Ænonym Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Har igjen ett halvt år på en bachelor som jeg skal gjøre ferdig etter jul. Men jeg søkte også på noen studier nå i år. Og om jeg kommer inn på et nytt studie i sommer, tror dere det er mulig å utsette det slik at jeg starter neste år, med grunn i at jeg ønsker å gjøre ferdig nåværende bachelor? Lenke til kommentar
MKap Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 (endret) Søk deg inn som normalt, betal studieavgift osv, men ikkje meld deg opp i fag på hausten, (sidan du er opptatt med bacheloren du held på med i dag då). Avhengig av reglane til lærestaden og faga du skal ta kan du ofte sjonglera faga slik at du får tatt dei i litt unormal rekkefølgje (som du sannsynlegvis gjer når du byrjar på våren). Desidert enklast er det så klart dersom studiet har mange frie emne, eller om mange fellesfag går både haust og vår. Edit: forutset at du faktisk kan/vil byrja rett over jul. Ofte blir ein kasta ut når ein ligg meir enn eit semester bak studieplanen. Endret 11. juli 2018 av MKap Lenke til kommentar
afterall Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Går jo an å ta begge deler samtidig, altså skrive bacheloren mens du tar de andre fagene. Det er absolutt gjennomførbart. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Enig med MKap her. Studieprogresjonen velger man selv. Den oppsatte progresjonen som skoler selv lager, er bare et forslag. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Det kommer veldig an på hvordan studiet er lagt opp. Veldig mange steder enten må eller bør du følge oppsettet. Hør med instituttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå