AnonymDiskusjon Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Heisann. Jeg var nylig gjennom en kamp med NAV om spørsmålet ung ufør. De mente først jeg ikke hadde krav på det, noe jeg var uenig i. Jeg sendte ny søknad, de brukte nesten 1 1/2 år på å vurdere det på nytt og fikk nylig beskjed om at joda jeg hadde krav på ung ufør. Fikk samtidig et vedtaksbrev hvor mitt lokale NAV krever refusjon i visse trygdeytelser over en gitt periode. Problemet er at det står null og niks om behandlingstid i vedtaksbrevet. Så lurte på om noen har vært gjennom dette før og vet sånn ca hvor lang tid det vil ta? Anonymous poster hash: 252df...9fc Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Vanligvis mellom tre uker og en måned. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. august 2018 Forfatter Del Skrevet 6. august 2018 Takker for svar. Har et oppfølgingsspørsmål til denne. Så fikk altså et vedtaksbrev hvor mitt lokale NAV krever refusjon i visse trygdeytelser over en gitt periode. Nå har jeg fått pengene på konto, men greia er at jeg har fått over det dobbelte av refusjonskravet. Er selvfølgelig fornøyd med det, men har også ventet på info fra nav, noe som ikke ser ut til å komme. Er det vanlig at utbetalingen er såpass mye høyere enn kravet? Anonymous poster hash: 252df...9fc Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Høres ut som du har fått utbetalt ung ufør med tilbakevirkende kraft, altså fra du oppfylte vilkårene til ung ufør. Refusjonskravet effektueres vel på et senere tidspunkt. Litt rart at de ikke har foretatt en "motregning" før utbetaling, men de kan ha gjort det for alt jeg vet. Du som sitter på vedtakene og kontoutskriftene, så litt vanskelig å svare på. Satsen for ung ufør er vel også høyere enn sosialstøtte ol. - så om det er det du har fått tidligere gir det mening at du har fått over dobbelt så mye som refusjonskravet - og da vil jeg nesten tro refusjonskravet er trukket fra også. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Det varierer fra sak til sak. Har du mottatt sosialstønad i to måneder og får etterbetalt for fire år er det kun de to månedenes etterbetaling det kan kreves refusjon i, selv om du fikk utbetalt 40-50k (f.eks. pga. stønad til tannbehandling). Du får da i praksis tre år og ti måneders etterbetaling uavkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå