h2233 Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Hei, Jeg går for tiden på dagpenger, men ønsker nå å ta et kurs som kan hjelpe meg ut i jobb. Kurset heter Ledelse, økonomistyring og markedsføringsledelse (LØM) (NKI.no), og er yrkesrettet utdanning med 6 mnd studietid. Er det noen som vet om NAV kommer til å godkjenne dette kurset? Jeg sliter med å forstå unntaksreglene på NAV.no Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Dette vil ikkje falle inn under unntaksregelane. NAV vil rekne dette som utdanning slik at du ikkje har rett på dagpengar. Du bør sjølvsagt uansett ta det opp med salsbehandlaren din for å sjå om du får til ei løysing, men sannsynlegheita er lav. PS. Eit triks som du kan bruke er å ta kurset, men ikkje avlegge eksamenen. Du er ikkje rekna som under opplæring så lenge du ikkje får formell dokumentasjon. Så du kan følge kurset og lære innhaldet utan å få kursbevis. Deretter kan du søke jobb og muntlig opplyse om denne kompetansen. Dersom du får jobben, så kan du avlegge eksamen for å få kompetansebeviset. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 PS. Eit triks som du kan bruke er å ta kurset, men ikkje avlegge eksamenen. Du er ikkje rekna som under opplæring så lenge du ikkje får formell dokumentasjon. Så du kan følge kurset og lære innhaldet utan å få kursbevis. Deretter kan du søke jobb og muntlig opplyse om denne kompetansen. Dersom du får jobben, så kan du avlegge eksamen for å få kompetansebeviset. Enda bedre ta det på kveldstid, da regnes det ikke som utdanning/kurs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå