Gå til innhold

Terrorstaten Israel

Anbefalte innlegg

Ja ingen tvil om at det er korrupsjon ute og går , men det er det desverre de fleste steder.

Men det er vel litt ekstremt det Arafat gjør da... 60% av palenstinerne er arbeidsledig og han sitter med masse $ i banken... Arafat har utspilt sin rolle i midtøsten. Trener noe frisk blod i begge regjeringene, mener jeg da.

Joda, det hadde nok trengtes utskiftninger på begge sider da begge to er oppfostret på hat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får det til å høres ut som om Israel klarte alt dette uten hjelp utenifra. Jeg tror det hjelper veldig mye når USA spytter inn 6 milliarder dollar til den Israelske statskassen.
Dette er mindre enn 0,5 % av BNP.
Mot den ene milliarden dollaren som Palestinerne får.
Palestinerne får 130% av BNP, og det at halvparten havner i lommene på korrupte ledere er strengt tatt palestinernes egen feil.
Som de ikke får se så veldig mye av etter som Arafat tar mesteparten av pengene.
:thumbs: Bravo.
Hvis det skal bli fred i midtøsten så bør Arafat og Sharon trekke seg tilbake fra sine posisjoner.
Hvorfor Ariel? Skal vi ikke respektere en demokratisk valgt statsminister?
Israelerne må trekke seg vekk fra de ulovlige bosettningene som de har spredt utover hele midtøsten.
Det er vel snakk om noen tusen på Vestbredden og et par hundre i golanhøydene. Jødene er knapt 4,8 millioner mennesker, skulle de spre seg over hele Midtøsten ville det bli langt til nærmeste Synagoge :thumbup: .
Hvorfor ikke bruke snikskytter for å ta terror lederne enn med et stort kamphelikopter som tar med seg 20 andre uskyldige personer.
har jeg spurt meg selv om. Men jeg regenr med at det er svært vanskleig å ta lederne for hamas, og sant og si så ser ikke jeg noe særlig forskjelle på araberne der de skujler seg bak skjegg og skaut. (Litt slemt sagt, enig i det).
Begge sider må gi ifra seg noe ellers så blir det gåendes slik som det gjør helt sola slukner. Sikkert etter det har skjedd og. Jeg har stor sympati for det jødene som folk har opplevd gjennom tidene, men jeg har ingen sympati over staten israel opplever disse tidene.
Jødene har ikke noe primært ønske om å ta over Vestbredden. Grunnen til at de okuperer er at grensen til Israel blir radikalt kortere, pluss at de kan kontrollere et arnested for terrorister. Problemet er at Palestinerne blir aldri fornøyd med vestbredden. Deres mål er udiskutabelt, et samlet muslimsk Palestina. På dette punktet er de ikke vilige til å vike en tomme. Det er der problemet ligger. For Israel er dette en kamp for å overleve som nasjon og som stat. Det handler ikke om Gaza eller Vestbredden, det handler om å beholde den stranden de møysommelig har dyrket opp, og beholde sin flotte kultur.

Uansett om jeg blir utestengt fra dette forum på livstid så spiller ikke det noen rolle, men jeg vil iallefall si følgende:

Du er den største rasisten jeg noen gang har lest et innlegg fra og om dette virkelig er din holdning så annser jeg deg som en farlig person , dine holdninger her overfor andre minner meg sterkt om de holdningene en viss Tysk leder hadde på 20-30 tallet ang jødeproblemet.

I tillfelle jeg blir utestengt , så til resten av gjengen : GOD JUL.

Dette er ingen grunn til utestengelse, men å kalle fiskepinna for rasist er - uten at jeg har sett nærmere på karen - kanskje litt i drøyeste laget?

Anyway: politikk/religion -kategorien har veldig liten sjanse for å bestå særlig lengre. Det forekommer alt for mye useriøst BS, flaming og kritikkverdig diskusjon her, så forumstyret ser i disse dager på hvorvidt kategorien skal bestå. Ikke at det gjør så mye, for jeg regner med at det er andre forum hvor politikk og religion kan diskuteres. Tross alt er dette primært sett et dataforum...

Lenke til kommentar

OT: Tror at det er 5-6 stk som står for de verste overtrampene og Politikk/Religon. Dere vet hvem det er så hvorfor ikke kaste de ut. Mange av oss her prøver faktisk å diskutere uten flaming og BS. Det er personer på begge "sider" som kan egentlig bare bli kastet ut. Husk: Alle forum med respekt for seg selv har politikk og religion. Det må ikke bare være hardware det skal diskuteres på dette forum. Men jeg synes det ikke at det har vært såå mye flaming og BS i det siste. Unntatt noen uheldige saker. Jeg ser hele 9 stengte tråder her. Lengt mindre enn det er på andre steder på hw.no

Edit: hvis dere skal stenge religion og politikk pga av dette er et primært hardware forum så må dere vel fjerne nesten hele OT katalogen. Må ikke gjøre forskjell her.

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar

Jeg vet at det kan ses på som overtramp det jeg skrev, men av og til må jeg blåse ut.

Jeg "henger" ikke folk ut til vanlig , men er det noe som gjør meg forbannet så er det rasister, nå vet jeg ikke med sikkerhet om vedkommende er det derfor skrev jeg "om dette er din holdning" . Dette med rasistiske holdninger reagerer jeg spontant på uansett hvor det skjer om det er skriftlig eller om jeg opplever det på gata.

Er jeg feks i en butikk og noen blir oversett/tilsidesatt av betjeningen pga alder, utseende eller hudfarge så blåser jeg ut tvert uansett om det er 1000 mennesker til stede. Mobbing, trakkasering, rasistiske holdninger hos folk ser jeg på som det laveste nivået et menneske kan komme på.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...