dennis88 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg er utrolig fornøyd med min powerbook 15" og panther, den gjør min forrige 2ghz pc til skam. Gå for mac, Panther er rett og slett vanvittig bra! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Fordeler: Mac: Bedre til grafiske oppgaver Bedre til videoridigering Mer stabilt OS X(for de som liker det) PC: P4 med Hyper Threadning (fint for utålmodige kontorfolk) Windows (for de som liker det) Flere kompitable programmer Andre har det (lettere med filer osv) Du sier MSN, nyere versjoner til PC De nyeste Office-pakkene funker ikke til Mac Håper det hjalp litt... Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Oppfordrer alle til å kjøpe Mac, slik at vi som bruker Win-pc kan dra nytte av at konkurranse-forholda endrar seg litt. Skulle ønske langt fleire brukte mac Endret 15. desember 2003 av johnohod Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 OK, Office pakken til mac altså Ms office x er veldig bra.. Den har med msn messanger og alt... Alt fungerer kjempe bra.. + at text edit som er noe lignende teksdocument for pc er så sinnsykt bra slik at du ikke trenger noe annet med mer eller mindre du skal bruke excel osv.. For da trenger du ms sin os x version.. KJøp en mac du! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 OK, Office pakken til mac altså Ms office x er veldig bra.. Den har med msn messanger og alt... Alt fungerer kjempe bra.. + at text edit som er noe lignende teksdocument for pc er så sinnsykt bra slik at du ikke trenger noe annet med mer eller mindre du skal bruke excel osv.. For da trenger du ms sin os x version.. KJøp en mac du! Jeg trodde OfficeMac 2001 var siste versjon jeg... Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Nei jeg mener jeg har en ny version som heter office x.... Er ikke helt sikker men dette burde ikke være så vanskelig å finne ut av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Off Topic svar: CS finnes så absolutt ikke til mac. Litt kjipt å spille CS når maskinene til Apple leveres med en musetast (ja, jeg vet det går an å få to eller flere). Skal du ikke spille, gå for en mac. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Man kan jo spille cs vie en emulatro da.. Siden cs kun trenger en 200mhz eller hva det trenger.. Lenke til kommentar
Swein Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg liker ikke mac. pga. at det er masse ting som ikke funker i Mac Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg liker ikke mac. pga. at det er masse ting som ikke funker i Mac Jeg liker ikke Windows for det er mange ting som ikke virker i det. Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Har du fått svaret du trenger Mnett, eller lurer du på meir? Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Vellvellvell, denne diskusjonen har vi kanskje ikke hatt før. I tillegg til skolen jobber jeg daglig som grafiker og jeg har gode og dårlige opplevelser med begge. Men det å si at en PC ikke er egnet til grafisk arbeid blir rett og slett feil. Til noen grafiske oppgaver har MAC en fordel. Til noen grafiske oppgaver har PC en fordel. Det går nesten opp i opp, men det er en grunn til at jeg idag bruker en intel-basert PC, (x86), den grunnen klarer dere sikkert å finne ut av selv. Jeg har sagt mitt. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Har personlig brukt Mac for lenge... Mine erfaringer har ikke vært gode, og Mac-fanatikere kan bare håpe på at det er på grunn av mine ignorante system-administratorer. (Jupp, Mac i skolesammenheng. Går VK2 Reklame/Illustrasjon/Design, og sitter foran skjermen stort sett 7-8 timer daglig.) OS X har væffal de fordelene (framfor 9.2) at man kan benytte seg av ordentlige browsere, som f.eks. Mozilla... (Vil anbefale å kjøpe RAM og harddisker et annet sted enn hos Apple... Fordi det er så ufattelig overprisa der. Gjerne 2,5 ganger generell pris for RAM.) Ellers har jo OS'et avrunda kanter, gjennomsiktige ting og greier, og masse sånn fint. Det er et ganske pent OS. Og det er trygt, med tanke på at du vet hva du går til. Etter å ha brukt OS X i ti måneder, hadde jeg fått meg en godt innarbeidet "uvane"; vi kaller det "paranoid-lagring". Det er når du trykker Eple + S ("save") ubevisst. For et mer ustabilt har jeg sjeldent sett. Bare overgått av Mac'en med OS 9.2.2. jeg må bruke i år, og en og annen Win98SE-PC med ødelagte RAM-brikker/ATi-skjermkort jeg har brukt... Såklart kan du bytte ut Mac-musa. Personlig har jeg en Logitech MX500 kobla til. Helt greie Mac-drivere fra Logitech... Ulemper er at alt liksom er så "integrert". (Pluss dette med ustabilitet og svak på multitasking. Opplever du først problemer, så opplever du MANGE!) Opplever uprovoserte kræsj nærmest daglig, og jeg er ikke den eneste i klassen, for å si det sånn. Og systemet er, slik jeg har opplevd, særdeles lite godt til multitasking. Internet Explorer og Photoshop er drøy kost på en G4 733MHz med 256MB SDRAM. Men om du har en Mac som funker greit, du kan ta vare på den ordentlig, og den er rimelig kjapp, så burde det vel ikke være store problemer... Bortsett fra den rimelig heftige prisforskjellen. Ikke nok med at x86 (i forhold til PPC) er billigere per MHz, men også langt kjappere/kraftigere. Endret 16. desember 2003 av the_ruthless Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Min personlige erfaring er at MAC'er er mer ustabile enn nyere pcer med XP.. Tror grunnen til at de fleste pcer kræsjer er at man legger inn så sinnsykt mye jalla programvare. Denne jalla programvaren finnes ikke til mac og jeg mener derfor at dette er grunnen til at mac blir sett på som "superstabilt". Har jobbet på en VGS, hvor det vare flere MAC labber, og hvor disse var meget ustabile og dårlige. (Var både helt nye toppmodeller og gamlere maskiner). Hadde flere "mac eksperter" leid inn, uten at disse klarte å få dette bedre.. Jeg personlig kunne aldri anbefalt en MAC. Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Har samme erfaring som WeeR (jobba med mange ustabile MACer), men eg vil tru at det finns en X-faktor som vi pc-folk ikkje heilt forstår. Folk som eig en mac er oftast svært entusiastisk på macens vegne og punger ut tusenlappar i fleng for å bli ein lykkelig eigar. Forøvrig så håpar eg som sagt at så mange som mulig "switcher", siden konkuranse er bra for alle og det er ikkje spesielt kult å vere fanga i Microsofts verden. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Enig. Legger man inn drit på en PC, får man en drit-opplevelse av PC'en sin. Med litt gode bruker-rutiner, så unngår man fint virus og slikt (det burde i det hele tatt ikke være noe problem for folka her på HW.no, vel?). Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Åssen er det med office pakke til mac da? Får vel tak i det, men koster sikkert minst like mye som den til pc. OpenOffice er gratis og funker til alle Lenke til kommentar
dansesareven Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) For å komme med en annen erfaring enn den the_ruthless har, så har jeg ikke på noen måte opplevd OS X som ustabilt. Men, jeg tror nok at det har en grunn. Forskjellen er at jeg har en maskin som kun jeg bruker, og dermed har full kontroll på hva den blir brukt til. Ingen av de jeg har snakket med som bruker OS X til daglig, hevder at det er ustabilt. The_ruthless er unntaket, har sett at han har bemerket dette før i andre tråder. Jeg tror det kan være andre grunner enn OS X. For eksempel driftere som muligens ikke har full kontroll på Mac, eller at det er mange som benytter disse maskinene som også er uerfarne Mac-brukere. Har selv benyttet Mac-er som har vært del av en datalab her på NTNU, men ikke hatt noe problemer. OS X er betraktet som et temmelig stabilt operativsystem, men Win XP skal jo også være rimelig stabilt. Har jo hørt om mange som har veldig bra oppetid på sine Win XP bokser. Tror ikke du skal velge bort hverken OS X eller Win XP på grunn av ustabilitet. Jeg valgte OS X fordi det er bygd med *NIX som fundament. Det er ikke nødvendigvis en god grunn for deg. [EDIT:] Skriveleif ... Endret 16. desember 2003 av dansesareven Lenke til kommentar
dansesareven Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Når det gjelder OpenOffice så var jeg en ivirg bruker på Win og Linux platformene, men det funker ikke spesielt bra til OS X. Synes nå jeg iallfall. Lenke til kommentar
Fenalår Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Porche eller Ferrari?BMW eller Mercedes? PC eller MAC? Det er egentlig en smakssak Den likte jeg, det er egentlig en smaksak ja. Men hadde jeg vært deg hadde jeg valgt PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå