Gå til innhold

Trenger hjelp med Astro A50. Game vs Voice ?


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt Astro A50 en stund nå. Er veldig fornøyd men har egentlig ikke tenkt over hvorfor det er 2 stk "playback devices" og velge imellom. Jeg har alltid brukt Astro A50 Game, Men det finnes også en "device" som heter Astro A50 Voice. 

 

Jeg regner med at den ene er god for voice og den andre for spilling, men man bruker jo ofte voice chat når man spiller.

 

Dere kan se bilde av de i vedlegget. Hva er egentlig forskjellen,

 

og hva er poenget med de knappene på øreklokken som "ballanserer" mellom Game og Voice, Se bilde under, der ser dere en linje det står Default Balance, På øreklokken er det en knapp som gjør at man trinnløst kan justere mellom disse 2, men for mye ned mot voice og all lyden i spillet forsvinner, jeg har ikke helt forstått, For om jeg sitter på discord eller twitch voice chat så forsvinner også den lyden om jeg setter den mer mot voice... 

post-229623-0-90168500-1531225784_thumb.png

post-229623-0-13338200-1531225801_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du gjør;

All lyd i spillet skal du kjøre på A50 Game.

All lyd fra TeamSpeak, discord og lignende skal kjøres via A50 Voice.

 

Hele poenget er at du da kan regulere balansen på volumet mellom spillyd og discord/teamspeak.
Men det fungerer kun hvis du har rett lyd, på rett input.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det du gjør;

 

All lyd i spillet skal du kjøre på A50 Game.

 

All lyd fra TeamSpeak, discord og lignende skal kjøres via A50 Voice.

 

Hele poenget er at du da kan regulere balansen på volumet mellom spillyd og discord/teamspeak.

Men det fungerer kun hvis du har rett lyd, på rett input.

Jeg får ikke valgt og ha begge aktive i windows. Man kan jo velge input i programmene men selvom jeg gjør det så får jeg ikke noe lyd fra dem så lenge windows bare lar meg velge en og ha aktiv av gangen

Lenke til kommentar

Jeg får ikke valgt og ha begge aktive i windows. Man kan jo velge input i programmene men selvom jeg gjør det så får jeg ikke noe lyd fra dem så lenge windows bare lar meg velge en og ha aktiv av gangen

Ha Game som aktiv i windows.

Du skal høre all kommunikasjon da via voice, uansett hva windows har som default.

Bare sørg for å velge riktig i programmet ditt, dvs teamspeak, discord.

 

Begge kan fint være aktiv på denne måten, har tross alt hatt det sånn selv siden windows 10 kom ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...