Dubious Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 For ikke så lenge siden begynte nøkkelen å fuske ved åpning/låsing av dører (fjernstyrt) Den fungerer alltid hjemme, men aldri på butikken eller i sentrum Trodde det var dårlig batteri, men det har jeg skiftet og batteriet jeg tok ut er nesten fullt Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 (endret) Fint med litt info om biltype og modell. Flere biltyper gir mulighet for en reset/ reprogrammering av nøkkel ved ulik framgangsmåte, avhengig av biltype. Du kan jo google din bil og reset key. Jeg hadde god erfaring med dette på en Ford. Har du sjekket bilmanualen om dette? Endret 9. juli 2018 av plankeby Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2018 Toyota Hilux 2015 (Modellen før dagens) Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) Jeg kjenner ikke til Toyota, men å Google det jeg nevnte kan kanskje gi noen tips. Det bruker å være en kombinasjon av å sette nøkkel i tenning og vri den til posisjon 1 eller 2 visst antall ganger, med et bestemt mønster. Altså riktig antall sekunder i mellom. Jeg hadde en stoppeklokke (mobil) til hjelp. Nå var det på en Ford. Men prinsippet er nok på flere biler. Er det nøkkelfritt er det noe lignende, ved bruk av knappen. Min nøkkel virket sporadisk og ustabilt, ble bra etterpå. Endret 10. juli 2018 av plankeby Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2018 Nøkkelen fungerer til å åpne og starte bilen, men fjerndelen fungerer ikke som den skal Eneste jeg finner ved søk er koding av nøkler, for den ikke-trådløse delen Har sendt det samme som jeg har postet i denne tråden til Toyota Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Har du sjekka spenninga på bilbatteriet? Dersom bilbatteriet begynder å bli litt svakt så kan det være at det ikkje er nok straum til å drive servoane som flyttar låseboltane på dørene. Har du merka andre symptom på lav spenning, slik som f.eks. at radioen slår seg av, at kupélyset dimmar ned medan du bruker opner elektriske vindu, osv? Eg har sjølv hatt eit liknande problem med opplåsing av bilen med fjernstyringa, det ordna seg med ein gong etter at satt batteriet på vedlikehaldslading. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) Ikke noe galt med batteriene på bilen og nøkklen fungerer alltid hjemme Nesten skulle tro at det er "jammere" i sentrum Kom på at jeg har en nøkkel til, med fjernlås på, så skal prøve den, kanskje i kveld Endret 10. juli 2018 av Dubious Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2018 Nå fungerer nøkkelen igjen, uten at jeg gjorde noe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå