Mr.M Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Den billige krafta importerer Statnett og sel til marknadspris i Noreg. Det pressar ned både kraftprisen, spesielt om vinteren, og nettleiga, fordi Statnett får forteneste frå handelen. nettleie har tvertimot økt, 30% bare siste året Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Skal ikke motsi deg, men når jeg har prøvd å google det, kommer jeg over at de har billigere strøm. Eksempler, som ikke er "cherry picking" men kommer opp som søkeresultat https://ustekveikja.no/stromavtaler/ https://www.energiviborg.dk/stroem/bestil-stroem https://www.aura.dk/el-og-energi/kob-strom/valg-el-aftale/ prisene inkluderer mva. og avgifter, og ligger rundt 50-60 øre kW/t Her hjemme koster 1 kW/t med avgifter 1 krone stort sett. https://www.ge.no/geavisa/hva-koster-strommen-resten-av-europa Da stemmer ikke kart og landskap over ens, eller hvordan man skal uttrykke det Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Dersom vi sender meir straum ut av landet, må vi òg produsere meir (eller bruke mindre). Det aukar overskortet og fører til at prisen ikkje stig so mykje likevel. Dessutan er det ei myte at kablane berre vert brukt til eksport. I tørre år, som i år, veret dei hovudsakleg brukt til import. Sør-Sverige, Danmark og Nederland har mykje vindkraft, og ofte stor overproduksjon med låge prisar som resultat. Den billige krafta importerer Statnett og sel til marknadspris i Noreg. Det pressar ned både kraftprisen, spesielt om vinteren, og nettleiga, fordi Statnett får forteneste frå handelen.Nå synes jeg du skal slutte med å påstå at vi får billigere strøm og nettleie av utenlandskablene. Det er bred enighet om at utenlandskablene øker strømprisen for oss - uenigheten er hvor mye.Du har gått glipp av eit viktig poeng, og det er når, som påverkar for kven. Prisen kjem til å verte flata ut over året og frå år til år, men med større variasjon gjennom døgeret. For vanlege hushaldningar med standard priskontrakter der prisen vert sett frå veke til veke og forbruket er høgare om vinteren enn om sommaren, er det ein fordel. Vi unngår dei høgaste prisane om vinteren. For industri med konstant forbruk gjennom året, kan det vere ein ulempe. Dei sikrar seg uansett gjennom fastpriskontrakter, gjerne direkte med kraftprodusentar. Og som du vet er nettleiesenkingen kanskje i beste fall en tyvendedel av økningen i strømpris - altså ikke verdt å ta med i diskusjonene en gang. Dersom du veit det, vil eg gjerne sjå dokumentasjonen. Ikkje prøv deg med tilsvarande knep som Hogne Hongset, med å samanlikne økonomisk vinst i fortida med spådommar om prisendringar som fylgje av utbyggingar som ikkje har skjedd. Dei nye utbyggingane vil nedføre ytterlegare rerduksjon i nettleiga. Dersom vi til dømes får import frå Tyskland og samstundes eksport til Storbritannia (naturleg, ettersom prisen i Tyskland nesten alltid er lågare enn i Storbritannia), vert det reduksjon i nettleiga utan at det påverkar straumprisen i Noreg med eit einaste milli-øre. Mengda straum tilbydd på den norske marknaden vil vere den same. Dersom prisen stig, om det berre er med nokre få øre, gjer det utbygging av ny kraftproduksjon lønsamt. Det vil i sin tur redusere prisen att, men det kan ta nokre år før det jamnar seg ut. Dette er vanlege marknadsmekanismar som har fungert i alle år. 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Den billige krafta importerer Statnett og sel til marknadspris i Noreg. Det pressar ned både kraftprisen, spesielt om vinteren, og nettleiga, fordi Statnett får forteneste frå handelen.nettleie har tvertimot økt, 30% bare siste året Dokumentasjon, takk. Det einaste talet eg kan finne er 4,3%, som ikkje er mykje meir enn prisstigning og auke i avgifter. Eg vil òg gjerne ha dokumentasjon på at auken er direkte knytt mot utbygging av utlandssamband, og ikkje lokale forhold. 1 av 4 nettselskap har ikkje sett opp nettleiga i det heile det siste året. 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Du har gått glipp av eit viktig poeng, og det er når, som påverkar for kven. Prisen kjem til å verte flata ut over året og frå år til år, men med større variasjon gjennom døgeret. For vanlege hushaldningar med standard priskontrakter der prisen vert sett frå veke til veke og forbruket er høgare om vinteren enn om sommaren, er det ein fordel. Vi unngår dei høgaste prisane om vinteren. For industri med konstant forbruk gjennom året, kan det vere ein ulempe. Dei sikrar seg uansett gjennom fastpriskontrakter, gjerne direkte med kraftprodusentar. Dersom du veit det, vil eg gjerne sjå dokumentasjonen. Ikkje prøv deg med tilsvarande knep som Hogne Hongset, med å samanlikne økonomisk vinst i fortida med spådommar om prisendringar som fylgje av utbyggingar som ikkje har skjedd. Dei nye utbyggingane vil nedføre ytterlegare rerduksjon i nettleiga. Dersom vi til dømes får import frå Tyskland og samstundes eksport til Storbritannia (naturleg, ettersom prisen i Tyskland nesten alltid er lågare enn i Storbritannia), vert det reduksjon i nettleiga utan at det påverkar straumprisen i Noreg med eit einaste milli-øre. Mengda straum tilbydd på den norske marknaden vil vere den same. Dersom prisen stig, om det berre er med nokre få øre, gjer det utbygging av ny kraftproduksjon lønsamt. Det vil i sin tur redusere prisen att, men det kan ta nokre år før det jamnar seg ut. Dette er vanlege marknadsmekanismar som har fungert i alle år. Selv Statnett forteller jo om at prisene i snitt vil øke med noen øre per kWh. Finnes ingen uenighet om dette - unntatt deg da... synes ærlig talt dette er unyttig å diskutere. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Dokumentasjon, takk. Det einaste talet eg kan finne er 4,3%, som ikkje er mykje meir enn prisstigning og auke i avgifter. Eg vil òg gjerne ha dokumentasjon på at auken er direkte knytt mot utbygging av utlandssamband, og ikkje lokale forhold. 1 av 4 nettselskap har ikkje sett opp nettleiga i det heile det siste året. vel, må moderere meg, siden det er geografiske forskjeller. For en kunde med 20.000 kW/t årlig forbruk kan nettleie variere opptil hele 11.000 kr. pr. år, avhengig av hvor du bor. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 (endret) Statkraft taper milliarder i utlandet. Vært bedre å bruke pengene å forsterker det norske strømnettet som de sier trengs. https://www.aftenposten.no/okonomi/i/p6wP1/Statkraft-tapte-4-milliarder-i-Tyskland https://e24.no/energi/statkraft/statkraft-stanser-vannkraftprosjekt-i-tyrkia-taper-milliarder/23609797 https://e24.no/energi/statkraft-blaaste-bort-1-82-milliarder-i-sverige/23493608 Endret 14. juli 2018 av Mr.M Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Statkraft taper milliarder i utlandet. Vært bedre å bruke pengene å forsterker det norske strømnettet som de sier trengs. https://www.aftenposten.no/okonomi/i/p6wP1/Statkraft-tapte-4-milliarder-i-Tyskland https://e24.no/energi/statkraft/statkraft-stanser-vannkraftprosjekt-i-tyrkia-taper-milliarder/23609797 https://e24.no/energi/statkraft-blaaste-bort-1-82-milliarder-i-sverige/23493608 Vel, de var ikke alene om det da: https://www.expressen.se/dinapengar/vattenfall-visar-en-rekordstor-forlust/ Er egentlig gammelt nytt. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 (endret) se der ja. Ifølge ekspertene skal vi bare "ta det helt med ro", men virker ikke som det er styring på det som skjer. Det bygges f.eks. vindparker i hytt & pine, uten at man det fins linjer til å distribuere strømmen nasjonalt eller eksportere, eller, ikke minst lagre overskuddstrøm i varmepumper, batterier, etc. I Danmark har man gitt bort strøm gratis og når det ikke var "nok" måtte man betale for at kundene skulle i realiteten skulle fråtse for å bli kvitt strøm https://ing.dk/artikel/nytaarsblaesevejr-vindmoelleejere-betaler-producere-stroem-173237 Så da måtte de vel sette på av alt lys & elektriske apparater i heimem, slå på hårføneren og bare la den ligge, kanskje finne frem noen gamle glødepærer å skru i, sette varmeovnene på max. osv. En kan se for seg groteske scener mens folk hang ut av vindu å higet etter luft. Endret 14. juli 2018 av Mr.M Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Lite av det som "egentlig" skjer i nett- og kraftbransjen er overraskende. Allerede før 2010 hadde mesteparten av bransjen gått fra et "nullsums" opplegg med forbrukeren i fokus - til et rent vinstdrevet system etter privatbedrifts modell. New Public Management som avgud. Og selskapets egen fortjeneste som viktigste punkt på agendaen, forbrukeren er flyttet langt ned på listen. Greit nok, det er bare å godt og bli med - det er allerede gjennomført. Det jeg for egen del reagerer en del på - er at de fremdeles prøver å fremstå som om forbrukeren fremdeles er viktigst. Dette gjør de med oppfinnsomme skriverier og sjonglering av tall. Aldri helt feil, men viser heller aldri et korrekt bilde. De har alle nå egne informasjonavdelinger, som har til oppgave å gjøre nettopp dette. Og de har fått med seg NVE på laget. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Statkraft taper milliarder i utlandet. Vært bedre å bruke pengene å forsterker det norske strømnettet som de sier trengs.Ja, det var hyklar-Ola Olje-Borten som meinte at Statkraft skulle investere millirdar i forureinande gasskraft i Tyskland, samstundes som ingen utlendingar fekk lov til å investere i fornybar vasskraft i Noreg. Skammeleg. Eg vert fysisk dårleg kvar gong den hyklaren uttalar seg om noko som helst av energispørsmål, og han har smitta heile Senterpartiet med hykleriet sitt. Statkraft investerer ikkje ei krone i det norske straumnettet. Statkraft produserer kraft og Statnett investerer i nett. Det er eit uomtvisteleg faktum at hyklar-Ola Olje-Borten har kosta norske skattebetalarar milliardar, og held fram med å gjere det. At den mannen får ei einaste stemme, det forstår eg ikkje. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Du har gått glipp av eit viktig poeng, og det er når, som påverkar for kven. Prisen kjem til å verte flata ut over året og frå år til år, men med større variasjon gjennom døgeret. For vanlege hushaldningar med standard priskontrakter der prisen vert sett frå veke til veke og forbruket er høgare om vinteren enn om sommaren, er det ein fordel. Vi unngår dei høgaste prisane om vinteren. For industri med konstant forbruk gjennom året, kan det vere ein ulempe. Dei sikrar seg uansett gjennom fastpriskontrakter, gjerne direkte med kraftprodusentar. Dersom du veit det, vil eg gjerne sjå dokumentasjonen. Ikkje prøv deg med tilsvarande knep som Hogne Hongset, med å samanlikne økonomisk vinst i fortida med spådommar om prisendringar som fylgje av utbyggingar som ikkje har skjedd. Dei nye utbyggingane vil nedføre ytterlegare rerduksjon i nettleiga. Dersom vi til dømes får import frå Tyskland og samstundes eksport til Storbritannia (naturleg, ettersom prisen i Tyskland nesten alltid er lågare enn i Storbritannia), vert det reduksjon i nettleiga utan at det påverkar straumprisen i Noreg med eit einaste milli-øre. Mengda straum tilbydd på den norske marknaden vil vere den same. Dersom prisen stig, om det berre er med nokre få øre, gjer det utbygging av ny kraftproduksjon lønsamt. Det vil i sin tur redusere prisen att, men det kan ta nokre år før det jamnar seg ut. Dette er vanlege marknadsmekanismar som har fungert i alle år. Selv Statnett forteller jo om at prisene i snitt vil øke med noen øre per kWh.Kom gjerne med dokumentasjon. Statnett pleier ikkje å uttale seg om kraftprisar, men om nettleige. Utgiftene til Statnett kjem til å stige, men det er ikkje pga handel med utlandet. Det kjem av utbygging internt i Noreg, m.a. betre forsyning til NO3, som fører til lågare flaskehalsinntekter pga forventa lågare prisskilnad mellom NO3 og resten av landet. Nettet til Oslo-området og i Finnmark skal òg forsterkast, for å gjere oss mindre avhengige av forsyining gjennom Sverige og Finland. Finnes ingen uenighet om dette - unntatt deg da... synes ærlig talt dette er unyttig å diskutere.Legg merke til at eg grunngjev mitt standpunkt med logiske resonnement. Dersom du visste skilnaden mellom eit logisk resonnement og ein sykkel, kunne du ført tilsvarande argumentasjon attende, til dømes ved å finne svake punkt eller logiske breistar i min argumentasjon. Det gjer du ikkje. Du kjem med nokre lause påstandar om at ein eller annan autoritet har sagt, utan ein gong å fortelle kva dei faktisk har sagt noko om, kva samanheng dei sa det i og kva som var forklaringa på at kva det no var som skulle auke skulle auke. Det er ikkje argumentasjon, det er svada. 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Dokumentasjon, takk. Det einaste talet eg kan finne er 4,3%, som ikkje er mykje meir enn prisstigning og auke i avgifter. Eg vil òg gjerne ha dokumentasjon på at auken er direkte knytt mot utbygging av utlandssamband, og ikkje lokale forhold. 1 av 4 nettselskap har ikkje sett opp nettleiga i det heile det siste året.vel, må moderere meg, siden det er geografiske forskjeller. For en kunde med 20.000 kW/t årlig forbruk kan nettleie variere opptil hele 11.000 kr. pr. år, avhengig av hvor du bor.På kva måte er det knytt til utlandssamband? Kvifor skal netteliga til denne enkeltkunden variere med kvar eg bur? Eg bur sjølv i eit område med spesielt høg nettleige. Her er det ingen utlandssamband. Nettleiga mi er høg, fordi prooduksjonen i området er mykje høgare enn forbruket. Nettet må vere veldig solid for å frakte all produksjonen ut til forbrukarar andre stader i landet, men kraftverka betaler nesten null i nettleige. Nettleiga vert fordelt på relativt få forbrukarar i området i staden. Difor betaler eg over 60 øre/kWh i nettleige, medan folk i Oslo betaler svært lite. Oslo har nesten ingen kraftproduksjon og mange forbrukarar å fordele nettleiga på. Eg tvilar på at nokon den enkeltkunden du snakkar om får høgare eller lågare nettleige ved at eg flyttar. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Ja for det er jo galt å ha lang hukommelse, da blir man bare avkrevd kilder, og når det "bare" er uttalelser fra folk på TV og radio som det ikke gjengis i noen artikkel noe sted så er det lett å dementere og gi inntrykk av at man ikke vet hva man snakker om. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Ja for det er jo galt å ha lang hukommelse, da blir man bare avkrevd kilder, og når det "bare" er uttalelser fra folk på TV og radio som det ikke gjengis i noen artikkel noe sted så er det lett å dementere og gi inntrykk av at man ikke vet hva man snakker om. Eg veit av erfaring at det er lett å misforstå det ein høyrer med eit halvt øyre frå radioen eller fjernsynet, og at minnet om det som vart sagt kan endre seg over tid. Difor leiter eg alltid etter andre kjelder før eg brukar det eg har høyrt på radio for ei tid attende som faktum. 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Kom gjerne med dokumentasjon. Statnett pleier ikkje å uttale seg om kraftprisar, men om nettleige. Utgiftene til Statnett kjem til å stige, men det er ikkje pga handel med utlandet. Det kjem av utbygging internt i Noreg, m.a. betre forsyning til NO3, som fører til lågare flaskehalsinntekter pga forventa lågare prisskilnad mellom NO3 og resten av landet. Nettet til Oslo-området og i Finnmark skal òg forsterkast, for å gjere oss mindre avhengige av forsyining gjennom Sverige og Finland. Legg merke til at eg grunngjev mitt standpunkt med logiske resonnement. Dersom du visste skilnaden mellom eit logisk resonnement og ein sykkel, kunne du ført tilsvarande argumentasjon attende, til dømes ved å finne svake punkt eller logiske breistar i min argumentasjon. Det gjer du ikkje. Du kjem med nokre lause påstandar om at ein eller annan autoritet har sagt, utan ein gong å fortelle kva dei faktisk har sagt noko om, kva samanheng dei sa det i og kva som var forklaringa på at kva det no var som skulle auke skulle auke. Det er ikkje argumentasjon, det er svada. Tror vi avslutter her - når man begynner å gå etter person - er det kanskje best å gi seg? Vi får være enige om å være uenige. Ha en fin dag Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 (endret) Jeg husker ordrett ting jeg har hørt 30 år tilbake. Jeg tviler på det er noe spesielt med meg. Men det er vel sånn at om det ikke står skrevet på dette flyktige amnesiske internettet så er det ikke sant... Endret 14. juli 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
Heidi Ellis Haraldsen Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Nei, om en ikke hadde gått for AMS skulle den øke dramatisk(30% mener jeg). Med AMS reduseres dette, i teorien. Noen vill dog få dramatiske økninger ift effektledd, andre ikke. Hva slags prosent som er dramatisk er en annen diskusjon, men ifølge EnergiNorge som altså er disse folkas egen lobbyorganisasjon så forventer de en økning på ca 30%.....frem til 2025. Den største prosentvise økingen kommer fra stamnettet. Og i tillegg til dette kommer altså økningen som skal dekke inn kostnadene med montering av AMS på 300-400 per år, men dette har jeg forstått slik at skal legges på fastabonnementet, ikke på nettleien. Så reelt så snakker vi om en økning på 40-50% for nettleien. Hvis dette på noen som helst måte skal komme gunstig ut for forbrukeren så må besparelsene våre på selve kraften være bortimot 80% siden ca halvparten av "strømregningen" er for kraften, og resten er for nettleie/abonnement. Det svekker uansett ikke argumentet med at politikerne tar ut enormt mange hundre millioner fra nettet, og da ikke bare skatter og avgifter, men "overskudd" på det som egentlig skulle være et "spleiselag". Jeg betaler over dobbelt så mye i nettleie som i forbruk av strøm... Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Kom gjerne med dokumentasjon. Statnett pleier ikkje å uttale seg om kraftprisar, men om nettleige. Utgiftene til Statnett kjem til å stige, men det er ikkje pga handel med utlandet. Det kjem av utbygging internt i Noreg, m.a. betre forsyning til NO3, som fører til lågare flaskehalsinntekter pga forventa lågare prisskilnad mellom NO3 og resten av landet. Nettet til Oslo-området og i Finnmark skal òg forsterkast, for å gjere oss mindre avhengige av forsyining gjennom Sverige og Finland. Legg merke til at eg grunngjev mitt standpunkt med logiske resonnement. Dersom du visste skilnaden mellom eit logisk resonnement og ein sykkel, kunne du ført tilsvarande argumentasjon attende, til dømes ved å finne svake punkt eller logiske breistar i min argumentasjon. Det gjer du ikkje. Du kjem med nokre lause påstandar om at ein eller annan autoritet har sagt, utan ein gong å fortelle kva dei faktisk har sagt noko om, kva samanheng dei sa det i og kva som var forklaringa på at kva det no var som skulle auke skulle auke. Det er ikkje argumentasjon, det er svada. Tror vi avslutter her - når man begynner å gå etter person - er det kanskje best å gi seg? Vi får være enige om å være uenige. Ha en fin dag Det var du sjølv som gjekk på person. Eg svarte på dette personåtaket:Finnes ingen uenighet om dette - unntatt deg da... synes ærlig talt dette er unyttig å diskutere.Eg svarer med å forklare deg kor usakleg personåtak dette var. Eg argumenterer med grundige logiske resonnement. Du har ingenting og du har framleis ingen saklege argument imot, berre personåtak. Då er det unyttig å diskutere, det har du heilt rett i, men det er ditt eige problem at du ikkje er i stand til å byggje opp eit logisk resonnement eller kjenne att eit når du ser det. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Her hjemme koster 1 kW/t med avgifter 1 krone stort sett. https://www.ge.no/geavisa/hva-koster-strommen-resten-av-europa Statistikken frå Eurostat tek utgangspunkt i typisk europeisk straumforbruk, som er ca 1/4 av typisk norsk forbruk, og brukar det for alle land. Dermed vert samanlikninga feil for Noreg sin del, fordi fastleddet i nettleiga vert veldig dominerande. Ein typisk norsk forbrukar betaler mindre enn dette for straumen, fordi fastleddet i nettleiga vert fordelt på fire gonger fleire kWh. Nordmenn brukar absurd mykje straum samanlikna med andre land, og vi kan ikkje skulde på kulda. Mange land har minst like kalde vintrar. Dei mest folkerike delane av landet, utanom Oslo-avkroken, er langs kysten med milde vintrar samanlikna med sentrale delar av Europa og spesielt indre delar av Nord-Europa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå