Anonym13579 Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 (endret) Hei. Hvor mange timer får man betalt for, når man jobber mobilvekter? Da rundene er på natta, men man må være tilgjengelig hele døgnet.. Endret 9. juli 2018 av Anonym13579 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Hei. Hvor mange timer får man betalt for, når man jobber mobilvekter? Da rundene er på natta, men man må være tilgjengelig hele døgnet.. Jeg har jobbet sånn som du beskriver, og det var dårlig betalt. Fikk betalt for 4 timer om natten, litt over 200 kr timen. I tillegg betalt per utrykning. 1 Lenke til kommentar
Anonym13579 Skrevet 9. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2018 Brukte du da bare 4 timer eller over? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Det spørs kva arbeidsavtale du har. Etter arbeidsmiljøloven § 10-4 3.ledd så skal du ha betalt for minst kvar sjuande time når du har passiv beredskapsvakt. I tillegg til timesbetaling for aktiv arbeidstid. Dei fleste tariffavtaler har 1 til 5 som utgangspunkt. Merk at beredskapsvakt i denne samanheng er å forstå som heimevakt. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Det kommer helt an på hva du gjør. Jeg jobber som mobilvekter 71 timer i uka, og får betalt for 71 timer. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Det kommer helt an på hva du gjør. Jeg jobber som mobilvekter 71 timer i uka, og får betalt for 71 timer. Dette er jo veldig mye, hva er timelønna og arbeidstida? Dette er helt klart langt utenfor AML. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 (endret) Dette er jo veldig mye, hva er timelønna og arbeidstida? Dette er helt klart langt utenfor AML. Det er ikke utenfor AML. Det er én uke jobb, én uke fri. 35,5 timer per uke, fordelt over to ulike uker, dvs torsdag til og med onsdag uka etter. Tillitsvalgte kan etter AML godkjenne arbeidstider på 10 timer per natt. Mandag til mandag hadde vært ulovlig, ettersom det hadde blitt 71 timer over én og samme uke. Selv om torsdag til torsdag blir det samme, så blir det lovlig. Har forresten hatt samme turnus i tre ulike vaktselskap fordelt over en tiårsperiode. Andre jobber 5 dager på, 2 dager fri, 2 dager på, 5 dager fri. Det er også samme antall timer per natt. Jeg har cirka 210 kr i timen. Dette er uten tillegg for natt, helg og helligdager. Samlet årslønn er på godt over 500.000 kr brutto. Tipper TS spør fordi han går på en ordning som bakvakt. Dette er noe selskapene iverksetter steder med mobilruter som ikke kan fylles med nok aktivitet. Endret 9. juli 2018 av Windoge Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 No skal vi ikkje ta sorgene på forskudd, men eg vil råde trådstarter til å være litt skeptisk til passiv arbeidstid dersom den aktive arbeidstida ikkje tilsvarer ei 100% stilling. Det er ein vesentlig forskjell på å jobbe ferdig vakta si, og deretter få betalt enkelte timar for å gjere deg tilgjengeleg for utrykningar dei neste timane. Og det å kun jobbe deltid og deretter bli låst opp i ei dårleg betalt beredskapsvakt som er til hinder for å ta på seg anna arbeid. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Brukte du da bare 4 timer eller over? Brukte ikke mer enn 4 timer. Jobbet i hovedsak fra 00:00 til 02:00 og 03:00 til 04:00. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå