Gå til innhold

Britene bøtelegger Facebook

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På høy tid at norske myndigheter og offentlige organisasjoner kutter alle bånd til Facebook. Dropp profiler, grupper, linker fra offentlige websider osv. Innfør en lov som gjør det ulovlig for politiske partier å bruke personlig informasjon samlet inn fra sosiale medier uten direkte tillatelse fra hver enkelt.

Staten kan ikke støtte en utenlandsk monopolist som velvillig lar seg bruke for å ulovlig påvirke valg og folkeavstemminger.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

Det å bøtelegge er i realiteten mafiavirksomhet. I dette tilfellet betaler man staten for noe staten mener man ikke burde gjøre. Skal man straffe et selskap, så skal man stille personer i nøkkelroller ansvarlig med fengsling etc.

Lenke til kommentar

Det har dem ikke lov til å gjøre med uten min tilatelse. Hvis det stemmer som du sier, da har jeg lov å andmelde dem. Uansett, hvordan kan du vite det du sier er realt?

Hvilke lov som Facebook var underlagt, før GDPR, er det du mener de bryter siden det er ulovlig?

Data er ellers anonymisert, og da faller det ikke under GDPR engang. Selv om Facebook utvilsomt kan deanonymiserte det.

En haug med sider som inkluderer cookies fra Facebook for sporing, og alle "like" knappene rundt på nett er koblet direkte til Facebook. Kombinert med fingerprinting, så kan de skille deg fra alle andre på nett.

Lenke til kommentar

Selv om det kansje ikke er ulovelig eller anonymisert eller ikke, så er det fra mine øyne galt. For eksempel at jeg tar alt av det du har av informasjon om deg med uten tilatelse.

Det er ikke rett å gjøre det selv om det er lovelig eller ikke. Men uansett, jeg er ikke redd selv om det hårreisende.

Så klart man må være forsiktig å dele ut for mye informasjon om seg selv uansett på nettet.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Selv om det kansje ikke er ulovelig eller anonymisert eller ikke, så er det fra mine øyne galt. For eksempel at jeg tar alt av det du har av informasjon om deg med uten tilatelse.

Det er ikke rett å gjøre det selv om det er lovelig eller ikke. Men uansett, jeg er ikke redd selv om det hårreisende.

Så klart man må være forsiktig å dele ut for mye informasjon om seg selv uansett på nettet.

Jeg forsvarer på ingen måte Facebook. Jeg bare poengterer at de samler inn informasjon selv om du ikke har konto, og at dette gjøres uten at du selv deler informasjon med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...