Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen ganger viser hun interesse for meg...

Anbefalte innlegg

Det er ei dame jeg har kjent en god stund nå, som jeg har fått følelser for. Jeg kan si mye fint om henne, og vi har hatt det litt hyggelig i blant, vi har en god kjemi når vi prater, men foreløpig har det ikke blitt noe seksuelt.

For lenge siden nå fant vi på noe sammen, og hadde relativt hyppig kontakt. Men etter en stund fortalte hun meg at hun holdt på med en fyr. Så da var det etter det en stund vi ikke hadde så mye kontakt.

Senere ble det ikke noe mellom dem, og en vakker dag tok hun kontakt med meg, og sa klart i fra at hun ville ha mer kontakt med meg. Dermed har jeg prøvd litt å avtale å finne på noe med henne. Hun virker positiv :) Men så har vi vært opptatte begge to i det siste, så det skjer ikke så mye...Da kan jo selvfølgelig hun ta litt initiativ også hvis jeg betyr mye for henne! Men det er vel ofte for mye å forvente at ei dame skal sende melding om å gå på de første datene... :( (Selv om det også hender). Fornuften tilsier vel at jeg må ta noen ekstra tak, og prøve igjen dersom jeg vil ha henne... Men så vokter jeg meg også for å ikke bli masete eller stakkerslig, noe jeg foreløpig har håndtert bra. Så det er bare så lett...Hun forvirrer.

Anonymous poster hash: 1a1d0...50f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du hun vet at du har følelser for henne? Eller ser hun bare på forholdet mellom dere som vennskap og tror at det er sånn du ser det også?

Jeg tenker at hun i hvertfall har en god mistanke om at jeg har følelser for henne. Hun vet i hvertfall at jeg er litt glad i henne. Og jeg vet at hun er litt glad i meg, men det kan hende hun bare ser på det som et vennskap.

Så jeg skal ta et tak og spørre henne ut igjen snart ;)

Lenke til kommentar

Jeg tenker også at du blir sett på som en backup. I beste fall noen å ha mens hun har ett øye åpent for en bedre.

Du indikerer nå også at hun kanskje ikke vet at du er klar og hun er da kanskje like pysete med å uttrykke seg og føler hun må leke grøt-leken. Løsningen da er jo selvfølgelig at du er klar og tydelig og ber om et klart og tydelig svar.

Lenke til kommentar

Det hele er ganske ukomplisert. 

Gjør et fremstøt som ikke kan misforstås. Vær direkte. 

"Jeg. Du. Rødvin. Neste torsdag. Bli bedre kjent."

Om du foretrekker en annen ordlyd, så gjør det, men vær direkte og LED. Ikke vent på at hun skal ta initiativ. 

Hvis positivt svar og dette skjer, vær behagelig pågående og juster atferden din basert på hennes reaksjoner. Med andre ord: er hun positiv til at du berører henne (start forsiktig), så fortsetter du og øker kroppslig kontakt (naturligvis over et tidsintervall) til du til slutt kysser henne. 

Er reaksjonen negativ, trekk deg unna og eventuelt prøv igjen senere (samme kveld) eller aldri.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med forrige taler.

Dette her er ikke et dataspill, det er ikke sånn at hvis du gjør alt riktig så vinner du og hvis du ikke vinner har du gjort noe feil. Finn ut innen rimelig tid om det er "noe" her eller om det bare er å gå videre. Ikke prøv deg med lusking, sniking, åpne spørsmål og den slags – få en avklaring og ta konsekvensene av den.

Du vil ha ett av to utfall her: 1) dere finner tonen, kommer sammen og jobber med å finne ut av hva "dere to" kan være for noe, eller 2) det er tydelig at hun ikke er interessert, du går videre med livet ditt og er ikke lenger hennes sutteklut.

Du vil ikke ha alternativ 3, som er at du blir gående på gress og lengte etter henne mens hun hopper fra kjæreste til kjæreste.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Et annet vesentlig moment er at det å ta initiativ og lede selvsikkert er et attraktivt trekk som kan både forsterke og skape tiltrekning hos det motsatte kjønn. Dette skal ikke undervurderes og sist jeg påpekte det ble det støttet av en kvinnelig bruker her inne.

Har selv hørt søsteren min fortelle at hun har mistet interesse for menn som er tafatte, aldri får ut fingeren og 'kun vil skrive'.

Lenke til kommentar

Du har "følelser" for en jente du ikke engang har datet over lengre tid og/eller hatt sex med flere ganger? Det første du burde gjøre er å få sjekket testosteronnivået ditt hos legen. Deretter bør du vurdere en form for terapi hvor du kan få hjelp til å bli mindre engstelig.

Hvis du har snakket med henne flere ganger uten å gjøre seksuelle fremstøt antar hun antakeligvis at du er gay, eller at du bare ikke er interessert. Du sier at du vokter deg for å bli for stakkarslig, men basert på det du har skrevet er problemet nettopp at du har vært uhorvelig stakkarslig overfor denne jenta.

Du må være mannen i forholdet og ta ledelsen, ved å overlate ansvaret til jenta forsøker du å gi henne en rolle som forutsetter at hun opptrer som en slut. Indirekte er det en dårlig måte å behandle henne på.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...