jonathan--- Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Heisann! Jeg eier 2. og 3. etasje i en bitteliten bygård. I dag leier jeg ut 3. etasje.Nå skal naboen selge og jeg vurderer å kjøpe deres del. Planen er å utvide leiligheten min fra 80 til 110 kvm og gjøre om utleie leiligheten vår samt naboens del til 2 hybelleiligheter. Da vil jeg totalt leie ut 4 hybelleiligheter. Som totalt vil være på under 110 kvm.Får jeg denne inntekten skattefritt? Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Kan jeg aldri tenke meg, når det er snakk om så mange leiligheter. For at det skal være skattefritt må det være mindre enn du selv bor på. Men husk at det ikke er AREALET det kommer an på, men VERDIEN! Dvs. at hvis du f.eks. leier ut 4 hybler til 5000 kr hver er totalsummen 20.000 kr. Ville du kunnet leid ut din egen leilighet for mer enn 20.000 kr i måneden? Da må du kunne dokumentere en markedsverdi på over 20000 kr for dine 110 m2 for skattemyndighetene. Leier du ut hyblene for 10.000 hver, må din egen leilighet være verdt over 40.000. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå