NoisyPepper Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Hvilken spesialist må man gå til for å undersøke hørsel og rense ører? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Å rense ørene gjør de på ditt lokale legekontor/legevakt, men er strengt tatt noe man kan gjøre selv i de fleste tilfeller. Ørerens kan kjøpes på apoteket. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 ALLMENNLEG/FASTLEGE renser ørene eller du gjør det selv... AUDIOGRAF tester hørselen. 1 Lenke til kommentar
NoisyPepper Skrevet 10. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2018 Å rense ørene gjør de på ditt lokale legekontor/legevakt, men er strengt tatt noe man kan gjøre selv i de fleste tilfeller. Ørerens kan kjøpes på apoteket. Jeg har forsøkt å rense ørene selv ved å sprøyte Revaxør i ørene, ligge på siden i noen få timer, og skylle ut med ballong, men det kom ikke ut voks. Lenke til kommentar
NoisyPepper Skrevet 10. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2018 ALLMENNLEG/FASTLEGE renser ørene eller du gjør det selv... AUDIOGRAF tester hørselen. Audiograf var det var jeg ute etter. Lenke til kommentar
DontKeepMeWaiting Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Er bare å tippe hodet litt på skakke i dusjen Lenke til kommentar
Mattespiren Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Mange fastleger har også mulighet til å teste hørsel, har gjort det der selv. Om de finner noe unormalt henviser de deg til øre-nese-hals lege for videre utredning. Lenke til kommentar
Kalevala Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Fastlege er startpunktet for all offentlig helsehjelp. Fastlegen har ansvar for koordinering av hjelpen du får i helsevesenet, for å henvise deg videre til riktig spesialist, og å følge opp behandlingen din hvis du trenger støtte. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 ALLTID fastlege først, deretter blir man henvist videre om det skulle være nødvendig. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Ørespesialist. Få henvisning av fastlegen din. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 (endret) Revaxør-oljen gjør ingenting ikke vanlig matolje fikser like bra. Men du må la den virke en stund. Min lege anbefaler matolje et par dager før det skal skylles. Du trenger ikke gå rundt døv med ørene gjenplugget og fulle av olje i to dager, men den fortsetter å virke etter at det meste har rent ut. Skylleballongen du får med på kjøpet er heller ikke kraftig nok, etter min erfaring. Når sykepleiere skyller ører, bruker de mye mer kraft. Det kan oppleves brutalt, men trommehinnen tåler en god del. Dette er kanskje ikke noe en lege vil anbefale, men selv skrur jeg bare hodet av dusjslangen hjemme og bruker den. Holder den selvfølgelig et godt stykke fra øreåpningen så vannet får renne fritt og det ikke oppstår trykk. Endret 14. august 2018 av Isbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå