkmuskler,.." derfor jeg var interessert i ytterlig info, kanskje den kjører samme "native" oppløsning og oppskalerer bildet? Enig med HTC Vive har liten sweetspot, selv om den har stor innsynsvinkel, og lurer på hvordan den sammenligner mot HTC Vive Pro. GearVR har vel enda smalere innsynsvinkel, og er trolig derfor sweetspotten er bredere. Mister du ikke litt innlevelse når du bytter linser? Er det lett å bytte linser, eller krever det modifisering? Har du også prøvd Occulus Rift? (Hvordan er den sammenlignet mot GearVR linser og Vive linser?) Lenke til kommentar
G Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 (endret) Ungdom kommer i framtiden å bli ufrivillig innlemmet i spilloppknytting i mot ekte slagmark som er kamuflert i en slags realtime-skapte spill simulasjoner. Det var en Sci-Fi film hvor det var kamp mellom mennesket og en aliens rase, hvor dette ble eksemplifisert/utnyttet. LOL. (husker ikke filmtittelen, bare at den var svært cheesy. EDIT: Der fant jeg tittelen) Ender's Game (2013) https://www.imdb.com/title/tt1731141/ Jeg er rimelig sikker på at dette eksempelet lar seg produsere i sanntid en dag. Når NSA får nok serverkapasitet, så kommer Pentagon til å ta over spakene ved behov og kaste simulasjonene rett på alle landets serverkapasitet som de kan beslaglegge Endret 14. juli 2018 av G Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Burde ikke disse VR-hodesettene støttet Gsync og Freesync? Jeg ser for meg at det kan bli en del tearing hvis det ikke er det. Lenke til kommentar
Topper Harley Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Det er alt for mye screen door, tipper det går minst 10 år til før det er noe jeg gidder å kjøpe igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå