kizzykazz Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 (endret) Heisann, havner på et nytt kjøkken fra Kvik snart og jakter for tida på kvitevarer. Har tatt turen innom Power og Elkjøp, men pga fargevalg kan ikkje Power bidra med integrert ovn for eks. Fronten skal vere kvit. Elkjøp har diverse og kanskje bedre utvalg fra Siemens og Bosch som passer bra. Tenker egentlig følgande: Siemens/Bosch/Witt/Miele i kombinasjon. Fra miele har vi ingen produkt sålangt, men kven veit. Held meg vekke frå Electrolux-merkene og andre norske merker som Gram etc.. Har då havna på følgande hos Elkjøp: Bosch innebygd ovn, HBG676EW1, til 14999kr HBG672CW1S til 10995 Witt ventilator, WLU90WEL til 13000kr Witt kjøleskap, WKE300, 300liter, 11000kr Siemens KI81RAF31 til 7445 Bosch fryseskap, GIN81AC30, til 9995 kr Bosch oppvaskmaskin, SBA67MX00E, til 11995 kr Siemens sx657x03me 7071 kr (Fra power...) Witt platetopp, WE786SQWKS, til 16999kr Siemens EH875LEC1E 6879kr (Fra power...) Witt vinskap, W50B, til 14400kr (veldig dyrt med vinskap, men vanskelig å finne gode alternativ) Med ein del rabatt frå elkjøp så havner priser på ca 82000kr. Pris litt utydelig når eg har varer fra Power og fra Elkjøp. Sparer ca 21500kr på å bytte varene som er streka ut over. Føler at Power har mista litt av varesortimentet som Elkjøp fortsatt har, men det er ingen problem å dele opp handelen mellom elkjøp og power for min del. Kommentarer til dette? Om de har tips til andre produkt som fortsatt held god kvalitet så er eg open for tips! Endret 9. juli 2018 av kizzykazz Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Du får presse de enda mer på rabatt hvertfall Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 9. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2018 Ja eg prøva å finne matchande produkt så dei kan drive litt krig mot kvarandre. Ca 10k i differanse på Kvik og Elkjøp er ikkje så mykje rabatt sålangt, på nokså forskjellige produkt/seriar. Gode tips til korleis presse prisen endå lenger ned mottas med takk Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Held meg vekke frå Electrolux-merkene og andre norske merker som Gram etc.. Gram er dansk. Jeg fikk kjøkken fra Kvik i det nye huset. Gikk for Siemens for koketopp, ventilator, oppvask og ovn/mikro og Liebherr vinskap. Pga jeg ville ha amerikaner-type kjøleskap, var intregret ikke noen mulighet men gikk for en svart samsung som viste seg å passe veldig godt inn i det svart/hvite designet ellers. Handlet de integrerte fra Kvik etter de hadde en kunde(salgs)kveld hvor toppmodellerne var på "tilbud" (dvs samme pris du kan få andre steder men uten prispåslaget) Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 9. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2018 (endret) OK, apropo ventilator, starter denne automatisk når du begynner koking fordi begge er siemens og prater saman? Problemet med kjøkkenforretningane og Siemens er at dei selger studioline. Det gjer ikkje power og elkjøp, så å gå mellom kjøkkenbutikkar og sammenligne/prute på pris gir litt ekstra jobb føler eg. I tillegg er vi nokså sikre på at vi vil ha kvik kjøkkenet. Obs, oppdaterte førstepost med nye, langt rimeligare produkt Endret 9. juli 2018 av kizzykazz Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 apropo ventilator, starter denne automatisk når du begynner koking fordi begge er siemens og prater saman? Noen av kombinasjonene gjør det. Min gjør tilfeldigvis ikke (tak-ventilator). Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 9. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2018 OK, hørte det første gang om Witt i dag. Kombinasjonen er fristande men prisen er ikkje det. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Før du landar på valg av oppvaskmaskin så vil eg på det sterkaste anbefale at du ser nøye på skuffene og vurderer opp mot kva du har av service. Særleg store vinglas kan være vanskelig å plassere i enkelte oppvaskmaskiner på ein slik måte at glaset blir vaska skikkelig utan at glaset må stå så vertikalt at det samlar seg såpevatn i stetten. Har du slike store glas så er hev/senk funksjonalitet viktig. Tilsvarande bør du sjå på om det er mulig å legge ned pinnane som er meint for å holde talerkenar slik at du får plass til store ting. På dei andre kvitevarene er funksjonaliteten meir eller mindre lik, men også her bør du sjå på plassutnyttelse og praktisk bruk før du bestemmer deg. Men det kan være forhold som er verdt å sjå ein ekstra gong på, som f.eks. støynivå dersom du har open kjøkkenløysning. Pris er viktig, men ikkje gå i den fella at du kjøper ting berre fordi det er billig, og så blir du gåande og ergre deg i ettertid. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 10. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2018 Heilt klart viktige punkt å tenke over, spesielt oppvaskmaskin. Fekk nettopp høre på Skousen at Kvik og Ikea har litt spesielle frontar mtp høgde. Det er difor veldig viktig å vite om maskina ikkje berre har riktige fysiske mål, men også at døra har riktige mål og kan brukes i eit slikt kjøkken. Det er eg veldig usikker på med dei variantane av oppvaskmaskin eg har sett for meg. Skousen har forresten eit menyvalg nederst på oppvaskmaskin som heiter "Passer til IKEA kjøkken". Fekk nye tilbud på Elkjøp og Skousen i dag, ikkje noko spesielt fantastiske prisar, men sånn er det. Kan legge dei ut seinare om det er interesse? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) Jeg er veldig lite glad i touchpanel på koketopper og skal ha en fysisk bryter neste gang. Siemens har en, Samsung har en, Neff har en og det finnes flere. Jeg liker ComfortLift-systemet til Electrolux-konsernet (inkl. AEG) med en nedre kurv i oppvaskmaskinen som heves i stedet for å dras ut, det blir mye lettere å sette inn og spesielt ta ut av maskinen. Jeg vet ikke hvor mange av maskinene deres som har det og om de har bestikkskuff, noe som er et must for meg. Sjekk også støynivå, det er mye viktigere enn det meste annet, spesielt hvis du har åpent eller halvåpent kjøkken. Jeg ville valgt to kombiskap heller enn ett kjøl og ett frys, de fleste trenger mer kjøleskapsplass og mindre fryserplass. Jeg har forelsket meg i dørløsningen til ovnene til Neff, de glir inn under ovnen når du åpner den, jeg tror det heter Slide'n'hide. Dette er ikke de billigste løsningene akkurat, men det er lure løsninger som er verdt å vurdere. Endret 10. juli 2018 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 11. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2018 Touchpanel er nok ein smakssak, vi vil gjerne ha det. AEG og Electrolux står eg av i denne omgang, preferanser rett og slett. To kombiskap høres ut som en lur ting for nokon, men vi skal ha høge skap så heile skapet vil bli opent, inkl. frys, når man opnar døra. Neff har kule produkt og sikkert veldig bra, men litt for dyrt for oss... Ellers råflott med dørene som forsvinner under ovn. Men det er og det. Havner på Bosch/Siemens i dei fleste produkt, Witt avtrekk, og vinskap usikker på Caso eller Witt (skousen/elkjøp). Takk for innspel! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Gode tips til korleis presse prisen endå lenger ned mottas med takk Hm litt vanskelig. Mye enklere når man har kjennskap til "kassesystemet" de bruker. Kjøpte noe hos Rolfs Elektro, hvor jeg så mye fortjeneste de hadde når de hadde slått det inn. Da er det mye enklere og be om mer rabatt når man vet hvor mye de har å gå på Samme oppegget på Power \ Elkjøp også. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 11. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2018 (endret) Ja ser den! Eg har nokså god kontroll på kva "veiledende" pris er (for eks på bosch/siemens sine nettsider) og ser gjerne opp mot halv pris i mitt tilbud. Men bortsett fra å sammenligne nokså like produkt (lys inne i oppvaskmaskin mot ingen lys inne i oppvaskmaskin i samme modellserie) på tvers av butikkane så er det ikkje så enkelt. Butikken er fort ute med å sei at "no har vi ikkje meir å gå på". Dei skal sjølvsagt ha ca 10% over innkjøpspris, men trur ikkje eg tøya strikken noko særlig enda. Også vanskelig når det kun er Skousen og Elkjøp som klarer å levere dei kvitevarene vi ønsker. Største problemet er kvitfargen på Siemens/bosch ovn og mikro eller dampovn, dette har ikkje Power. Muligheten for å handle med Skousen og la varene stå på lokallager til eg er ferdig med oppussing var uansett ein fin ting og finne ut :-) Nokon som har erfaring med Caso CS772 forresten eller Caso generelt? https://www.prisjakt.no/product.php?p=4808081 Vurderer heller Temptech VWCR46DB82 til 6999kr kontra Caso til 12000. Sidan verken eg heller sambuar har peiling på vinskap! Endret 11. juli 2018 av kizzykazz Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Ang. touchknapper på toppen... sjekk at de ikke ligger så tett på varmeelementene at de blir så varme at de ikke er mulig å bruke uten å svi av seg fingertuppene. Flere av de jeg har vært borte i er sånn, og er vanskelig å bruke etter en stund. Kanskje et mindre problem på induksjon enn på tradisjonelle platetopper? Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Sidan verken eg heller sambuar har peiling på vinskap! Er ingen ekspert heller, men jeg fokuserte på: 2 soner, så lite støy som mulig og om det passet inn designmessig. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 12. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2018 Da trur eg Temptech skal passe oss bra :-) Sidan whiteway, Tretti og Skousen er i samme konsern har det vel ingenting for seg å prøve dei opp mot pris. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 3. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2018 Hei, oppsummering her. Landa på ca 66k for alt fra Elkjøp. Skal i butikk og dra kortet ila veka. Då er det i hovedsak Siemens produkt med innslag av Witt ventilator med ekstern motor (dette var dyrt, ca 20k totalt), og temptech vinskap. Skousen var lenge med og "kjempa" mot elkjøp, men til slutt introduserte dei andre merker som eg ikkje kjenner godt til. Derfor kom eg ikkje lenger ned i pris. Også at madammen vil ha kvite frontar skapte litt kluss mtp Power som ikkje selger dette, og Miele har kun nokre få dyre produkt med kvit front. Vurderer kaste på ein Samsung The frame 55" i tillegg - den er jo smukk og vil passe bra inn i stova. Takk for tips her :-) Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Hvor mye betaler du for vinskapet? Og hvor stort er det? Holder på å flytte, og må finne en annen løsning enn kjellerboden.. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 21. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2018 48 flasker temptech til 6995. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå