tanngarden Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Hei.. Av de nye EU reglene så har jeg forstått det sånn at har man et mobil abonnement så kan det også brukes i EU land uten noe mer kostnader utover det man har betalt for. Men noen som vet hvorfor det ikke gjelder bedriftsabonnement? Har selv Telenor bedrift igjennom jobben og det funker ikke i utlandet, koster isåfall skjorta og litt til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Men noen som vet hvorfor det ikke gjelder bedriftsabonnement? Har selv Telenor bedrift igjennom jobben og det funker ikke i utlandet, koster isåfall skjorta og litt til. ?? Jeg har Telenor Bedriftabonnement selv, og det koster ingenting i EU/EØS innenfor grensene til abonnementet (men noen unntak, som Køben-båten). Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Hei.. Av de nye EU reglene så har jeg forstått det sånn at har man et mobil abonnement så kan det også brukes i EU land uten noe mer kostnader utover det man har betalt for. Men noen som vet hvorfor det ikke gjelder bedriftsabonnement? Har selv Telenor bedrift igjennom jobben og det funker ikke i utlandet, koster isåfall skjorta og litt til. Kan jo være pga det er andre vilkår i forhold til privatpersoner og næring. Vet i alle fall både Phonero og Telia har "Fri Roaming" i Europa på sine bedriftsabonnement. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 På tide å reforhandle avtalen med Telenor. Dere har sikkert et eldgammelt abonnement. Hvem nå enn som har ansvar for mobilabonnementet hos dere må hive seg på telefonen i morgen tidlig. 2 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Med alle våre bedriftsabonnement kan du surfe, ringe og sende SMS på reise i hele EU, akkurat som hjemme i Norge. I tillegg tilbyr vi gode priser på datapakker i mer enn 50 land utenfor EU! https://www.telenor.no/bedrift/utland/#tab1=0 Lenke til kommentar
V-by Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Hos Telenor kan man på bedriftssiden forhandle seg fram til nesten hva som helst. Her ser det ut som om avtalen din bedrift har er dårlig eller gammel. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Jeg har Telenor Bedrift, og jeg har fri roaming innenfor EU. 1 Lenke til kommentar
Illus Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Det er vel ingen med vett i skallen (les bryr seg om hva penger brukes til) som fortsatt har telenor bedrift ? La de ansatte få refundert opp til et visst beløp i måneden og ellers velge det abonnementet de selv ønsker/har bruk for. Det er utrolig hvor mye penger man sparer dersom man plutselig må ha et forhold til regningen som kommer hver måned og samtidig får et insentiv til å tenke økonomisk. Husker når vi var i kloa på telenor.. folk hadde månedlige regninger fra 1-4000. Nå har de fleste et abonnement til rundt 250 spenn. Noen over, noen under. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Det er vel ingen med vett i skallen (les bryr seg om hva penger brukes til) som fortsatt har telenor bedrift ? La de ansatte få refundert opp til et visst beløp i måneden og ellers velge det abonnementet de selv ønsker/har bruk for. Det er utrolig hvor mye penger man sparer dersom man plutselig må ha et forhold til regningen som kommer hver måned og samtidig får et insentiv til å tenke økonomisk. Husker når vi var i kloa på telenor.. folk hadde månedlige regninger fra 1-4000. Nå har de fleste et abonnement til rundt 250 spenn. Noen over, noen under. Vi har byttet tilbyder mange ganger, men ender alltid opp igjen med Telenor. Hvorfor? Produktet de tilbyr er bedre. Prisen er ok. Abonnementet koster vel en 500-lapp i måneden, og det koster ikke noe å sende meldinger eller ringe. Det er også inkludert 5GB data. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Telenor har også høgare prioritet i nettet slik at det blant anna blir mindre forsinkelser på SMS. For store bedrifter som baserer seg på SMS-varsel til sin tilsette kan det absolutt være verdt å betale litt ekstra for at alle skal få meldingane med ein gong, framfør at enkelte tilsette som har valgt billig-abonnement ikkje får meldinga før ei stund seinare. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Telenor har også høgare prioritet i nettet slik at det blant anna blir mindre forsinkelser på SMS. For store bedrifter som baserer seg på SMS-varsel til sin tilsette kan det absolutt være verdt å betale litt ekstra for at alle skal få meldingane med ein gong, framfør at enkelte tilsette som har valgt billig-abonnement ikkje får meldinga før ei stund seinare. Mulig det var en greie før, men er nok ikke slik i dag. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Vi har byttet tilbyder mange ganger, men ender alltid opp igjen med Telenor. Hvorfor? Produktet de tilbyr er bedre. Prisen er ok. Abonnementet koster vel en 500-lapp i måneden, og det koster ikke noe å sende meldinger eller ringe. Det er også inkludert 5GB data. Telenor hadde best dekning, men p.t. er det vel Telia sitt nett som har best dekning i Norge. Hvilke "produkt" er det dere er avhengig av som Telenor er så mye bedre på ? Jeg betaler 249,- for fri tale/sms i Norge og Utland, 12GB data og en smertefri hverdag. Jeg har aldri hatt behov for å kontakte kundeservice. Dette er et Telia abonnement. 1 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Jobber i en bedrift med mer enn 1000 ansatte. Jobben betaler mellom 1000-1500 per måned for mitt Telenor bedriftabonnement. Kona, med nøyaktig samme bruksmønster som meg, betaler 200 kr per måned for sitt private abonnement (ikke Telenor). Så lenge IT-avdelingen ikke bryr seg om kostnader kan regningen fra Telenor bli hva som helst egentlig. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Telenor hadde best dekning, men p.t. er det vel Telia sitt nett som har best dekning i Norge. Hvilke "produkt" er det dere er avhengig av som Telenor er så mye bedre på ? Jeg betaler 249,- for fri tale/sms i Norge og Utland, 12GB data og en smertefri hverdag. Jeg har aldri hatt behov for å kontakte kundeservice. Dette er et Telia abonnement. Kundeservice er viktig, Telenor har åpent 24t i døgnet. Mobilt Bedriftsnett er viktig. Å få tak i nytt sim-kort hvis man trenger det på dagen er viktig. Nå er det ikke jeg som er ansvarlig for mobilabonnementene vi har hatt opp igjennom årene, men vi har prøvd flere, men hver gang har vi gått tilbake til Telenor, og det er det sikkert en grunn til. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Kundeservice er viktig, Telenor har åpent 24t i døgnet. Mobilt Bedriftsnett er viktig. Å få tak i nytt sim-kort hvis man trenger det på dagen er viktig. Nå er det ikke jeg som er ansvarlig for mobilabonnementene vi har hatt opp igjennom årene, men vi har prøvd flere, men hver gang har vi gått tilbake til Telenor, og det er det sikkert en grunn til. Telia har jo vakt tlf etter normal åpningstid. Telia fikk i år helt nytt sentralbord\bedriftsnett som er veldig brukervennlig: https://telia.no/bedrift/tjenester/telia-bedriftsnett Man kan meg bekjent få nytt SIM-kort fra alle Telia butikk\forhandlere på dagen (dersom man møter opp fysisk). Har selv ingen erfaring med bedriftsnettet til Telenor, så kan ikke uttale meg så mye rundt det Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Erfaringsmessig er det ingen som slår Telenor på vanlige kundehenvendelser for bedrift. Alle bedrifter jeg har vært innom de siste årene havner alltid tilbake på Telenor etter å ha forsøk andre - og opplevd kundeservicen. Og tillit til telefonoperatøren er viktig spesielt når en er ute og reiser en del, inkludert i utlandet. Det bare virker, så får det heller koste litt ekstra. Har en problemer, spesielt i utlandet, så er plutselig de pengene en sparte på telefonoperatør veldig dyre. Forsinkelser, manglende beskjeder, ingen mulighet for å ringe etc kan fort få en prislapp på noen tusen til flere titalls tusen når en er på reis.. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Og tillit til telefonoperatøren er viktig spesielt når en er ute og reiser en del, inkludert i utlandet. Det bare virker. Gjelder ikke det stort sett alle operatører? Er vel med unntakene at ting går galt. Det kan jo skje med alle de store bedriftsnett operatørene (Telenor, Telia og Phonero). Stort sett så fungerer jo alt som det skal hos de fleste tenker jeg Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Jobber i en bedrift med mer enn 1000 ansatte. Jobben betaler mellom 1000-1500 per måned for mitt Telenor bedriftabonnement. Kona, med nøyaktig samme bruksmønster som meg, betaler 200 kr per måned for sitt private abonnement (ikke Telenor). Så lenge IT-avdelingen ikke bryr seg om kostnader kan regningen fra Telenor bli hva som helst egentlig. Det høres ekstremt ut. Jeg har Telenor Bedrift med 15GB. Selskapet jeg jobber for (har også over 1.000 ansatte) blir belastet snaut 200 kr per mnd. netto. 2 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Vi har byttet tilbyder mange ganger, men ender alltid opp igjen med Telenor. Hvorfor? Produktet de tilbyr er bedre. Prisen er ok. Abonnementet koster vel en 500-lapp i måneden, og det koster ikke noe å sende meldinger eller ringe. Det er også inkludert 5GB data. What? 500 lapp for fri ringe etc og 5 gb? Whut.. Betaler selv med telenor bedrift med 5 gb for 250 her ._. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 (endret) What? 500 lapp for fri ringe etc og 5 gb? Whut.. Betaler selv med telenor bedrift med 5 gb for 250 her ._. Det er mulig jeg ikke er oppdatert på pris. hehe. Edit: Ser også at jeg har 15GB, ikke 5GB. Endret 11. juli 2018 av RRhoads Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå