Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvilken kropp synes du er flottest?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvor du vil med linkene dine. Det er ingen motsetning mellom disse og det AnnonymG skrev, som du tydeligvis er uenig i (men ikke så uenig i at det han skrev ikke stemmer for bilde nummer en og to). Ikke engang underbygger de hva som var den idéelle kvinnekroppen ved ulike tider.

Endret av cuadro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Venstre.

Selvkontroll er en dyd.

Jeg hadde en kjæreste for noen år tilbake som fikk en kneskade og som begynte å gå opp i vekt fordi hun ikke kunne danse eller løpe på noen år.
Hun ba meg om kostholdsråd, fordi hun ikke ville gå opp i vekt, mens hun ikke kunne løpe eller danse.

...jeg sa at hun burde spise EN porsjon musli, gjerne med yoghurt, til frokost.
En porsjon middag -- med halvparten grønt.

...

Hun sendte meg helt uironisk bilde av en skål med circa 400 gram musli, med 500 gram yoghurt i et fjell på toppen.
Jeg ble matt.
Vi gikk hver vår vei av helt andre grunner, men jeg hadde nok prøvd hardere å holde på henne om hun hadde selvdisiplin nok til å ikke spise 1000 kalorier for mye til frokost.

Lenke til kommentar

Du er klar over hva som folk ønsker er et resultat av kulturen man lever i?

Skal ikke mange 100 årene tilbake før man foretrakk runder kvinner.  Finnes også kulturer i dag der rundere kvinner foretrekkes.

Det er først i dagens samfunn (fra ca 60-tallet) at tynne kvinner har vært foretrukket.  Brede hofter har alltid vært tegnet på fruktbarhet.

Hvor har du dette ifra? At man foretrakk rundere kvinner før
Lenke til kommentar

Jeg antar det kan sammenlignes med penisstørrelser opp igjennom historien.

De fleste historiske avbildinger og skulpturer er relativt beskjedent "utsmykket" og jeg har lest at det blir argumentert av enkelte at små peniser på et tidspunkt var idealet.

Men realiteten er jo den at mennesket har en av dyrerikets største peniser i forhold til kroppen - slik har den jo blitt av selektiv evolusjon ved at større peniser alltid har vært preferansen. Så jeg tror nok det ligger andre ting til grunn. Som at det å avbilde store peniser eller å uttale seg positivt om store peniser i enkelte kulturer og tidsepoker har vært ansett som vulgært og lite sosialt akseptert.

På samme måte kan det tenkes at i enkelte kulturer og epoker har det også vært ansett som mindre akseptert å uttale seg positivt om slanke kvinner.

Det er jo også slik at eliten opp igjennom tidene har hatt bedre tilgang på "god" mat og mindre behov for fysisk aktivitet så det kan jo tenkes at det har vært status med en rundere fasong og dårlige tenner ettersom det har vært et godt tegn på velstand. Jeg tenker da at "sunne" kropper alltid har vært å foretrekke slik at selv om kona man lar seg avbilde med er tjukk så er alle elskerinnene slanke.

Min teori, iallefall :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Renteste vissvass. Har du noen gang hatt sex med så tykke jenter? Det har jeg, med mange, og de lukter alltid lett bæsj når de sprer beina fordi de nesten ikke greier å få vasket seg skikkelig i rompa. Og det skal liksom ha vært et skjønnhetsideal?

Hva prater du om? Jeg trodde vi snakket om preferanser opp igjennom tidene og at de var forskjellige fra i dag, ikke at folk foretrakk smellfeite damer før.

De må være helt konge i senga da, siden du har hatt deg med så mange av dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Renteste vissvass. Har du noen gang hatt sex med så tykke jenter? Det har jeg, med mange, og de lukter alltid lett bæsj når de sprer beina fordi de nesten ikke greier å få vasket seg skikkelig i rompa. Og det skal liksom ha vært et skjønnhetsideal?

Newsflash: å vaske seg i det hele tatt er noe man har begynt med de senere par hundre årene, så hvilke lukter du personlig ikke liker betyr ikke en dritt.

Anonymous poster hash: 000d4...5b7

Lenke til kommentar

Hva prater du om? Jeg trodde vi snakket om preferanser opp igjennom tidene og at de var forskjellige fra i dag, ikke at folk foretrakk smellfeite damer før.

De må være helt konge i senga da, siden du har hatt deg med så mange av dem.

Preferanser gjennom tidene har aldri vært overvektige kvinner. Det har muligens vært en slags bisarr mote en svært kort periode fordi det har vært et tegn på velstand, på samme måte som " kinesiske føtter" har vært mote, en ørliten brøkdel av menneskets historie.
Lenke til kommentar

Newsflash: å vaske seg i det hele tatt er noe man har begynt med de senere par hundre årene, så hvilke lukter du personlig ikke liker betyr ikke en dritt. Anonymous poster hash: 000d4...5b7

Å i det hele tatt ha nok mat til å kunne spise seg feit er noe folk flest bare har hatt mulighet til de siste tiårene. Fedme har aldri vært og kommer aldri til å bli sett på som et ideal eller noe attraktivt.

Lenke til kommentar

Du er klar over hva som folk ønsker er et resultat av kulturen man lever i?

Skal ikke mange 100 årene tilbake før man foretrakk runder kvinner.  Finnes også kulturer i dag der rundere kvinner foretrekkes.

Det er først i dagens samfunn (fra ca 60-tallet) at tynne kvinner har vært foretrukket.  Brede hofter har alltid vært tegnet på fruktbarhet.

Det er helt riktig, men en "rund" kvinne er ikke en sykelig overvektig kvinne - det er en SUNN kvinne. Sammenligningen av de to på bildet forteller mine instinkter at hun til venstre har best utgangspunkt til å være frisk og leve lenge. Hun til høyre er overvektig, er disponert for sykdom og har muligens redusert sin fysiske arbeidskapasitet. Når du har to valg, så går vi instinktivt for den friskeste og best egnede for å få barn. Hadde du byttet ut en kvinne som var litt "rundere" til venstre, ville vi fortsatt valgt venstre.

Lenke til kommentar

Jeg antar det kan sammenlignes med penisstørrelser opp igjennom historien.

De fleste historiske avbildinger og skulpturer er relativt beskjedent "utsmykket" og jeg har lest at det blir argumentert av enkelte at små peniser på et tidspunkt var idealet.

Store peniser ble forbundet med "barbarer" i gamle Hellas. Penisene på statuene ble derfor gjort små med vilje. 

Lenke til kommentar

Venstre.

Selvkontroll er en dyd.

Jeg argumenterer ikke for fedme, men ^^ det kan også være et tegn på dårlig selvbilde og dårlig selvtillit. Kjenner et par modell tynne jenter og de spiser lite fordi de de lever på instagram hvor de hele tiden ser andre tynne jenter. Går de opp en kilo er det helt krise.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...