NTB - digi Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Britene bøtelegger Facebook 1 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 (endret) old news... eller bare det føles ut som det. (edit: Cambridge saken, ikke denne artikkelen) Endret 11. juli 2018 av MultiGamerClub Lenke til kommentar
spiff42 Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 På høy tid at norske myndigheter og offentlige organisasjoner kutter alle bånd til Facebook. Dropp profiler, grupper, linker fra offentlige websider osv. Innfør en lov som gjør det ulovlig for politiske partier å bruke personlig informasjon samlet inn fra sosiale medier uten direkte tillatelse fra hver enkelt. Staten kan ikke støtte en utenlandsk monopolist som velvillig lar seg bruke for å ulovlig påvirke valg og folkeavstemminger. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Det å bøtelegge er i realiteten mafiavirksomhet. I dette tilfellet betaler man staten for noe staten mener man ikke burde gjøre. Skal man straffe et selskap, så skal man stille personer i nøkkelroller ansvarlig med fengsling etc. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Takk og lov at jeg ikke er på Facebook. Kommer aldri i verden til å ordne meg det. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Takk og lov at jeg ikke er på Facebook. Kommer aldri i verden til å ordne meg det. Det hjelper desverre lite, Facebook har nok en fin profil og massevis av data om deg allikevel... Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Det hjelper desverre lite, Facebook har nok en fin profil og massevis av data om deg allikevel... Jeg er ikke intresert. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Jeg er ikke intresert. Bra for deg, men du er naiv om du tror det beskyttet deg fra profilering og innhenting av data. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Bra for deg, men du er naiv om du tror det beskyttet deg fra profilering og innhenting av data. HÆ!! :huh: Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 HÆ!! :huh: Ref: Takk og lov at jeg ikke er på Facebook. Kommer aldri i verden til å ordne meg det. Det hjelper desverre lite, Facebook har nok en fin profil og massevis av data om deg allikevel... Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 (endret) Det hjelper desverre lite, Facebook har nok en fin profil og massevis av data om deg allikevel... HVA!! Altså hva mener du med det der? Endret 13. juli 2018 av TheDarkSeeds - SCM Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 HVA!! Altså hva mener du med det der? Selv om du ikke har registrert en bruker hos Facebook så har Facebook samlet inn en haug av data om deg, inkludert profilering basert på vennekrets og lignende. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Selv om du ikke har registrert en bruker hos Facebook så har Facebook samlet inn en haug av data om deg, inkludert profilering basert på vennekrets og lignende. Det har dem ikke lov til å gjøre med uten min tilatelse. Hvis det stemmer som du sier, da har jeg lov å andmelde dem. Uansett, hvordan kan du vite det du sier er realt? Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Det har dem ikke lov til å gjøre med uten min tilatelse. Hvis det stemmer som du sier, da har jeg lov å andmelde dem. Uansett, hvordan kan du vite det du sier er realt? Hvilke lov som Facebook var underlagt, før GDPR, er det du mener de bryter siden det er ulovlig? Data er ellers anonymisert, og da faller det ikke under GDPR engang. Selv om Facebook utvilsomt kan deanonymiserte det. En haug med sider som inkluderer cookies fra Facebook for sporing, og alle "like" knappene rundt på nett er koblet direkte til Facebook. Kombinert med fingerprinting, så kan de skille deg fra alle andre på nett. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 (endret) Selv om det kansje ikke er ulovelig eller anonymisert eller ikke, så er det fra mine øyne galt. For eksempel at jeg tar alt av det du har av informasjon om deg med uten tilatelse. Det er ikke rett å gjøre det selv om det er lovelig eller ikke. Men uansett, jeg er ikke redd selv om det hårreisende. Så klart man må være forsiktig å dele ut for mye informasjon om seg selv uansett på nettet. Endret 14. juli 2018 av TheDarkSeeds - SCM Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Selv om det kansje ikke er ulovelig eller anonymisert eller ikke, så er det fra mine øyne galt. For eksempel at jeg tar alt av det du har av informasjon om deg med uten tilatelse. Det er ikke rett å gjøre det selv om det er lovelig eller ikke. Men uansett, jeg er ikke redd selv om det hårreisende. Så klart man må være forsiktig å dele ut for mye informasjon om seg selv uansett på nettet. Jeg forsvarer på ingen måte Facebook. Jeg bare poengterer at de samler inn informasjon selv om du ikke har konto, og at dette gjøres uten at du selv deler informasjon med dem. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 (endret) Her kan du lese men OBS, du må besøke facebook og du blir logget og følgt nøye på. https://newsroom.fb.com/news/2018/04/data-off-facebook/ Endret 14. juli 2018 av nagina Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå