Fordmondeomk3 Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Bilen har vært helt fin siden jeg kjøpte den, men plutselig en dag begynte den å lugge når jeg trådde på gassen, det skjer på alle gir. Når jeg trør inn clutchen skjer det ingenting. Hva kan være galt her ? Lenke til kommentar
overwatch Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 (endret) Tenker først EGR-ventil som begynner å svikte. Var dette på min bil. Fikset ved å stenge denne igjen permanent. *Edit* Tenkte først det var dieselbil, men ser nå at det er en bensin. Da vil jeg ikke tro egr er problemet, da det er mye mer problemer med egr på diesel. Endret 12. juli 2018 av overwatch Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 (endret) Hvilken bil? Mondeo mk3 TDCI? Hell en flaske dyserens på tanken, og bytt dieselfilteret om det er lenge siden. Veldig sensitive dyser på disse. Og åpne EGR og rens den, deretter blomberer du den for å slippe videre tull. Den er montert helt fremst i motorommet så veldig enkel å komme til på disse. Endret 12. juli 2018 av Complexity Lenke til kommentar
Fordmondeomk3 Skrevet 12. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2018 Glømte å nevne det ja. Er 1.8 bensin. Hadde en flaske dyserens på for ikkje så lenge siden, bensinfilteret er også bytta Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Ahh, bensiner ja.Lenge siden pluggene og pluggledningene ble byttet? Lenke til kommentar
Fordmondeomk3 Skrevet 12. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2018 Pluggene er nylig byttet, men pluggledningene er eg usikker på Lenke til kommentar
Fordmondeomk3 Skrevet 12. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2018 Men burde eg prøve å åpne egt ventilen og rense meine du ? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Men burde eg prøve å åpne egt ventilen og rense meine du ? Nei, EGR er bare problematisk på dieselmotorene til Mondeo. Bensin er mye renere på alle måter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå