Radhoo Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hvorfor er du egentlig glad i Israel?Svar følger.Jeg kan forstå at fanatiske kristne er glad i Israel, siden mange av karakterene i eventyrboken deres angivelig levde der, men jeg forstår ikke at andre ikke-jøder klarer å like Israel.Regner med at du er klar over at man må ikke være fanatisk kristen for å være jøde som den framsto her... Jeg har også stor forståelse for at *kremt* lettlurte *kremt faller for Shalom Israel og hele faderullan. Landet har ikke akkurat gjort så mye positivt opp gjennom historien. (Jeg klarer ikke å finne på en eneste ting.Min beundring for Israel er først og fremt beundring for jødene. Et folk som har opplevd så mye vondt kommer sammen på en, med respekt og merke, bortimot øde sandslette. De er fattige og har ingenting. De må skape alt fra bunnen av. Dagen etter at sandsletta deres får betegnelsen land angriper araberlandene, som har 100 ganger flere innbyggere. Israelerne klarer å slå tilbake 3 av 3 ganger. Ut av ørkenen skaper jødene et moderne jordbruksland, med velstand og industrialisering. Selv om innbyggerene kommer fra USA, Europa, USSR og Afrika klarer de å legge motsetninger seg imellom til side og skape en i utgagnspunktet fredlig stat. Israel er det ENESTE demokratiet i hele midtøsten, og har et BNP som overgår Storbrittania. Vi snakker om et 55 år gammelt land som begynte på bar bakke. Jødene genererer det høyst antallet forskere, forfattere og nobelprisvinnere i verden målt per innbygger. Vi snakker om et dyktig folkeslag, som tiltross for at de er TVUNGET til å bruke 25% av budsjettet på forsvar mot de som vil drepe dem, har klart å skape en velferdsstaten. Også har jødene oppfunnet et arig våpen som UZI'en. Du får det til å høres ut som om Israel klarte alt dette uten hjelp utenifra. Jeg tror det hjelper veldig mye når USA spytter inn 6 milliarder dollar til den Israelske statskassen. Mot den ene milliarden dollaren som Palestinerne får. Som de ikke får se så veldig mye av etter som Arafat tar mesteparten av pengene. Hvis det skal bli fred i midtøsten så bør Arafat og Sharon trekke seg tilbake fra sine posisjoner. Israelerne må trekke seg vekk fra de ulovlige bosettningene som de har spredt utover hele midtøsten. Hvorfor ikke bruke snikskytter for å ta terror lederne enn med et stort kamphelikopter som tar med seg 20 andre uskyldige personer. Begge sider må gi ifra seg noe ellers så blir det gåendes slik som det gjør helt sola slukner. Sikkert etter det har skjedd og. Jeg har stor sympati for det jødene som folk har opplevd gjennom tidene, men jeg har ingen sympati over staten israel opplever disse tidene. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Du får det til å høres ut som om Israel klarte alt dette uten hjelp utenifra. Jeg tror det hjelper veldig mye når USA spytter inn 6 milliarder dollar til den Israelske statskassen.Dette er mindre enn 0,5 % av BNP.Mot den ene milliarden dollaren som Palestinerne får.Palestinerne får 130% av BNP, og det at halvparten havner i lommene på korrupte ledere er strengt tatt palestinernes egen feil.Som de ikke får se så veldig mye av etter som Arafat tar mesteparten av pengene. Bravo. Hvis det skal bli fred i midtøsten så bør Arafat og Sharon trekke seg tilbake fra sine posisjoner. Hvorfor Ariel? Skal vi ikke respektere en demokratisk valgt statsminister?Israelerne må trekke seg vekk fra de ulovlige bosettningene som de har spredt utover hele midtøsten. Det er vel snakk om noen tusen på Vestbredden og et par hundre i golanhøydene. Jødene er knapt 4,8 millioner mennesker, skulle de spre seg over hele Midtøsten ville det bli langt til nærmeste Synagoge .Hvorfor ikke bruke snikskytter for å ta terror lederne enn med et stort kamphelikopter som tar med seg 20 andre uskyldige personer.har jeg spurt meg selv om. Men jeg regenr med at det er svært vanskleig å ta lederne for hamas, og sant og si så ser ikke jeg noe særlig forskjelle på araberne der de skujler seg bak skjegg og skaut. (Litt slemt sagt, enig i det).Begge sider må gi ifra seg noe ellers så blir det gåendes slik som det gjør helt sola slukner. Sikkert etter det har skjedd og. Jeg har stor sympati for det jødene som folk har opplevd gjennom tidene, men jeg har ingen sympati over staten israel opplever disse tidene. Jødene har ikke noe primært ønske om å ta over Vestbredden. Grunnen til at de okuperer er at grensen til Israel blir radikalt kortere, pluss at de kan kontrollere et arnested for terrorister. Problemet er at Palestinerne blir aldri fornøyd med vestbredden. Deres mål er udiskutabelt, et samlet muslimsk Palestina. På dette punktet er de ikke vilige til å vike en tomme. Det er der problemet ligger. For Israel er dette en kamp for å overleve som nasjon og som stat. Det handler ikke om Gaza eller Vestbredden, det handler om å beholde den stranden de møysommelig har dyrket opp, og beholde sin flotte kultur. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Du får det til å høres ut som om Israel klarte alt dette uten hjelp utenifra. Jeg tror det hjelper veldig mye når USA spytter inn 6 milliarder dollar til den Israelske statskassen.Dette er mindre enn 0,5 % av BNP.Mot den ene milliarden dollaren som Palestinerne får.Palestinerne får 130% av BNP, og det at halvparten havner i lommene på korrupte ledere er strengt tatt palestinernes egen feil.Som de ikke får se så veldig mye av etter som Arafat tar mesteparten av pengene. Bravo. Hvis det skal bli fred i midtøsten så bør Arafat og Sharon trekke seg tilbake fra sine posisjoner. Hvorfor Ariel? Skal vi ikke respektere en demokratisk valgt statsminister?Israelerne må trekke seg vekk fra de ulovlige bosettningene som de har spredt utover hele midtøsten. Det er vel snakk om noen tusen på Vestbredden og et par hundre i golanhøydene. Jødene er knapt 4,8 millioner mennesker, skulle de spre seg over hele Midtøsten ville det bli langt til nærmeste Synagoge .Hvorfor ikke bruke snikskytter for å ta terror lederne enn med et stort kamphelikopter som tar med seg 20 andre uskyldige personer.har jeg spurt meg selv om. Men jeg regenr med at det er svært vanskleig å ta lederne for hamas, og sant og si så ser ikke jeg noe særlig forskjelle på araberne der de skujler seg bak skjegg og skaut. (Litt slemt sagt, enig i det).Begge sider må gi ifra seg noe ellers så blir det gåendes slik som det gjør helt sola slukner. Sikkert etter det har skjedd og. Jeg har stor sympati for det jødene som folk har opplevd gjennom tidene, men jeg har ingen sympati over staten israel opplever disse tidene. Jødene har ikke noe primært ønske om å ta over Vestbredden. Grunnen til at de okuperer er at grensen til Israel blir radikalt kortere, pluss at de kan kontrollere et arnested for terrorister. Problemet er at Palestinerne blir aldri fornøyd med vestbredden. Deres mål er udiskutabelt, et samlet muslimsk Palestina. På dette punktet er de ikke vilige til å vike en tomme. Det er der problemet ligger. For Israel er dette en kamp for å overleve som nasjon og som stat. Det handler ikke om Gaza eller Vestbredden, det handler om å beholde den stranden de møysommelig har dyrket opp, og beholde sin flotte kultur. Du er bare kongen. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Du er bare kongen. Takker; og jeg ser en liten (tilsiktet ) feil fra din side. Du skriver at Israel får 6 mrd $. Det riktige er 6 mrd $ NOK. Palestinerne får som det står skrevet 1 mrd $. Altså får Palestineren mer, selv om de er 3 ganger færre en Israel, og det meste havner i lommene på partyboys type Arafat. Endret 17. desember 2003 av FiskePinna Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Du får det til å høres ut som om Israel klarte alt dette uten hjelp utenifra. Jeg tror det hjelper veldig mye når USA spytter inn 6 milliarder dollar til den Israelske statskassen.Dette er mindre enn 0,5 % av BNP.Mot den ene milliarden dollaren som Palestinerne får.Palestinerne får 130% av BNP, og det at halvparten havner i lommene på korrupte ledere er strengt tatt palestinernes egen feil.Som de ikke får se så veldig mye av etter som Arafat tar mesteparten av pengene. Bravo. Hvis det skal bli fred i midtøsten så bør Arafat og Sharon trekke seg tilbake fra sine posisjoner. Hvorfor Ariel? Skal vi ikke respektere en demokratisk valgt statsminister?Israelerne må trekke seg vekk fra de ulovlige bosettningene som de har spredt utover hele midtøsten. Det er vel snakk om noen tusen på Vestbredden og et par hundre i golanhøydene. Jødene er knapt 4,8 millioner mennesker, skulle de spre seg over hele Midtøsten ville det bli langt til nærmeste Synagoge .Hvorfor ikke bruke snikskytter for å ta terror lederne enn med et stort kamphelikopter som tar med seg 20 andre uskyldige personer.har jeg spurt meg selv om. Men jeg regenr med at det er svært vanskleig å ta lederne for hamas, og sant og si så ser ikke jeg noe særlig forskjelle på araberne der de skujler seg bak skjegg og skaut. (Litt slemt sagt, enig i det).Begge sider må gi ifra seg noe ellers så blir det gåendes slik som det gjør helt sola slukner. Sikkert etter det har skjedd og. Jeg har stor sympati for det jødene som folk har opplevd gjennom tidene, men jeg har ingen sympati over staten israel opplever disse tidene. Jødene har ikke noe primært ønske om å ta over Vestbredden. Grunnen til at de okuperer er at grensen til Israel blir radikalt kortere, pluss at de kan kontrollere et arnested for terrorister. Problemet er at Palestinerne blir aldri fornøyd med vestbredden. Deres mål er udiskutabelt, et samlet muslimsk Palestina. På dette punktet er de ikke vilige til å vike en tomme. Det er der problemet ligger. For Israel er dette en kamp for å overleve som nasjon og som stat. Det handler ikke om Gaza eller Vestbredden, det handler om å beholde den stranden de møysommelig har dyrket opp, og beholde sin flotte kultur. Uansett om jeg blir utestengt fra dette forum på livstid så spiller ikke det noen rolle, men jeg vil iallefall si følgende: Du er den største rasisten jeg noen gang har lest et innlegg fra og om dette virkelig er din holdning så annser jeg deg som en farlig person , dine holdninger her overfor andre minner meg sterkt om de holdningene en viss Tysk leder hadde på 20-30 tallet ang jødeproblemet. I tillfelle jeg blir utestengt , så til resten av gjengen : GOD JUL. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Uansett om jeg blir utestengt fra dette forum på livstid så spiller ikke det noen rolle, men jeg vil iallefall si følgende: Du er den største rasisten jeg noen gang har lest et innlegg fra og om dette virkelig er din holdning så annser jeg deg som en farlig person , dine holdninger her overfor andre minner meg sterkt om de holdningene en viss Tysk leder hadde på 20-30 tallet ang jødeproblemet. I tillfelle jeg blir utestengt , så til resten av gjengen : GOD JUL. Hvis dette er rasisme så heter mora di Roger. Så nå er jeg blitt den største rasisten på moder jord. Kan ikke fatte og begripe at det innlegget jeg skrev var så ufattelig gale, så jeg varsler moderator så får vi se om du får en pause i julestria. Uansett, god jul til alle sammen. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Du får det til å høres ut som om Israel klarte alt dette uten hjelp utenifra. Jeg tror det hjelper veldig mye når USA spytter inn 6 milliarder dollar til den Israelske statskassen.Dette er mindre enn 0,5 % av BNP. Hvordan får du til det? 6 Milliarder dollar av ca 40 Milliarder dollar (2000)i inntekter er da en god slump... http://www.nationmaster.com/country/is/Economy http://www.sustaincampaign.org/resource_qfacts.html Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Uansett om jeg blir utestengt fra dette forum på livstid så spiller ikke det noen rolle, men jeg vil iallefall si følgende: Du er den største rasisten jeg noen gang har lest et innlegg fra og om dette virkelig er din holdning så annser jeg deg som en farlig person , dine holdninger her overfor andre minner meg sterkt om de holdningene en viss Tysk leder hadde på 20-30 tallet ang jødeproblemet. I tillfelle jeg blir utestengt , så til resten av gjengen : GOD JUL. Hvis dette er rasisme så heter mora di Roger. Så nå er jeg blitt den største rasisten på moder jord. Kan ikke fatte og begripe at det innlegget jeg skrev var så ufattelig gale, så jeg varsler moderator så får vi se om du får en pause i julestria. Uansett, god jul til alle sammen. Jo du er nok det i mine øyne ja,og det gjelder ikke bare dette innlegget men flere av dem. Som sagt så spiller det ingen rolle om du varsler mod og om jeg blir utesteng,men ett sted går grensen og tør ikke andre si det så sier jeg det. Jeg regner med at det er like lovlig å si fra som det er for deg å markedsføre rasisme. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hvordan får du til det? 6 Milliarder dollar av ca 40 Milliarder dollar (2000)i inntekter er da en god slump... http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/is.html Det var altså 6 mrd NOK / 720 mill $ fra US. BNP = GDP: purchasing power parity - $122 billion (2002 est.) (0,72/122)*100% = 0,59% Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Slik jeg ser det så blir det ikke fred i midtøsten før palestinere og israelere lever sammen i fred.. tror ikke dette med to stater løser så mye. Og dette kommer sikkert aldri til å skjer, ergo det blir aldri fred. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Nei, men en god begynnelse hadde vert om Israel sluttet å okkupere annen manns land og trakk seg tilbake til de grensene som var i 67 , så kunne de heller konsentrere seg om å kontrolere disse grensene istedenfor å bruke resurrser på å pløye opp åkrene til fattige palestinere. Om de palestinske ungdommene så et håp i fremtiden og at det virkelig ville vere en mening i livet ville dette fjernet en god del av grunnlaget for terrorisme noe som på sikt ville redusert konfliktene betydelig , istedenfor så fortsetter Israel med ytterlig å ydmyke dem og nå har de jo annskaffet seg våpen som kan skyte i vinkel dvs at nå trenger de ikke gå rundt gatehjørnet for å skyte steinkatende palestinske BARN. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hvordan får du til det? 6 Milliarder dollar av ca 40 Milliarder dollar (2000)i inntekter er da en god slump... http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/is.html Det var altså 6 mrd NOK / 720 mill $ fra US. BNP = GDP: purchasing power parity - $122 billion (2002 est.) (0,72/122)*100% = 0,59% Det er i dollar, ca 6 milliarder dollar pr år -- iflg "SUSTAIN" - Stop US Tax Funded Aid to Israel Now. Utgifter på statsbudsjettet er 40 milliarder dollar, slik jeg forstår det. Jeg trodde forresten at BNP=GNP? http://www.sustaincampaign.org/resource_qfacts.html Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Du skriver at Israel får 6 mrd $. Det riktige er 6 mrd $ NOK. Palestinerne får som det står skrevet 1 mrd $. Altså får Palestineren mer, selv om de er 3 ganger færre en Israel, og det meste havner i lommene på partyboys type Arafat. Nei nei nei.... Israel får 6 ganger mer fra USA enn det Palestina får. Så ikke kom med at Israel får mindre. Hvorfor Ariel? Skal vi ikke respektere en demokratisk valgt statsminister? Arafat er vel demokratisk valgt han også vel. Igjen viser du ignorans angående midtøsten Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) sletta Endret 18. desember 2003 av olsen Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 sletta hmm?? Det er faktabasert det med at Arafat har en gedigen formue på mange millarder $. Hvis han hadde ønsket det så kunne han bygget mange skoler og suppekjøkkener istedet for at Hamas gjør det slik at de får masse av støtte fra befolkningen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Ja ingen tvil om at det er korrupsjon ute og går , men det er det desverre de fleste steder. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Ja ingen tvil om at det er korrupsjon ute og går , men det er det desverre de fleste steder. Men det er vel litt ekstremt det Arafat gjør da... 60% av palenstinerne er arbeidsledig og han sitter med masse $ i banken... Arafat har utspilt sin rolle i midtøsten. Trener noe frisk blod i begge regjeringene, mener jeg da. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 sletta hmm?? Det er faktabasert det med at Arafat har en gedigen formue på mange millarder $. Hvis han hadde ønsket det så kunne han bygget mange skoler og suppekjøkkener istedet for at Hamas gjør det slik at de får masse av støtte fra befolkningen. Jeg bommet litt der, trøtt som ei hyse, akkurat kommet hjem fra LOTR:ROTK. Trodde han sa bravo til at Arafat burde gå. . . Men jeg tok feil og slettet derfor innlegget Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) sletta, dobbelt post Endret 18. desember 2003 av Snekker`n Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 sletta hmm?? Det er faktabasert det med at Arafat har en gedigen formue på mange millarder $. Hvis han hadde ønsket det så kunne han bygget mange skoler og suppekjøkkener istedet for at Hamas gjør det slik at de får masse av støtte fra befolkningen. Jeg bommet litt der, trøtt som ei hyse, akkurat kommet hjem fra LOTR:ROTK. Trodde han sa bravo til at Arafat burde gå. . . Men jeg tok feil og slettet derfor innlegget hehe.. skjønner... er ikke alltid like lett å lese poster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå