AnonymDiskusjon Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Heisann! Jeg svetter som en gris om dagen, og er på stadiet hvor jeg omtrent må skifte på jobb når jeg ankommer fordi jeg er så svett. Jeg bruker somregel roll-on som er anti-persistent(?) og som skal vare 24-48 timer, men så har det slått meg; Er det farlig å påføre denne flere ganger om dagen? Jeg antar jo at det er stoffer som trekker seg inn i huden, og det er kanskje ikke gunstig å påføre 2 ganger på en dag? Er det eventuelt noen mer "naturlige" som man faktisk kan bruke flere ganger av?Er mann, for å nevne det. TAKK Anonymous poster hash: 0c2d9...4f5 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Antiperspirant, dvs. motvirker svette. Der den er påført, vel å merke – altså svetter du desto mer andre steder på kroppen, for kroppen MÅ avkjøles. Siden du tydeligvis svetter ekstra mye, vil jeg anbefale å bruke deodorant uten anti-svettemiddel, så fordeler du svetten på hele kroppen og unngår at noen steder blir helt klissvåte. 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 anitperspirant er for kvinner, som svetter lite Hvorfor svetter du som en gris? Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 (endret) Det er aluminiumsalter i deodorant, dette fører til tidlig demens har jeg hørt. På apoteket skal det finnes deodorant uten aluminium. Men å svette er naturlig. Jeg er så lei av folk som tror det finnes en "hack" for å motvirke alle mulige kroppsfunksjoner og som tror det er sunt til og med. Endret 11. juli 2018 av 8DX8QO0Y 1 Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 I antiperspiranter er det som regel aluminumsklorid. Disse "presser" svettekjertlene sammen så de ikke klarer å skille ut like mye. Svetter du er det fordi kroppen er for varm, men det er ikke alltid at kroppen helt er i vater. Er føttene veldig varme eller kalde så påvirker det resten av kroppen. Er hodet veldig kaldt eller varmt så påvirker det på samme måte. Har du jevnt over god utveksling av varme over hele kroppen så svetter man mindre. Klær av plast er ofte ikke noen god varmeleder i motsetning til f.eks lin som leder varme godt spesielt når det er fuktig. Hvis du svetter mye selv etter å ha påført antiperspirant så kan det også hende at du rett og slett har brukt den feil.... Kommer man rett fra en varm og god dusj så vil kroppen svette for å senke temperaturen. Da får vil ikke antiperspiranten fungere slik den skal fordi den ikke kan lage en "hinne". Mangelfull tørking der man påfører antiperspiranten har også betydning. Jeg har selv alltid slitt med svetting, men etter at jeg senket dusjtemperaturen betydelig (type pisslunk) om sommeren er problemet betydelig redusert. 1 Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Det er livsfarlig. Du må slutte med det der med en gang. Fortsetter du med dette, vil du våkne en dag og se ut som en roll-on deostick: Snurrekule på toppen og en merkelig fasong på resten. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå