Gå til innhold

Noe på gang hos Telia i retning "fri data"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chilimobile bruker jo Telia sitt nett og de betaler jo dermed Telia for bruken, altså har de ikke noe stor grunn til å konkurere mot noen de uansett tjener penger på :)

Om Telia vil konkurere mot Chilimobile, så konkurerer de jo strengt tatt mot sin egen kunde..

Men de konkurrerer da allerede i dag med alle andre MVNO'er de har? :)

Lenke til kommentar

Men de konkurrerer da allerede i dag med alle andre MVNO'er de har? :)

Om du ser her, så finner du Telia ett sted på lista:

https://www.dinside.no/okonomi/vinneren-hores-for-god-ut-til-a-vaere-sann/60804964

 

På 11.plass med data 100 ganger dyrere enn Chilimobile ;)

De legger ikke akkurat sjela i å være billigst og best..

 

Men igjen, det virker ikke som om alle vil ha mye data for en billig penge heller, ser ut til at mange vil ha litt data dyrt i stedet.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Om du ser her, så finner du Telia ett sted på lista:

https://www.dinside.no/okonomi/vinneren-hores-for-god-ut-til-a-vaere-sann/60804964

 

På 11.plass med data 100 ganger dyrere enn Chilimobile ;)

De legger ikke akkurat sjela i å være billigst og best..

 

Men igjen, det virker ikke som om alle vil ha mye data for en billig penge heller, ser ut til at mange vil ha litt data dyrt i stedet.

Det blir jo bare en teoretisk beregnelse det der da, siden de regner med at chili faktisk leverer 1000GB, meg bekjent har alle som har kommet i nærheten av halvveis blitt stoppet...

 

Jeg kan vell si at etter å ha sett en del tall, så er det veldig mange som ikke bruker mye data, og de som først bruker en del data bruker veldig mye mer enn snittet, så det største markedet i dag er nok på abo rundt 1-2GB, og etter det igjen kommer de store aboene.

 

Nå er det vell ingen/svært få som argumenterer for at vi vil ha dyrere abo, men de fleste argumenterer for at man skal få mengden data man betaler for, samt få bruke den mengden på det man ønsker.

Lenke til kommentar

Telia prøver fortsatt ikke å levere verken bedre eller billigere enn andre, joda, de er med i konkuransen sånn blandt de bakerste, men de har ingenting å tjene på og prøver tilsynelatende heller ikke å pushe på noe sted, slik f.eks Chilimobile gjør..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telia prøver fortsatt ikke å levere verken bedre eller billigere enn andre, joda, de er med i konkuransen sånn blandt de bakerste, men de har ingenting å tjene på og prøver tilsynelatende heller ikke å pushe på noe sted, slik f.eks Chilimobile gjør..

Interessant spørsmål, men jeg lurer på om de har lov til det med posisjonen de nå har i markedet? :)

Lenke til kommentar

Interessant spørsmål, men jeg lurer på om de har lov til det med posisjonen de nå har i markedet? :)

Lov til å ikke presse prisene? De kan jo ikke missbruke posisjonen sin, men er neppe pålagt å pushe pris og tjeneste heller..

 

Å være "passiv" mtp konkuranse tviler jeg på noen kan ta de på, værre er det nok om de hadde utkonkurert andre ved å øke leieprisen deres og senke egen pris til under det andre klarer.

Lenke til kommentar

Lov til å ikke presse prisene? De kan jo ikke missbruke posisjonen sin, men er neppe pålagt å pushe pris og tjeneste heller..

 

Å være "passiv" mtp konkuranse tviler jeg på noen kan ta de på, værre er det nok om de hadde utkonkurert andre ved å øke leieprisen deres og senke egen pris til under det andre klarer.

Altså, tror ikke de har lov til å presse egne priser for lavt, og mener det er en klausul der om at de må selge billigere til MVNO om de tar mindre selv, mulig jeg husker feil :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg ser Telia har lansert Telia Bedrift Click Flyt som er en kopi av Telenor Fleksi:

https://beta.telia.no/bedrift/mobilabonnement-for-bedrift

 

 

Nyhet! Alltid nok data med Click Flyt

Click Flyt tilpasser seg din bruk, fra 10 GB og helt opp til 60 GB.

Så det er vel ikke lenge før dette kommer til privatabonnementene deres også vil jeg tro. Ikke rare konkurannsen mellom Telenor og Telia, de kopierer jo bare hverandre uten noen større innovasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt merkelig at ingen har hoppet på det toget Chili mobil fører an nå. Venter resten av flokken på at nkom skal gi respons til chili og se hvordan det går?

Jeg ser for meg at Telia ikke har lov til å hoppe på det toget på grunn av konkuransehensyn eller avtaler gjort med sine underlevrandører.. Om Telia som eier egene sendere gir alle sine abbonomenter fri nett, vil ingen av underlevrandørene overleve eller ha sjangs å konkurere? Siden underlevrandørene fremdeles må betale for datatrafikk deres abbonomenter bruker til nettop Telia...

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at Telia ikke har lov til å hoppe på det toget på grunn av konkuransehensyn eller avtaler gjort med sine underlevrandører.. Om Telia som eier egene sendere gir alle sine abbonomenter fri nett, vil ingen av underlevrandørene overleve eller ha sjangs å konkurere? Siden underlevrandørene fremdeles må betale for datatrafikk deres abbonomenter bruker til nettop Telia...

Ser ingen ting i veien telia kan gjøre det samme, de gjør det ikke fordi hvis de først begynner kan de ikke slutte.

Husk at chilimobil er lite selvskap som ikke bryr seg om konkurs og veldig mye der funger dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...