Boralis Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 yupp dreper sine egne for å skylde på andr og eller forhindre at disse undertrykte skal ha en sjans til å få det bedre . Det blir desverre aldrig fred i Israel før Israel og usa annerkjenner palestinerne og hjelper dem til et verdig liv, dette er eneste måten å fjerne grobunnen for hat og terrorisme. Du klarer aldr å få et fattig og utarmet folk til å elske deg ved å skyte på dem og pløye opp deres avlinger. Dette gjør desverre Guds utvalgte folk mot sine medmennesker. GOD JUL: Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Det er bare USA og Israel som kan bestemme hvem som er terrorister. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Har FRP en utenrikspolitikk? Og hva har kristen formålsparagraf med om man personlig mener Israel er en terrorstat å gjøre? Jeg er konservativ (nærmest reaksjonær) og mener Israel begår massive overgrep mot palestinerne. Flere av mine venner er kristne. Flere tjenestegjorde i Libanon. Samtlige fordømmer Israels behandling av palestinerne. Å si man er nærmest SV fordi man fordømmer Israelske overgrep mot palestinerne eller påpeker Isralsk terror eller personlig kaller Israel en terrorstat er på grensen til injurierende... Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 PLO anklages for ikke å gjøre noe med terrorismen. Hva gjør Israel med Israelske terrorgrupper og Israelske terrorister ? Hvilke terrorgrupper? Kan ikke huske å ha hørt noe om israels terror. Husker ikke helt feil nå så var det vel noen israelske terrorister som sprengte et hotel med britiske tjeneste menn før staten Israel ble dannet. Dette for å rette verdensøyet mot midtøsten og for å få dannet Israelske staten. Dokumentar på nrk1 ikke for lenge siden, der de intervjuet disse terroristene. De sa at de var stolte over det de gjorde. Dette viser egentlig bare hvor historie løs du er Fiskepinna Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Skriver du bare for å provosere? Jeg er totalt uenig i dine sluttninger. Fant ikke teksten noe provoserende jeg. Mener at den var meget grei og saklig. Regner med at det var meningene på slutten du ble provosert av. Disse burde han jo få ha, kan garantere at jeg kan finne poster fra deg som er mye mer provoserende. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 PS! Før jeg får slengt etter meg beskyldninger om å være raddis og å gå med palestinaskjerf: jeg er FrP-er men/og har ikke noe til overs for hverken Israel eller dagens amerikanske politikk (både uten- og innenriks). Du er ikke Frp'er. Utifra det jeg kan lese i denne tråden ligger du nærmere SV. Ingen på borgelig side i politikken har noengang kalt Israel for en terrorstat. edit: Sier ikke at det du legger frem er feil, men det å kalle Israel en terrorstat er drøyt. Du kan kanskje slutte å kalle alle meninger du ikke liker for sosialistiske? Er det typiske borgerlig å støtte Israel? Jeg stemmer selv borgerlig (Venstre nærmere bestemt), og jeg har ikke særlig mye til overs for staten Israel. Jeg kaller den gjerne en terrorstat. Faktum er vel at de seriøse borgerlige partiene ikke ønsker å settes i bås med Fremskrittspartiet, siden dette partiet stort sett består av lavpannete, sneversynte personer som har et ganske overfladisk og forenklet syn på ting. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Spenol: Israel driver ikke med statsterrorisme. Israel har gitt Palestinerne den høyeste levestandarden i den arabiske verden. Ingen innenfor israels grenser blir skutt uten lov og dom. At en jøde som har fått familien sin sprengt i luften går amok og skyter arabere er ikke statsterrorisme. Tyskland, Japan, Spania, Italia, Irland og Hellas har fostret terrorgrupper. Er dette også terrorstater? Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Spenol: Israel driver ikke med statsterrorisme. Israel har gitt Palestinerne den høyeste levestandarden i den arabiske verden. Ingen innenfor israels grenser blir skutt uten lov og dom. At en jøde som har fått familien sin sprengt i luften går amok og skyter arabere er ikke statsterrorisme. Tyskland, Japan, Spania, Italia, Irland og Hellas har fostret terrorgrupper. Er dette også terrorstater? Har palestinerne den høyeste levestadaren i hele den arabiske verdenen?? Når var det sist du sjekka nyhetene eller slo opp i historiebøkene? 60-70 % av alle palestinere er uten jobb... Høy levestandard ja. Har du hørt om land som Saudi-Arabia, Kuwait? De som har 4 biler og 3 svømmebassenger hver? Sjekk dine faktaopplysninger før du sier noe neste gang. Med slike utsagn så viser du at du har ingen viten over hva som foregår i midtøsten. Jeg kjenner noen FN soldater somhar vært nede i Midtøsten og jeg spør dem om det er så ille som jeg tror det er. Verre sier de. Israelske myndigheter var noen av de verste personene de viste om, pga behandlingen Palestinerne fikk. Jeg har ikke noe imot jøder generelt, men den israelske regjering og myndighet er den som jeg er imot. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) *slettes* Endret 17. desember 2003 av FiskePinna Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 *slettes* Hvorfor sletter du innleggene dine hele tiden? Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 *slettes* Hvorfor sletter du innleggene dine hele tiden? Vil vel ikke si hele tiden, kan komme på 2 innlegg jeg har slettet den siste måneden. Dette slettet jeg da jeg brukte feil tall (kommentar til de 60-70%). Jeg brukte tall fra Israel ('67 grenser), der arbeidsløsheten var oppgitt til 10,4 %. Tall fra vestbredden var på 50%. Må gjøre noe research før jeg skriver innlegg. KOmmentar til levestandard: Når jeg mener muslimske land så er det minus oljelandene, da disse ikke har skapt høy levestandard, men kjøpt den fra vesten, stort sett USA. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 KOmmentar til levestandard: Når jeg mener muslimske land så er det minus oljelandene, da disse ikke har skapt høy levestandard, men kjøpt den fra vesten, stort sett USA. Du sa ikke noe om muslimske land - du sa "den arabiske verden". Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 såså, folk må få lov til å drite litt på leggen uten å bli hengt ut vel... han innrømmer jo at han må gjøre litt research før han uttaler seg.. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 KOmmentar til levestandard: Når jeg mener muslimske land så er det minus oljelandene, da disse ikke har skapt høy levestandard, men kjøpt den fra vesten, stort sett USA. Du sa ikke noe om muslimske land - du sa "den arabiske verden". Jeg ser ikke helt forskjellen. Dog, grovt kan det sies at den arabiske verden er rundt midtøsten, minus egypt og persia + tyrkia. Den muslimske verden strekker seg fra markokko i vest til indonesia i øst, fra balkan i nord til sudan i sør. Har sjekket opp endel nå. Det bor drøye 1,5 milliner palestinere innenfor Israels grenser fra '67. Det blir påstått at arbeidsløsheten her er opptil 60-70%. Dette er ikke mulig, og er derfor løgn, i verste fall propaganda. Av en total befolkning på 6,2 mill er i underkant av 4 millioner arbeidsføre. 10,4 % arbeidsløshet (som den er innenfor Israels grenser), tilsvarer da rundt 400 000. Sett at alle disse er palestinere. Vil det da si at av en 1,5 millioner palestinere er bare 600 000 i en alder de kan jobbe (sett at 60-70% stemmer). Ergo må 60-70% være feil! Nyttige facts for oss som er glad i Israel: http://www.jfed.org/israeldiverse.htm Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Nyttige facts for oss som er glad i Israel:http://www.jfed.org/israeldiverse.htm Hvorfor er du egentlig glad i Israel? Jeg kan forstå at fanatiske kristne er glad i Israel, siden mange av karakterene i eventyrboken deres angivelig levde der, men jeg forstår ikke at andre ikke-jøder klarer å like Israel. Landet har ikke akkurat gjort så mye positivt opp gjennom historien. (Jeg klarer ikke å finne på en eneste ting. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Har sjekket opp endel nå. Det bor drøye 1,5 milliner palestinere innenfor Israels grenser fra '67. Det blir påstått at arbeidsløsheten her er opptil 60-70%. Dette er ikke mulig, og er derfor løgn, i verste fall propaganda. Av en total befolkning på 6,2 mill er i underkant av 4 millioner arbeidsføre. 10,4 % arbeidsløshet (som den er innenfor Israels grenser), tilsvarer da rundt 400 000. Sett at alle disse er palestinere. Vil det da si at av en 1,5 millioner palestinere er bare 600 000 i en alder de kan jobbe (sett at 60-70% stemmer). Ergo må 60-70% være feil! Nå vet jeg ikke helt hvordan bokføringen er mellom folketallet i Israel og folketallet i Palestina. Men følgende kan tyde på at de palestinske områdene ikke er med i overslaget ditt: • There are 3 million Palestinians in the West Bank and Gaza. There are a total of 6.1 million Israelis of whom 1 million are of Palestinian origin. For palestinske områder: • The current unemployment rate in Israel is 10.2% – the highest in 10 years. In Palestine the unemployment rate is 60%. http://www.newint.org/issue348/facts.htm Btw, disse estimatene er fra 2002. Ingen grunn til å tro at situasjonen er bedre nå... Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hvorfor er du egentlig glad i Israel? Jeg kan forstå at fanatiske kristne er glad i Israel, siden mange av karakterene i eventyrboken deres angivelig levde der, men jeg forstår ikke at andre ikke-jøder klarer å like Israel. Dette blir en veldig stygg generalisering men siden disse er fullstendig godtatt her inne virker det som så kan jeg bare si en ting: De som sleiker USA etter rompehullet har en tendens til å like ALT USA gjør, dermed også Israel! Synd men faktisk sant Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hvorfor er du egentlig glad i Israel? Jeg kan forstå at fanatiske kristne er glad i Israel, siden mange av karakterene i eventyrboken deres angivelig levde der, men jeg forstår ikke at andre ikke-jøder klarer å like Israel. Dette blir en veldig stygg generalisering men siden disse er fullstendig godtatt her inne virker det som så kan jeg bare si en ting: De som sleiker USA etter rompehullet har en tendens til å like ALT USA gjør, dermed også Israel! Synd men faktisk sant Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 KOmmentar til levestandard: Når jeg mener muslimske land så er det minus oljelandene, da disse ikke har skapt høy levestandard, men kjøpt den fra vesten, stort sett USA. Du sa ikke noe om muslimske land - du sa "den arabiske verden". Jeg ser ikke helt forskjellen. Dog, grovt kan det sies at den arabiske verden er rundt midtøsten, minus egypt og persia + tyrkia. Den muslimske verden strekker seg fra markokko i vest til indonesia i øst, fra balkan i nord til sudan i sør. Har sjekket opp endel nå. Det bor drøye 1,5 milliner palestinere innenfor Israels grenser fra '67. Det blir påstått at arbeidsløsheten her er opptil 60-70%. Dette er ikke mulig, og er derfor løgn, i verste fall propaganda. Av en total befolkning på 6,2 mill er i underkant av 4 millioner arbeidsføre. 10,4 % arbeidsløshet (som den er innenfor Israels grenser), tilsvarer da rundt 400 000. Sett at alle disse er palestinere. Vil det da si at av en 1,5 millioner palestinere er bare 600 000 i en alder de kan jobbe (sett at 60-70% stemmer). Ergo må 60-70% være feil! Nyttige facts for oss som er glad i Israel: http://www.jfed.org/israeldiverse.htm Ja, det er stor forskjell på "den muslimske verden" og "den arabiske". Det finnes også mange muslimske land i Afrika. Det bor mange muslimer i Norge også. Du er ikke helt god på begrepsavklaringen din her. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hvorfor er du egentlig glad i Israel?Svar følger.Jeg kan forstå at fanatiske kristne er glad i Israel, siden mange av karakterene i eventyrboken deres angivelig levde der, men jeg forstår ikke at andre ikke-jøder klarer å like Israel.Regner med at du er klar over at man må ikke være fanatisk kristen for å være jøde som den framsto her... Jeg har også stor forståelse for at *kremt* lettlurte *kremt faller for Shalom Israel og hele faderullan. Landet har ikke akkurat gjort så mye positivt opp gjennom historien. (Jeg klarer ikke å finne på en eneste ting.Min beundring for Israel er først og fremt beundring for jødene. Et folk som har opplevd så mye vondt kommer sammen på en, med respekt og merke, bortimot øde sandslette. De er fattige og har ingenting. De må skape alt fra bunnen av. Dagen etter at sandsletta deres får betegnelsen land angriper araberlandene, som har 100 ganger flere innbyggere. Israelerne klarer å slå tilbake 3 av 3 ganger. Ut av ørkenen skaper jødene et moderne jordbruksland, med velstand og industrialisering. Selv om innbyggerene kommer fra USA, Europa, USSR og Afrika klarer de å legge motsetninger seg imellom til side og skape en i utgagnspunktet fredlig stat. Israel er det ENESTE demokratiet i hele midtøsten, og har et BNP som overgår Storbrittania. Vi snakker om et 55 år gammelt land som begynte på bar bakke. Jødene genererer det høyst antallet forskere, forfattere og nobelprisvinnere i verden målt per innbygger. Vi snakker om et dyktig folkeslag, som tiltross for at de er TVUNGET til å bruke 25% av budsjettet på forsvar mot de som vil drepe dem, har klart å skape en velferdsstaten. Også har jødene oppfunnet et arig våpen som UZI'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå