Bone Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Hei, Jeg sitter nå med en PC på et par år, i den sitter 2x MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB. Vurderer å kjøpe ett til av disse brukt *kremt* ..til å drive den siste skjermen. Jeg har også 1 ASUS 27" G-Sync ROG Swift PG278Q fra før. Denne modellen finnes vel mer eller mindre ikke lengre, og er heller ikke noe jeg ønsker å kjøpe brukt. Jeg ser at qR-versjonen finnes, som koster nå hva den jeg kjøpte kostet. Spørsmålet mitt blir vel om jeg skal kjøpe 2 til av QR, for tilsammen 14' ca. https://www.komplett.no/product/898769 Problemet blir vel at da sitter jeg med 2 forskjellige typer. ELLER, jeg kan kjøpe 3 av MSI Optix 27" LED Curved MPG27CQ til ca 17' https://www.komplett.no/product/1015016 ELLER, jeg kan kjøpe 3 av MSI Optix 27" LED Curved MAG27CQ til ca 14' https://www.komplett.no/product/959647 (Gitt at de skjermene er OK, da.. som jeg ikke har undersøkt så mye enda) Jeg vet ikke hvordan det blir å sette 3 kurvede skjermer ved siden av hverandre, kanskje det blir helt feil/snodig og blir en veldig/altfor stor bue av det?! Eventuelt: 3x ASUS 27" LED FreeSync MG278Q, til ca 15'? https://www.komplett.no/product/851742/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/asus-27-led-freesync-mg278q Tenkt å feste de med disse: https://www.komplett.no/product/745197/datautstyr/skjermer/bord-og-veggfeste/norlink-spaceco-multi-monitor-gassarm# Her kommer motsetningen.. Jeg har egentlig ikke tenkt til å bruke det så mye til spilling, i hvert fall ikke enda. Siden jeg spiller mest på konsoll om dagen. Det blir mer kontorarbeid og litt annet arbeid som det er greit med 3 skjermer til. Men, jeg skal ikke utelukke at det blir spilling senere, derfor vil jeg ha skjermer som også kan brukes til sånt.. Hva synes dere jeg bør gjøre? Takk for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Ikke bekymre deg for buet skjerm. Det fungerer ganske ålreit. Du ville uansett ikke sette oppe 3 skjermer ved siden av hverandre uten at det er en vinkel mellom de. Kurven gjør det hele mer sømløst. Av de du har listet opp, ville jeg gått for MSI sine skjermer. Disse har VA, mot TN på Asus-skjermene. Det gir litt bedre innsynsvinkel, kontrast og farger. Hvis du har irritert deg over at fargene forandrer seg når du skifter sittestilling på skjermen du har nå, slipper du dette på VA og IPS. Vurdert ultrawide? Det er veldig effektivt til kontorarbeid. Fungerer topp til spilling også. Angående skjermkort. Du trenger ikke 3xSLI for å drive 3 skjermer i kontorprogrammer. Det holder med ett. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2018 Takker Har egentlig ikke vurdert UW. Jeg tenker at jeg må ha tre skjermer, slik at når jeg sitter "midtstilt", så slipper jeg å ha splitten rett foran (for 3 x UW blir vel litt overkill?!). Dessuten liker at man bare "snapper" vinduer i hvert skjerm med hvert sitt program. Men, jeg har absolutt ingen erfaring med UW. Greit at man ikke trenger 3 kort. Men, hvor går kablene da? Og, av de 2 MSI-skjermene, hvilke ville du ha gått for? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 3 x UW kan være litt overkill, ja. Går fint å snappe vinduer i UW. Får plass til tre i bredden. Med ett kort kobler du to skjermer med DVI og én med Display Port. Du vil ikke få 144hz med skjermene som er tilkoblet DVI. Da er det kanskje en bedre idé å kjøpe ett nytt skjermkort og selge de to 970-korta. Jeg kan ikke se så stor forskjell på de to skjermene, bortsett fra tilkoblingene og at den dyreste har RGB-led i front(kan skrus av). Jeg ville sikkert gått for den dyreste hvis jeg kjenner meg selv rett. Eventuelt kunne jeg hatt den dyreste i midten, og en billig på hver side. De er ganske like designmessig, så krasjer ikke så veldig estetisk. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Takker Har egentlig ikke vurdert UW. Jeg tenker at jeg må ha tre skjermer, slik at når jeg sitter "midtstilt", så slipper jeg å ha splitten rett foran (for 3 x UW blir vel litt overkill?!). Dessuten liker at man bare "snapper" vinduer i hvert skjerm med hvert sitt program. Men, jeg har absolutt ingen erfaring med UW. Greit at man ikke trenger 3 kort. Men, hvor går kablene da? Og, av de 2 MSI-skjermene, hvilke ville du ha gått for? Jeg ville sett nøyere på ultrawide. Du kan helt fint snappe vindu til å fylle forskjellige deler av skjermen. Det finnes mye god programvare for dette, for eksempel Windock, som jeg bruker selv. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Takker Har egentlig ikke vurdert UW. Jeg tenker at jeg må ha tre skjermer, slik at når jeg sitter "midtstilt", så slipper jeg å ha splitten rett foran (for 3 x UW blir vel litt overkill?!). Dessuten liker at man bare "snapper" vinduer i hvert skjerm med hvert sitt program. Men, jeg har absolutt ingen erfaring med UW. Greit at man ikke trenger 3 kort. Men, hvor går kablene da? Og, av de 2 MSI-skjermene, hvilke ville du ha gått for? Kjøper du denne og selger dine GTX970 på finn.no så blir det en rimelig oppgradering. Vega 56 er nesten dobbelt så rask som ett GTX970 i høye oppløsninger. Men det vil jo gjelde i alle titler, så det er nesten alltid minst like så raskt som dine 2x GTX970 i dag, og som regel raskere siden SLI sjelden skalere over 80%. Her har du så en fin leke kammerat til ditt nye skjermkort. Som forøvrig med Freesync er støttet av XBOX One S/X som gir mindre hakking/tearing i spill med den konsollen ihvertfall.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Selv bytta jeg ut alle skjermene med en 40" kurvet 4K TV, og angrer absolutt ikke. Er digg å spille med en så stor skjerm, og til vanlig bruk er det som å ha 4 1080P skjermer fremfor seg uten noe ramme. TVer er også billigere enn monitorer. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Får jo også 32:9 monitor visst vanlig UW monitor blir for liten. Da slipper du unna rammene som du vil få med trippel monitor. https://www.dustinhome.no/product/5011038696/c49hg90d?ssel=false&LGWCODE=5011038696;91289;5443&gclid=EAIaIQobChMItf-JxLaa3AIVW8-yCh1Wdwl0EAQYASABEgIubPD_BwE Lenke til kommentar
Bone Skrevet 14. august 2018 Forfatter Del Skrevet 14. august 2018 Denne saken har vært litt på vent i det siste.. Så på den 32:9 monitoren, men synes det er litt synd at den bare har 1080p. Dessuten vil ikke grafikken bli litt rar? Altså, jeg er helt klart ingen ekspert, men føler at skjermen burde ha hatt flere pixler? Og jo, kunne vel på mange måter ha kjøpt en "vanlig" TV.. Hva er ulempene med det, forresten? Ellers finnes det UW 34", som kanskje også er veldig bra? Sett på noen av dem.. Fått litt mer sansen for UW etter å ha kikket litt.. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Alienware har best UW 34". På den pleier det å være leveringstid. Acer X34P er også bra. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Eneste ulempen med en Vanlig TV er at den slår seg ikke av/på med pcen, så du må bruke fjernkontrollen hyppig. Fordelene er at du har mange hdmi innganger så du kan koble opp konsoller, raspberry pi, tablets osv uten problem. Smart tv får man og, så skal du bare se en episode av noe på netflix så er det enklere med to trykk på fjernkontrollen enn å slå på pcen og finne frem det du skal se. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Eneste ulempen med en Vanlig TV er at den slår seg ikke av/på med pcen, så du må bruke fjernkontrollen hyppig. Fordelene er at du har mange hdmi innganger så du kan koble opp konsoller, raspberry pi, tablets osv uten problem. Smart tv får man og, så skal du bare se en episode av noe på netflix så er det enklere med to trykk på fjernkontrollen enn å slå på pcen og finne frem det du skal se. Hm, vet ikke om det altid er tilfelle. Jeg har en plasma tv som er flere år gammel nå og chromecasten klarer nå å skru på tven når jeg kaster noe til den og den er kun tilkoblet tv'en med hdmi. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 (endret) Hm, vet ikke om det altid er tilfelle. Jeg har en plasma tv som er flere år gammel nå og chromecasten klarer nå å skru på tven når jeg kaster noe til den og den er kun tilkoblet tv'en med hdmi.Ja mulig man kan få til noe lurt. Det fungerer med ting som støtter CEC eller hva det nå heter som Chromecast og lignende har, men min DP utgang med overgang til HDMI klarer ikke å formidle noe slikt til min tv iallefall. Men mye mulig trådstarter sitt skjermkort støtter dette. Endret 14. august 2018 av Complexity Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 (endret) Ja mulig man kan få til noe lurt. Det fungerer med ting som støtter CEC eller hva det nå heter som Chromecast og lignende har, men min DP utgang med overgang til HDMI klarer ikke å formidle noe slikt til min tv iallefall. Men mye mulig trådstarter sitt skjermkort støtter dette. Hmm. Ser ikke ut som om noen vanlige GPU'er støtter dette, men det finnes adaptere. Vet ikke hvor bra dette blir i praksis. Endret 14. august 2018 av Locrin Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 (endret) Jeg har bare fjernkontrollen liggende på skrivebordet. Blir raskt en vanesak å bare trykke på den når man setter seg/drar, så vil påstå det er en bagatell. Glemmer man seg av står vel bare tven og viser "no signal" i 15 minutt eller noe før den slår seg av automatisk. Endret 14. august 2018 av Complexity Lenke til kommentar
Bone Skrevet 28. august 2018 Forfatter Del Skrevet 28. august 2018 (endret) Takk igjen for svar! Dette var ikke noe jeg skulle kjøpe på dagen, så derfor tar ting noe tid. Går mer og mer bort fra flere skjermer, men heller da mot UW, eller rett og slett store skjermer.. Sett litt på denne: https://www.komplett.no/product/1018403/datautstyr/skjermer/skjermer/viewsonic-38-led-vp3881# Noen tanker om den? EDIT: Det er IPS da, vet ikke helt hvorvidt det er bra eller dårlig.. Endret 28. august 2018 av Bone Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Ser veldig god ut til film og jobb, men ikke så bra til spill. http://www.tftcentral.co.uk/reviews/viewsonic_vp3881.htm Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 (endret) https://www.dustinhome.no/product/5011078948/alienware-aw3418dw Dette er den beste UW-skjermen nå frem til det kommer en ny fra Acer og Asus senere i år, men regn med at prisen på de to nye skjermene blir høyere. Endret 28. august 2018 av RRhoads Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå