Redaksjonen. Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Vesentlige kontraktbrudd: Statens vegvesen skroter Veidrift AS Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Noen som vet om Veidrift AS var billigst i anbudsrunden? 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Noen som vet om Veidrift AS var billigst i anbudsrunden? Det var de mest sansynlig, siden de fikk anbudet.. Viser bare at hele anbud systemet er noe dritt Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Det er en idrettsgren blant veibyggere å bygge dårlig kvalitet. Spesielt for lite pukk i veilegmet og store steiner som gir telehiv og nedsøkk. Belønningen er øyene vedlikeholdskostnader i all fremtid på møkkaveie. Oppdragsgiver er også fornøyd. «Billig vei» gir lavere fart. Veier bygges også inn med konstante svinger og høydekurver som fjerner det aller meste av forbikjøringsmuligheter. Dermed bli sinkersom trekker kolonner og utolmodige med ulike farlige forbikjøringer som preger trafikken. Inkaene bidrar til lavere fart, så de blir satt pris på. De utolmodige skal plukkes ut av trafikken med prikker og beslag av førerkort samt tvinges til passsivitet med høye bøter. Sikkert greit å tenke slik i ett kortsiktig perspektiv, men nå har dette tankegodset preget norsk veibygging i hvertfall 4 tiår, mex det resultatet at vi har svært treg fremkommelighet, overfylte farlige veier og traseer som er umulig å oppgradere da alle svinger og kurver og lendig fundament er og har alltid vært verdiforringelsen og lite fremtidsrettede veier. Altså skikkelige veier må bygges fra scratc. .. ... og veibyggere gnir seg i hendene og ler hele veien til banken igjen. Bare at de nye veiene som skulle bli skikkelig er elendig bygget de også, f.ekst E1i8 mot Sverige odelsgutt av telehiv første vinteren. E18 mot Sørlandet: Hanekleiv tunellen med takras, og sjeggestad brua som raste pga dårlig fundamentering på kvikkleire. Eller så bygger man galematias prosjektet som Hardangerbrua. Trafikkgrunnlag som er latterlig lite for en hengebru som var en av verdens 10 lengste. Alle andre i den listen var store 4-8felts motorveier som binder metropoler sammen. Listen er uendelig med dårlig brovedlikeholdlivsfarlig sideterreng elendig saltig eller altfor mye saltin. Hvorfor kan ikke offentlige etater gjøre en skikkelig helhjertet innsats lenger? Hvorfor skal alt rives i filler av politisk drakamp hvor idiotiske minoritetsforslag stadig vinner frem?? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Svinger koster mer å lage, så det er lønnsomt å legge inn så mange svinger som mulig "nei her går det ikke an å gå rett fram, så vi trenger mer penger for å lage noen svinger" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå