samco Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 (endret) Bedre smartplatform som kjappere med nesten ingen appen synd Lg web os er så nedvasket i Norge. Mye bedre utvalg med apper på Samsung Tizen og Android. Endret 12. juli 2018 av samco Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Bedre smartplatform som kjappere med nesten ingen appen synd Lg web os er så nedvasket i Norge. Mye bedre utvalg med apper på Samsung Tizen og Android. Synes den dekker mine behov bra. Jeg har også en AppleTV 4K, så det blir litt bytting i mellom. Veldig mange TVer som er uaktuelle pga. bare 2x HDMI som er full pupp 2.0b, Android er drit eller den 24p buggen til Panasonic gjør at veldig mange TVer utgår før man har rukket å ta bildekvalitet i betraktning. Skulle gjerne hatt en Sony, men til dobbel pris av C7, elendig SMART-funksjoner og kun 2 HDMI porter som gir full pupp, så står jeg glatt over. Input lag på Sony er også dårligere og rett og slett dårlig på 1080p gaming. Lenke til kommentar
samco Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Synes den dekker mine behov bra. Jeg har også en AppleTV 4K, så det blir litt bytting i mellom. Veldig mange TVer som er uaktuelle pga. bare 2x HDMI som er full pupp 2.0b, Android er drit eller den 24p buggen til Panasonic gjør at veldig mange TVer utgår før man har rukket å ta bildekvalitet i betraktning. Skulle gjerne hatt en Sony, men til dobbel pris av C7, elendig SMART-funksjoner og kun 2 HDMI porter som gir full pupp, så står jeg glatt over. Input lag på Sony er også dårligere og rett og slett dårlig på 1080p gaming. Må ofre litt for et renere bilde ut i fra sort noe som for meg er helt klart nummer 1 Bruker Apple 4K TV selv som har samme Dolby Vision profilen som Sony bruker ingen tull med sortnivå god match de 2. Bruker ikke Android på min Sony kun out box Appene som Netflix Amazon Prime og You tube. Har ikke engang logga in med Google kontoen for å holde tvn så rask som mulig med minst mulig bakgrunn apper som kjøres. Kunne ha godt tenkt meg å få prøvd en Panasonic Oled (spesielt den i fra 2016) og fått den full kalibrert men vet om 24hz buggen og ingen Dolby Vision trekker ned den synd for 800n er 2018 beste oled på Bildet. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Må ofre litt for et renere bilde ut i fra sort noe som for meg er helt klart nummer 1 Bruker Apple 4K TV selv som har samme Dolby Vision profilen som Sony bruker ingen tull med sortnivå god match de 2. Bruker ikke Android på min Sony kun out box Appene som Netflix Amazon Prime og You tube. Har ikke engang logga in med Google kontoen for å holde tvn så rask som mulig med minst mulig bakgrunn apper som kjøres. Kunne ha godt tenkt meg å få prøvd en Panasonic Oled (spesielt den i fra 2016) og fått den full kalibrert men vet om 24hz buggen og ingen Dolby Vision trekker ned den synd for 800n er 2018 beste oled på Bildet. Dolby Vision buggen er ikke en dealbreaker for meg på ATV4K, da jeg bruker Netflix-appen på C7en istedet. Kjører UHD HDR filmer fra Infuse Pro fra ATVen. Og det virker tilsynelatende greit. Men da bruker den jo ikke Dolby Vision såklart. Så får håpe de får fikset dette. Ja, dessverre er det blitt slik at ingen TV kan alt. Pga. HDMI 2.0b greia, så utgikk alle Android TVene. Har PS4 Pro, ATV4K og Samsung KS8500 UHD-spiller som alle vil ha full pupp. Lenke til kommentar
samco Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Dolby Vision buggen er ikke en dealbreaker for meg på ATV4K, da jeg bruker Netflix-appen på C7en istedet. Kjører UHD HDR filmer fra Infuse Pro fra ATVen. Og det virker tilsynelatende greit. Men da bruker den jo ikke Dolby Vision såklart. Så får håpe de får fikset dette. Ja, dessverre er det blitt slik at ingen TV kan alt. Pga. HDMI 2.0b greia, så utgikk alle Android TVene. Har PS4 Pro, ATV4K og Samsung KS8500 UHD-spiller som alle vil ha full pupp. Ingen perfekt TV der ute bare å kjøp hva som passer brukeren best. 1 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Gå etter hvor mange Watt lydplanken har, de er vel ganske like hvis wattstyrken er lik. Ehh nei. Det der er som å si at så lenge skjermenene er 55" og LCD så er det ingen forskjell på dem. Lenke til kommentar
Deltiden Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Av de modellene ville jeg personlig gått for Sony sin XE8505. Vanvittig god bildekvalitet og flyt i bilde. Er veldig glad i Samsung sine 7- og 8-seriemodeller, 8-serien er (som XE8505), latterlig godt priset om du sammenligner med typisk salgsmodeller som ligger til 5-6000 (eks Samsungs 6195). Det eneste jeg ikke liker med Sonyen er Android TV, her er jeg godt bortskjemt med Samsungs smarttv. Min mening, ikke skyt Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Av de modellene ville jeg personlig gått for Sony sin XE8505. Vanvittig god bildekvalitet og flyt i bilde. Er veldig glad i Samsung sine 7- og 8-seriemodeller, 8-serien er (som XE8505), latterlig godt priset om du sammenligner med typisk salgsmodeller som ligger til 5-6000 (eks Samsungs 6195). Det eneste jeg ikke liker med Sonyen er Android TV, her er jeg godt bortskjemt med Samsungs smarttv. Min mening, ikke skyt Bare nysgjerrig - (er ikke kjent med Samsung smart-tv funksjoner) - hva er det som er "dårlig" med Sonys Android opplegg? Lenke til kommentar
Deltiden Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 For min del er det en kombinasjon av flere ting. Jobber i butikk som selger TV så er litt basert på erfaring fra utstillinger. Tizen og WebOS virker så utrolig mye mer stabilt i bruk og mens TVen står på. På tver med AndroidTV (eks Sony, Philips, TCL +++) får vi ofte opp klassisk Android melding: "Innstillinger har stoppet" feks. Har blitt bedre med tiden, men min egen tv (Samsung 2015 6-serie), samt alle TV i utstilling som har annet system enn Android, funker bare. Enkelt forklart. Kollega av meg kjøpte 55POS9002 - fantastisk bildekvalitet, men samme error med Android TV.. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Ok, takk for info. Leser stadig kommentarer som din om Android, de må åpenbart slite med et eller annet. Har selv Sony med Android og har eid tven i 1 år snart, har tilgode å oppleve noe feil med Android enda. Daglig bruk av diverse android funksjoner. Godt man har flaks med noe her i livet Lenke til kommentar
Deltiden Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Kan selvfølgelig variere alt ettersom. Har som sagt et inntrykk av at det har blitt veldig mye mer stabilt nå kontra tidligere. Sony TVer er fantastiske, spør du meg! Hadde ikke hatt noe problem med å gå over til en XE8505 for meg Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 (endret) Sony er kvalitets hardware og tror det er det som holder dem gående, men de henger liksom alltid flere år etter på software. Endret 13. juli 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Jeg har nok ikke den mest avanserte bruken av smart-tv funksjoner, stort sett Nrk, Amazon Video, Netflix apper og litt chromecasting. Til det funker den jo greit. Lenke til kommentar
samco Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 (endret) Sony er kvalitets hardware og tror det er det som holder dem gående, men de henger liksom alltid flere år etter på software.Er Google sin software Sony har ingen ting med Android selv. Prosessoren er fra mediatec som leverer til alle Android tvr sammme chipsettet. Kommer en ny utgave med hdmi 2.1 støtte fra selvskapet. Lite Android triks på Sony tvr. Hold ned home knappen på start menyen. Trykk ned på pil tasten og dismiss apper som kjører i bakgrunnen kommer fram hvilke som kjører. Endret 13. juli 2018 av samco Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå