Gå til innhold

Introdusere dama for spill

Anbefalte innlegg

Jeg og dama har en del aktiviteter til felles, og noen lidenskaper hver for oss.

Men vi vil prøve å tidvis vise litt engasjement for hverandres lidenskap. Jeg har vært med og deltatt på hennes aktivitet ved en del anledninger.

Så jeg tenkte at jeg skulle introdusere henne for dataspill også, at vi kan spille sammen.

Forslag til dataspill for å introdusere henne til spill-mediet?

• Må kunne spille sammen
  • Bør nok kun være oss to
  • Bør ikke være for komplisert/"tungt" å sette seg inn i
  • Bør ikke ta for lang tid, eller være mulig å avslutte etter en time eller to
  • Bør kunne kjøres på en halvgod jobb-laptop, med et dedikert grafikk-kort som er så som så.
  • Bør ikke være for "spaca" - hun er i utgangspunktet ikke alt for begeistret for skytespill eller fantasy

Jeg har tenkt på Minecraft eller Orcs must die 2...hva tror dere om disse?  :)

Endret av Drogin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å svare på det opprinnelige innlegget: Orcs must die kan fungere fint. Jeg har vurdert det samme med kona, da hun likte veldig godt Kingdom Rush på ipad.

Jeg prøvde også minecraft men her gikk det ikke, da grafikken ble for kjedelig for henne. Forhåpentligvis er det ikke et problem for dama di? For spillet er så åpent IG man setter de begrensningene og planene man vil selv.

Om du kan låne eller kjøpe en PS3 billig vil jeg anbefale Little Big Planet også. Det er søtt, morsomt, og passe utfordrende. Man er avhengig av hverandre når man spiller to sammen. Enkelte områder er kun tilgjengelig om man er to.

Kunne hun vært interessert i noe hvor man bygger? Anno 1404/2070? Eventuelt SimCity (2013)?

Settlers 7 er også fin forøvrig!

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...